Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestellen in buitenland/VS

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bestellen in buitenland/VS

    Er worden hier nogal eens vragen gesteld over het bestellen in het buitenland. Dit gebeurt ook via onze mail en daar zit ik niets mee in, als ik iemand kan helpen dan graag.
    Ten gerieve van de geïnteresseerden kan ik daar het volgende op antwoorden :

    Uw prijs in de VS is op het eerste zicht beter maar :
    Je betaald nog wel dan aan de douane de taksen/btw, bij ontvangst van het pakje !!
    Ik bestelde vroeger regelmatig in de VS (toen de dollar daar nog +- 30, Bef stond), produkten die hier niet te verkrijgen waren (boogschuttersmateriaal), en ik hield daar altijd rekening mee.

    Ik geef één voorbeeld : (ik heb het voor mij liggen), voor een inkoop vanuit de VS (Manhattan-Montana)
    De douanen rekenden het volgende bij op een bedrag van 5.772,-Fr (douanen gaan voort op de rekening of schatten de waarde)
    Invoerrechten 156,-Fr
    BTW 1.318,-Fr
    Dédouaneringstaks 350,-Fr
    De verzendkosten 23,14 USD werden betaald door de verzender (dus opzendkosten vr de verkoper)
    Dit is altijd het geval bij de invoer uit een niet EEG-land.

    Het pakje wordt dan meestal gebracht door ABX. Ben je niet thuis dan zit er een briefje in je bus, en moet je het gaan halen (Antwerpen/Brussel), je kan er dan naartoe bellen om het nogmaals te brengen, maar kunnen je niet juist zeggen wanneer ze het je opnieuw zullen aanbieden. Dat was bij mij in ieder geval toch zo.
    Meestal moet je eerst betalen, vooraleer je het krijgt. Je kan dus ook niet zien, of het niet beschadigd of compleet is.
    Wanneer je het hier koopt kan je het in de winkel proberen, een foto in de winkel maken, uitwendig zien dat alles in is orde enz............
    Je hebt dan toch een grotere zekerheid. Dat is mijn gedacht.

    Mijn garantie is nog niet ingegaan. Dat gaat nog tot voor het eerste jaar voorbij is, dan kan je nog steeds je garantie laten beginnen te lopen. Dit is een service van de winkel en Sony ! Dus vooraleer het eerste jaar om is, moet ik mij terug in de winkel aanbieden, en dan pas begint mijn garantie te lopen. Je kan dan ook nog een contract afsluiten voor een garantie over meerdere jaren !

    Denk dus nog maar eens na, vooraleer je in de VS besteld.

  • #2
    ik wil me aansluiten bij Sonyke ivm bestellen in de VS.

    Dit vooral voor de online shops die "to good to be true" prijzen aanbieden.
    Meestal zal je er zelf niet kunnen bestellen (want meestal doen die geen internationale transacties) en indien je kan bestellen zal je een hoop overprijsde accessoires moeten bijkopen.

    Comment


    • #3
      hoe zit dat met de stroom?
      heb me al laten wijsmaken dat digi cameras uit amerika n andere aansluiting hebben op de "prise" lol ; andere net-aansluiting; klopt dat?
      thx!
      grtz
      http://users.pandora.be/siferius/dbzsig2.jpg

      Comment


      • #4
        de camera's zelf niet
        de prises hebben 2 platte stekkers ipv onze ronde stekkers
        en ook 110-120V ipv 220-240V hier
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Misschien niet zo belangrijk maar toch een vermelding waard, meeste camera's kunnen hun foto's displayen op een televisie. In Europa is 'PAL' de TV standaard, in Amerika 'NTSC' wat niet compatibel is met 'PAL'. Bij sommige toestellen kan je dit echter wel instellen. Informeren is de boodschap als je toch overweegt om 'overseas' te shoppen!

          Groeten,
          Vince.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vince
            Misschien niet zo belangrijk maar toch een vermelding waard, meeste camera's kunnen hun foto's displayen op een televisie. In Europa is 'PAL' de TV standaard, in Amerika 'NTSC' wat niet compatibel is met 'PAL'. Bij sommige toestellen kan je dit echter wel instellen. Informeren is de boodschap als je toch overweegt om 'overseas' te shoppen!

            Groeten,
            Vince.
            En vergeet vooral niet te informeren of de fabrikant ook in Belgie op deze toestellen garantie verstrekt.

            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Hoi,
              Ik heb heel andere ervaringen met online shops in de U.S. Er zijn er een aantal die internationaal zaken doen, en van andere spullen bij kopen is geen spraken, het is echter wel zo dat je voet bij stuk moet houden. En eerst informeren of men het pakket ook als sample of gift en anders als achtergebleven bagage willen verzenden. Heb dat al meerdere keren gedaan en geen probleem. Wat betreft de 220v aansluiting, bijna alle nieuwe voedingen nemen 110/60 fo 220/50 hz dus ook dat is geen probleem wanneer je dan een int. stekker gebruikt is ook dat probleem opgelost. Voorbeeld Nikon D100 1669 $ kopen jullie maar hier (kan de handel mij eens uitleggen waarom er een verschil is van z`n 1000 Euro/$ . Verder kan je ook nog een extra garantie afsluiten, die ook hier geld als je het een beetje goed aanpakt.
              Groet,
              Rob
              Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
              Its not what you have, but who you are!

              Comment


              • #8
                Originally posted by vliege
                Hoi,
                .........En eerst informeren of men het pakket ook als sample of gift en anders als achtergebleven bagage willen verzenden. Heb dat al meerdere keren gedaan en geen probleem. ...........
                Groet,
                Rob
                Ja salut, op zijn vlaams gezegd : teutebollen, alvast hier in België lukt dit niet :
                1. Bijna alle pakjes, zoniet alle pakjes, worden tegenwoordig doorgelicht, en met dergelijke inhoud, vervolgens geopend. Ik heb het nog niet anders geweten. Het wordt wel zorgvuldig terug dichtgekleefd. (Ik weet niet waarom ze anders nog bv drugs in hun aars moeten steken, het zou op uw manier wel heel gemakkelijk worden).
                2. Uit de inhoud zullen ze in de meeste gevallen wel zien dat het om een nieuw toestel gaat, o.a. bijgevoegde documenten, handleidingen, verpakking enz.
                3. Op een gift met een dergelijke waarde betaal je de BTW ! Althans hier zeker in België. Daar is geen ontkomen aan.
                Ik heb dit altijd al moeten betalen zelfs wanneer vooraf met visa betaald, laten toezenden via een vriend in de VS, zonder enig document erbij in een totaal andere doos, resultaat : geopend door de douane en BTW betaald.
                Nog nooit gehoord van de problemen die sommige reizigers hebben met bijvoorbeeld hun dure sieraden, bij hun aankomst terug ? (Die niet konden bewijzen dat ze deze reeds bij hun vertrek hadden)
                4. Om te kunnen terugvallen op "achtergebleven bagage" moet je wel bij je vertrek een lijst van je (waardevolle) spullen die je mee neemt
                bij de douane laten afstempelen om bij je terugkomst geen problemen te hebben + je moet je reis kunnen aantonen. Probeer dit maar eens zonder dat ge ginder geweest zijt.

                Ik zeg niet dat er nooit eens een pakje door de douane slipt maar dat is uitzonderlijk. 99 op 100 betaal je.
                En ik heb het hier niet over een boek, foldertje, of zo maar over (fotografie)materiaal van enige waarde. 99/100 betaal je hier de BTW en de kosten, voor de invoer vanuit een niet EEG-land.

                Dus niet zeggen dat er geen problemen of andere wegen zijn. In Nederland is het misschien anders ik weet het niet maar ik twijfel zeer sterk dat het daar wel kan. Mij kunt ge dat in ieder geval niet wijs maken. Ik heb daar ervaring genoeg van, en kan je de bewijzen voorleggen.

                Comment


                • #9
                  Hallo Sonyke,

                  kennelijk heeft u een andere ervaring als ik. Verder probeer ik u ook niks wijs te maken? Ga gerust door met uw aankopen dan doe ik dat ook. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal,en ik vind dat de forumleden recht hebben op ieders ervaring en u verteld van uw ervaring, en ik van de mijne.
                  Groet,
                  Rob
                  P.S. deze week een Olympus B-12 LPB ontvangen waarde 190$ staat niet op het pakketje, invoerrechten 0%
                  Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
                  Its not what you have, but who you are!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by vliege
                    Hallo Sonyke,

                    kennelijk heeft u een andere ervaring als ik. Verder probeer ik u ook niks wijs te maken? Ga gerust door met uw aankopen dan doe ik dat ook. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal,en ik vind dat de forumleden recht hebben op ieders ervaring en u verteld van uw ervaring, en ik van de mijne.
                    Groet,
                    Rob
                    P.S. deze week een Olympus B-12 LPB ontvangen waarde 190$ staat niet op het pakketje, invoerrechten 0%

                    Ok, Akkoord. Maar ik wil de overige forumleden het volgende niet onthouden nu er enigzins twijfel is ontstaan, en ze toch wel even moeten nadenken of ze het risico willen lopen, om eventueel, méér te moeten betalen dan dat wat ze eigenlijk dachten :
                    Uittreksel :
                    6.2. Als particulier ontvang ik een zending van een particulier die is gevestigd buiten de Europese Unie.

                    Principe
                    Indien een familielid, vriend of kennis u een geschenk zendt, zult u bij de invoer de rechten bij invoer, BTW en eventueel de accijns moeten betalen. Onder sommige omstandigheden kunt u echter genieten van een vrijstelling van die belastingen.

                    Vrijstelling
                    De vrijstelling geldt in algemene zin voor goederen die zijn vervat in zendingen, die door een particulier vanuit een derde land naar een andere particulier worden verzonden. Deze laatste moet zich in België bevinden.
                    De voorwaarde is dat het gaat om een invoer zonder handelskarakter.

                    Waardebeperkingen
                    De waarde is beperkt tot € 45,00 per zending. Indien het gaat om een zending die uit verschillende goederen bestaat en de totale waarde hoger is dan het voornoemde maximum geldt de volgende regeling.
                    U krijgt de vrijstelling tot € 45,00 voor de verschillende goederen uit de zending op voorwaarde dat u de waarde van een afzonderlijk goed niet splitst. Ieder goed dat zich in de zending bevindt moet, net alsof u het apart zou invoeren, echter wel in aanmerking komen voor de vrijstelling.
                    Wanneer u goederen invoert met een waarde boven de € 45, moet u de belastingen betalen op de totale waarde van het goed.

                    6.3. Gemeenschappelijke bepalingen
                    Douanewaarde en maatstaf van heffing BTW

                    De Administratie gebruikt voor de berekening van de rechten bij invoer het begrip douanewaarde. Dat is in algemene zin de waarde die zij vaststelt op basis van de factuur. Voor de douane heeft immers elk goed een waarde. Bij gebrek aan een factuur baseert de douane zich op de door de communautaire regelgeving voorziene evaluatiemethodes. De douanewaarde vormt dan weer de basis voor de berekening van de maatstaf van heffing BTW. Dat is het bedrag waarop de Administratie de BTW berekent.

                    U voert goederen in via de Post

                    Wanneer u goederen via de Post invoert, moeten er uiteraard ook douaneformaliteiten worden vervuld. Doorgaans doet de Post voor u de douaneformaliteiten, maar rekent daarbij wel een som van € 8,68 aan als onkosten.
                    Het staat u natuurlijk vrij om de formaliteiten zelf te verrichten. U moet zich in voorkomend geval begeven naar het kantoor van Brussel X (Post) - Pachecolaan, 19, te 1010 Brussel. De openingsuren voor het publiek zijn van 10u. tot 11u.30 en van 14u. tot 15u.30 van maandag tot vrijdag.


                    Ik hoop dat ik nu iedereen voldoende geïnformeerd heb. Je kan natuurlijk altijd proberen.............maar klaag achteraf aub niet.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by vliege
                      Hallo Sonyke,

                      kennelijk heeft u een andere ervaring als ik. Verder probeer ik u ook niks wijs te maken? Ga gerust door met uw aankopen dan doe ik dat ook. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal,en ik vind dat de forumleden recht hebben op ieders ervaring en u verteld van uw ervaring, en ik van de mijne.
                      Groet,
                      Rob
                      P.S. deze week een Olympus B-12 LPB ontvangen waarde 190$ staat niet op het pakketje, invoerrechten 0%

                      Hallo Sonyke,

                      Indien U een toestel vanuit de USA koopt laat het met EMS of UPS verzenden. Die 30 Euro dat het extra kost bespaart een hoop ergenis indien het pakket spoorloos verdwenen is. UPS regelt alles binnen 2 weken indien het spoorloos vedwenen is en het geld staat op uw bankrekening. Ook worden alle douanefaciliteizen probleemloos en goedkoop geregeld. Laat in ieder geval niets met de post verzenden daar verdwijnen geregeld dure pakjes. Vooral pakjes met opschriften gift, sample, monster zonder waarde etc. En ga dan maar klagen dat uwe monster zonder waarde opeens een dure camera was.

                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Ik vlieg van tijd tot tijd naar NY en heb nog nooit problemen gehad met de douane. Ik heb altijd mijn laptop mee in dit geval (geen fototoestel) en heb nog nooit een aankoopfaktuur of iets gelijkaardigs moeten voorleggen.
                        Dirk

                        Comment

                        Working...
                        X