Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste camera onder de 1000 euro?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Och jongesn, ik hou der mee op hier, zijn der hier lange tenen...
    En wat flauw, iedereen noemt de sony 7xx zo, het is toch een apart design , nietwaar? Mekaars cameras wat afkraken, dat vind ik nou eens lekker laag bij de gronds. Oh ja, als ik de mf niet gebruik, is dat omdat ie niet goed werkt. Bij die redenering, gooi dan maar gelijk heel je computer in de vuilbak, daar gebruik je nog geen 10% van de mogelijkheden.
    Salu en de kost!
    Rudy

    Comment


    • #17

      ik denk dat het hier een beetje off topic aan het gaan is en ieder zijn camera "als beste" aanprijst.

      SemTeX ik raad je aan om ook eens een camerawinkel binnen te stappen en vragen of je een paar toestellen mag testen van rond die prijsklasse dat heb ik ook gedaan en ik ben met de fuji s602Z in mijn handen buiten gegaan en tegen ik thuis was waren de batterijen plat. maar ik vond het (en nu nog) één van de betere in die prijsklasse (ik ga niet zeggen de beste) want er waren er met meer MP maar dan minder zoom en andere met meer zoom en minder MP , ik heb voor een beetje van bijde genomen 6 Zoom 3 MP (6 MP output) en de macro is ook goed tot 1 cm.
      jij moet beslissen voor wat je gaat. kijk en vergelijk.
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

      Comment


      • #18
        Sorry SemTex voor het (mede-)verstoren van je topic.
        Gelukkig heb ik je ook een echt antwoord gegeven en dat is natuurlijk ook de opzet he
        Hannie

        Comment


        • #19
          wel Semtex ik denk dat jouw grootste probleem die Linux zal zijn. Ik weet eigenlijk van geen enkele camera of ie ook met linux werkt.

          Maar zeg eens wat meer wat je nog wil wantde meeste camera waarmee men hier komt 717, 5700 zitten boven jouw initieel budget. Je wil goeie macro dat is reeds duidelijk maar wat verwacht je bijvoorbeeld van zoom. Moet de kamera heel compact zijn of niet. Hoe groot wil je printen enz. Want voor wat je hier vraagt kan men je heel wat antwoorden geven maar beste is toch een camera die aan jouw behoeften voldoet zou ik zeggen.

          Comment


          • #20
            Originally posted by slipstream
            wel Semtex ik denk dat jouw grootste probleem die Linux zal zijn. Ik weet eigenlijk van geen enkele camera of ie ook met linux werkt.
            De meesten werken wel met Linux hoor (alle modellen van Sony zijn zeker in orde denk ik, Nikon kan ik eens laten testen door een kennis). Die worden net als op windows gedetecteerd als een 'removable mass storage device'. Het enige wat je dan moet doen is de camera mounten en als een harde schijf behandelen. Als de fabrikant geen rare codering voor de foto's of het filesystem gebruikt lukt dat allemaal perfect.

            Maar zeg eens wat meer wat je nog wil wantde meeste camera waarmee men hier komt 717, 5700 zitten boven jouw initieel budget. Je wil goeie macro dat is reeds duidelijk maar wat verwacht je bijvoorbeeld van zoom. Moet de kamera heel compact zijn of niet. Hoe groot wil je printen enz. Want voor wat je hier vraagt kan men je heel wat antwoorden geven maar beste is toch een camera die aan jouw behoeften voldoet zou ik zeggen.
            • Om te beginnen: het wordt mijn eerste camera (en dat is meteen mijn grootste bezwaar tegen die +1000¤ modellen).
            • Printen: ik ben een PC mens en zal weinig zaken afdrukken, ik zet alles op CD en bekijk vooral op PC. Dat wil echter niet zeggen dat ik slechte kwaliteit foto's op CD ga zetten en het met een 2 MP cam wil doen. Ik speel graag met foto-bewerkings software en wil dus een fatsoenlijke kwaliteit foto om als dat nodig is daarop te werken.
            • Zoom vs compactheid: daar ben ik nog niet goed uit. Ik wil graag goeie zoom mogelijkheden, maar langs de andere kant vind ik sommige toestellen wel net iets te groot om vlot mee te nemen. Dat zal ik eens moeten testen...

            Nog een interessante vraag: kan er iemand een winkel aanraden in de omgeving van Bornem? (ongeveer in het midden op een rechte lijn tussen Mechelen & St Niklaas)

            Comment


            • #21
              meeste camera's gebruiken FAT32 dacht ik dus dat is geen probleem om onder linux te mounten. Ik heb in ieder geval ervaring met de canon G2 onder linux en dat is geen enkel probleem.

              Voor de beste macro-kwaliteit zou je normaal gezien naar nikon moeten gaan, maar probeer dan ook een toestel te kiezen waar je extra lenzen en een externe flits op kan aansluiten (meestal als je een klein toestel neemt en je zet er een stevige lens op komt je lens voor je ingebouwde flits en zal je van je spinnen-closeups dus niks meer zien). Als je je er niet aan stoort koop dan ook een toestel online ipv in de winkel, want de prijzen verschillen behoorlijk hoor (die fuji heeft mij 750€ gekost ).
              Fuji S602z

              Comment


              • #22
                Originally posted by SemTeX
                De meesten werken wel met Linux hoor (alle modellen van Sony zijn zeker in orde denk ik, Nikon kan ik eens laten testen door een kennis). Die worden net als op windows gedetecteerd als een 'removable mass storage device'. Het enige wat je dan moet doen is de camera mounten en als een harde schijf behandelen. Als de fabrikant geen rare codering voor de foto's of het filesystem gebruikt lukt dat allemaal perfect.
                Wel ik heb daar gewoon schrik voor omdat een vriend van mij er niet in slaagt zijn USB flash card reader te laten herkennen met Red HAT 8.0 . Maar zoveel te beter als het geen probleem is.

                • Om te beginnen: het wordt mijn eerste camera (en dat is meteen mijn grootste bezwaar tegen die +1000¤ modellen).
                • Printen: ik ben een PC mens en zal weinig zaken afdrukken, ik zet alles op CD en bekijk vooral op PC. Dat wil echter niet zeggen dat ik slechte kwaliteit foto's op CD ga zetten en het met een 2 MP cam wil doen. Ik speel graag met foto-bewerkings software en wil dus een fatsoenlijke kwaliteit foto om als dat nodig is daarop te werken.
                • Zoom vs compactheid: daar ben ik nog niet goed uit. Ik wil graag goeie zoom mogelijkheden, maar langs de andere kant vind ik sommige toestellen wel net iets te groot om vlot mee te nemen. Dat zal ik eens moeten testen...

                Vermits het je eerste camera is denk ik dat je misschien goed voor een compact toestel gaat want dat kan je altijd meenemen en indien je later meer mogelijkheden wenst en een groter toestel koopt kan dit nogaltijd dienen voor op feestjes enz waar je niet met een grote camera gaat rondsleuren.

                Maar een camera die denk ik nogal goed aan je eisen voldoet is denk ik de Nikon 4500: minder dan 1000€, Goeie makro, redelijk grote zoom (4x), redelijk compact, en algemeen gezien een goeie beeldkwaliteit, is ook 4MP wat meestal toch wel genoeg is. Nikon heeft ook nog heel wat accesoires die je later eventueel kan bijkopen moest je meer mogelijkheden willen.



                Nog een interessante vraag: kan er iemand een winkel aanraden in de omgeving van Bornem? (ongeveer in het midden op een rechte lijn tussen Mechelen & St Niklaas)
                Geen idee maar denk ook eens aan online want toch nog een stuk goedkoper. Die 4500 kan je voor max 800€ zeker vinden. wel niet bij NY-camera.e kopen want de service daar als je een probleem hebt is heel slecht.

                Comment


                • #23
                  Ik ga je geen details geven over mijn camera, daar zijn sites genoeg van, ik kan je wel een voorbeeld geven : http://users.pandora.be/tiggy/DSCN0064.JPG
                  Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #24
                    heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van de CP5700
                    't is geen DSLR maar maakt toch zeer knappe foto's met mooie kleuren en goe scherp
                    Euh ik heb het volgende es getest: een volledig donkere kamer en enkel de led's van
                    mijn Creative DTT2500 box (Dolby Digital decoder) en ik kan die perfect autofocussen
                    duurt wel efkes maar 't gaat
                    Euh ik heb die gekocht aan 1450€ Semtex
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #25
                      Toch raar, de mensen die hem hebben zijn er tevreden mee, die hem niet hebben breken hem maar wat al te graag af....
                      En ik doe hem weg, enkel en alleen om een reflex te kopen!!! mijns inziens is het de beste camera, onder de echte reflexen.
                      R

                      Comment


                      • #26
                        Ik spreek me helemaal niet uit over het al dan niet goed zijn van de CP 5700 hoor. Het gaat me er over of ik zoveel geld aan een camera wil geven of niet. Ik denk het niet, maar als ik nog van mening verander neem ik zeker terug contact op met Rudy om hem te testen.

                        Comment


                        • #27
                          BRRRRRRRR, eng joh die spinnen
                          Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                          -------------------------------------------
                          Girly
                          --------------------------
                          Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                          --------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Girly
                            BRRRRRRRR, eng joh die spinnen
                            Deze is nog vrij 'lief' eigenlijk. Als ik een camera heb zal ik eens wat foto's van mijn neef zijn beestjes maken. (die heeft er een stuk of 15 en een paar die nog een pak groter zijn )

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Rudy
                              Toch raar, de mensen die hem hebben zijn er tevreden mee, die hem niet hebben breken hem maar wat al te graag af....
                              En ik doe hem weg, enkel en alleen om een reflex te kopen!!! mijns inziens is het de beste camera, onder de echte reflexen.
                              R
                              Rudy,
                              Ik kan wel met je meedenken, een CP5700 is een prima compactcamera,een van de beste, maar een reflex (ik zou dan D100 of S2 kiezen) is toch heel anders, je hebt dan ook veel meer camera in je hand en kan veel sneller fotograferen.

                              Comment


                              • #30
                                Hallo SemTex,

                                Hannie geeft mijns inziens het beste advies. Onder de 1000 euro is de Canon G2 de beste koop en je houdt nog 250 euro over voor een extra Compact Flash Card en een extra accu of macro-voorzetobjectief.
                                Wil je het nieuwste: ik heb de Canon G3 al gezien voor 995.- De Sony DSC-P9 is misschien een leuke camera om te zien, maar heeft te weinig mogelijkheden voor de serieuze amateurfotograaf. Zelf heb ik een Nikon Coolpix 5700 waar ik redelijk tevreden over ben. De autofocus is, met name in de telestand bij weinig licht, matig. De manuale scherpstelling is ronduit waardeloos.
                                Om handmatig scherp te stellen moet je krampachtig een knopje aan de zijkant BLIJVEN indrukken en gelijktijdig aan het scherpstelwieltje draaien, terwijl je in de zoeker/LCD een balkje ziet. De MF-indicator genoemd. De indicator kan 6 verschillende grootten aannemen en loopt van van een bloempje (macro) tot de bekende 2 bergjes. Er zijn, heb ik uitgerekend, 64 focus-standen welke bereikt kunnen worden door aan dat instelwieltje te draaien. Na elke 10 draaiingen veranderd het indicator-balkje van grootte.
                                Maar nu komt het echte probleem. Nikon heeft bij deze camera afgezien van een meter-aanduiding. Dus je weet nooit waar je nu precies zit met de scherpstelling. Ook heeft Nikon afgezien van een adequate scherpstelbevestiging. Nikon noemt dat Focus Confirmation. Volgens de gebruiksaanwijzing worden de scherpstelvelden in de monitor of zoeker scherp omkadert, wat het scherpstellen vereenvoudigt. Vergeet het maar, het werkt niet en ik ben niet de enige. De diverse grote camera-site’s staan vol met klachten over de handmatige scherpstelling. Iedereen hoopt op een Firmware-update, maar Nikon houdt zich, tot nu toe, doof.
                                Als macro een pré is, neem dan bovenstaande mee in je afweging.

                                Comment

                                Working...
                                X