Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste winkels voor fototoestellen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste winkels voor fototoestellen

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
    Een "echte" (wat je daarmee ook bedoeld?) winkel waar je goede service en dito prijzen krijgt is Foto Rembrandt in Merksem
    Heeft meestal een goede stock.

    http://www.fotorembrandt.be
    Toch niet voor Canon gerief.... stukken duurder dan topfoto en konijn

    Comment


    • #17
      Re: Beste winkels voor fototoestellen

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
      Een "echte" (wat je daarmee ook bedoeld?) winkel waar je goede service en dito prijzen krijgt is Foto Rembrandt in Merksem
      Heeft meestal een goede stock.

      http://www.fotorembrandt.be
      UITSTEKENDE SERVICE
      Ik ben gaan informeren op een drukke zaterdagmiddag voor (destijds) mijn aankoop van de D70S maar had op dat moment nog geen koopintentie. Ze zijn meer dan een uur met me in de weer geweest en achter mij ruim 10 klanten (de ene al wat meer geërgerd als de andere) die stonden te wachten. Op dat moment was de verkoper nog niet zeker dat ik iets ging kopen ! Ben uiteindelijk na anderhalfuur met al mijn gerief buiten gestapt en was kleine 200 EUR meer kwijt dan zelfde aankoop via goedkoopste webshops.

      Voor die 200 EUR heb ik wel 2 jaar garantie (in plaats van 1 jaar in buitenland met nadeel dat ge spullen moet gaan opsturen) en een uitstekende "after sales service". Wat mij betreft een prima investering.

      Ik ken weinig handelaars die nog zo'n uitgebreid deskundig advies aan hun klanten bieden als Rembrandt.

      Comment


      • #18
        Re: Beste winkels voor fototoestellen

        Ik kan dat beamen. Rembrandt=prima service. Sensor laten reinigen vorige week in Merksem: "binnen een kwartiertje is hij klaar, mijnheer". Een andere winkel waar ik eerst had geïnformeerd: "ofwel kan u dat zelf doen mijnheer ofwel sturen wij hem op naar Nikon in Parijs(!), want wij doen da niet zelf mijnheer" .
        Dus...Rembrandt=prima service !
        Nikon + glasbak
        Failure is always an option...

        Comment


        • #19
          Re: Beste winkels voor fototoestellen

          Axl heeft nog bij De Beukelaer gewerkt.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #20
            Re: Beste winkels voor fototoestellen

            Ik koop ook zowel bij Top-Foto als bij FotoKonijnenberg, deze hebben beide een goeie service en scherpe prijzen.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #21
              Re: Beste winkels voor fototoestellen

              cornevaniperen en cameranu zijn nog 2 goede online NL fotowinkels.
              Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

              Comment


              • #22
                Re: Beste winkels voor fototoestellen

                Oorspronkelijk geplaatst door James71
                UITSTEKENDE SERVICE
                Ik ben gaan informeren op een drukke zaterdagmiddag voor (destijds) mijn aankoop van de D70S maar had op dat moment nog geen koopintentie. Ze zijn meer dan een uur met me in de weer geweest en achter mij ruim 10 klanten (de ene al wat meer geërgerd als de andere) die stonden te wachten. Op dat moment was de verkoper nog niet zeker dat ik iets ging kopen ! Ben uiteindelijk na anderhalfuur met al mijn gerief buiten gestapt en was kleine 200 EUR meer kwijt dan zelfde aankoop via goedkoopste webshops.

                Voor die 200 EUR heb ik wel 2 jaar garantie (in plaats van 1 jaar in buitenland met nadeel dat ge spullen moet gaan opsturen) en een uitstekende "after sales service". Wat mij betreft een prima investering.

                Ik ken weinig handelaars die nog zo'n uitgebreid deskundig advies aan hun klanten bieden als Rembrandt.
                Een goed advies vind je nog maar in weinig winkels: de meeste verkopers ontbreekt het aan productkennis en zwammen vaak uit hun nek, ook in dure zaken.
                Een goede service mag zeker wat kosten. U bent 200 euro meer kwijt, maar altijd beter dan voor 400 euro ergernis bij de goedkoopste.

                Comment


                • #23
                  Re: Beste winkels voor fototoestellen

                  http://tweakers.net/pricewatch/cat/288

                  Ik kijk daar altijd, als je op de camera klikt, zie je de winkels, naast de winkels een duimte die de score van de winkel aangeeft. Als je op dat duimtje klikt, zie je wat gebruikers over de winkel zeggen. Op deze manier kan je ervanuit gaan dat je steeds bij een goede winkel terecht komt (als de shop survey goed is natuurlijk). Pricewatch bestaat trouwens voor alles die met pc's enzo te maken heeft: http://tweakers.net/pricewatch/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beste winkels voor fototoestellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
                    Ik koop ook zowel bij Top-Foto als bij FotoKonijnenberg, deze hebben beide een goeie service en scherpe prijzen.
                    Waarom zou je in Duitsland ( bij TopFoto ) bestellen. In Nederland of België ben je vaak voordeliger uit en je koopt niet blind via internet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beste winkels voor fototoestellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71
                      UITSTEKENDE SERVICE
                      ....Ben uiteindelijk na anderhalfuur met al mijn gerief buiten gestapt en was kleine 200 EUR meer kwijt dan zelfde aankoop via goedkoopste webshops.

                      Voor die 200 EUR heb ik wel 2 jaar garantie (in plaats van 1 jaar in buitenland met nadeel dat ge spullen moet gaan opsturen) en een uitstekende "after sales service". Wat mij betreft een prima investering.

                      Ik ken weinig handelaars die nog zo'n uitgebreid deskundig advies aan hun klanten bieden als Rembrandt.
                      Een zelfstandig verkoper is (volgens de ECC richtlijnen) verplicht 2 jaar garantie te geven, en dat geldt voor alle landen van de Europese Unie.

                      Igor
                      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                      BD0118BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beste winkels voor fototoestellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                        Waarom zou je in Duitsland ( bij TopFoto ) bestellen. In Nederland of België ben je vaak voordeliger uit en je koopt niet blind via internet.
                        Bij Top-foto koop je niet blind, en ook niet bij konijnenberg, bestel online en ga dan langs om het op te halen. En voordeliger in België, als dat zo is koop ik hier, maar tot nu toe was Konijnenberg in Turnhout en Top-Foto in Düren altijd goedkoper dan eender welke andere online winkel of winkel in de straat ... de winkels die ik ken in Leuven zijn stuk voor stuk véééél duurder.
                        Persoonlijk laat ik nooit gerief boven de 100 Euro opsturen vanuit Duitsland of Turnhout, dan rij ik er wel om ... geen risico op beschadiging onderweg of ontbrekende/verkeerde stukken.

                        Ok, 't is een stevig ritje, maar zoals ik zei, voor 200 euro (meer dan 20% verschil) rij ik naar eender waar in de Benelux of naar Düren (top-foto).

                        Johan

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beste winkels voor fototoestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                          Bij Top-foto koop je niet blind, en ook niet bij konijnenberg, bestel online en ga dan langs om het op te halen. En voordeliger in België, als dat zo is koop ik hier, maar tot nu toe was Konijnenberg in Turnhout en Top-Foto in Düren altijd goedkoper dan eender welke andere online winkel of winkel in de straat ... de winkels die ik ken in Leuven zijn stuk voor stuk véééél duurder.
                          Persoonlijk laat ik nooit gerief boven de 100 Euro opsturen vanuit Duitsland of Turnhout, dan rij ik er wel om ... geen risico op beschadiging onderweg of ontbrekende/verkeerde stukken.

                          Ok, 't is een stevig ritje, maar zoals ik zei, voor 200 euro (meer dan 20% verschil) rij ik naar eender waar in de Benelux of naar Düren (top-foto).

                          Johan
                          Een voorbeeld: bij http://www.topdeals.nl in Zeist kost de Nikon D200 (Nederlands Inport; NL Handleiding en service) momenteel €1555.
                          Bij Topfoto €1629 -Alles Duits of Engels dus. Bij Konijneberg (ook alles NL) €1629.
                          In mijn woonplaats Eindhoven zijn de prijzen tussen de €1699 en €1899. Al jarenlang een dure stad om foto en videocamera's te kopen, ondanks de aanwezigheid van Mediamarkt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beste winkels voor fototoestellen

                            Ik heb goede ervaringen met:

                            - Bartok en action shop Kemp in Hasselt
                            - Digame in Leuven
                            - Cromo Labo in Antwerpen Berchem.

                            D200 body kost (indien niet gewijzigd) 1550€ btw inc. bij Digame en Kemp.
                            blog

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beste winkels voor fototoestellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                              Een voorbeeld: bij http://www.topdeals.nl in Zeist kost de Nikon D200 (Nederlands Inport; NL Handleiding en service) momenteel €1555.
                              Canon 70-200L 2.8: € 1.149! Wat een prijzen! Misschien de link eens doormailen naar Konijnenberg?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beste winkels voor fototoestellen

                                Thanks iedereen, ik denk dat het deze keer Konijnenberg wordt.

                                Ciao

                                Comment

                                Working...
                                X