Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bescherming voor het lcd scherm

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bescherming voor het lcd scherm

    Ik heb mijne S45 nu een paar weken.
    Altijd al voorzichtig mee geweest maar zie ik al een paar kleine krasjes op het LCD verschijnen.

    Hoe beschermen jullie het LCD scherm ? Bestaat er een soort folie die je er kan overleggen ?

    JePe

    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Misschien kun je net als ik 5 euro sturen naar het adres dat je op deze link zult vinden; dan krijg je 2 kleine folietjes toegestuurd...
    wel niet simpel om perfect te doen passen op je LCD-schermpje...
    Goeie raad: neem je tijd en doe het zonder je op te jagen en in alle rust...
    http://www.m5000.de/shop.html
    Groetjes en nog veel plezier met je S45. Ik ben er tot nu toe heel tevreden van...

    Johan

    Comment


    • #3
      http://www.daproducts.com/index.htm
      Yves VDM
      ---
      http://www.virtualgallery.be

      Comment


      • #4
        Had je beter de G3 kunnen kopen, dan kun je je scherm lekker dichtklappen.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Ik heb een stukje doorzichtig plastic tafelkleed bij marskramer gekocht, en was voor 1 euro klaar.
          Daaruit kun je voor je leven genoeg display folietjes knippen, en het kleeft prima

          (het eerste stukje zit al meer dan 6 maanden op mijn display)

          Comment


          • #6
            Johan,
            Ik heb op de Duitse Site een bestellinkske geplaatst.
            Ze kennen wel de prijs, 3Eur voor een paar vierkante cm.
            Maar allee als het help is het een goei investering geweest.


            JePe
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Ik heb een beschermfolie voor een PDA (Palm, iPAQ) in de Carrefour gekocht, en op maat gesneden van de LCD van m'n S30.
              Werkt perfect !
              Zoals Johan zegt: werk geduldog en plak de folie gelijkmatig zodat er geen (grote) bubbels lucht onder zitten. Een paar kleintjes is m.i. moeilijk te vermijden, maar na een tijdje verdwijnen die toch.
              Ga vooral niet te hard op de LCD drukken om bubbels eruit te krijgen: trek voorzichtig los bij een hoekje (anders heb kje vingerafdrukken) en plak opnieuw.
              Succes !
              Werner.
              BD0380BE.

              Comment


              • #8
                Originally posted by JePe
                Ik heb mijne S45 nu een paar weken.
                Altijd al voorzichtig mee geweest maar zie ik al een paar kleine krasjes op het LCD verschijnen.

                Hoe beschermen jullie het LCD scherm ? Bestaat er een soort folie die je er kan overleggen ?

                RE: Koop gewoon plastic folie(boeklon) waar je ook boeken mee kaft.
                5mx 40cm voor 4Euro. Bij een boekhandel.

                Gr M

                JePe


                Comment


                • #9
                  @werner : is dat folie die gemakkelijk terug te verwijderen is? Een beetje zoals dat statisch geladen spul dat soms bij nieuwe apparatuur erop kleeft?

                  @marcel : ik zie jou die plastiek er nooit meer afkrijgen hoor. Na een tijdje wordt die volgens mij trouwens ondoorzichtig dus ik zou er toch mee oppassen ...
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by giantpat
                    @werner : is dat folie die gemakkelijk terug te verwijderen is? Een beetje zoals dat statisch geladen spul dat soms bij nieuwe apparatuur erop kleeft?

                    @marcel : ik zie jou die plastiek er nooit meer afkrijgen hoor. Na een tijdje wordt die volgens mij trouwens ondoorzichtig dus ik zou er toch mee oppassen ...
                    RE: Bedankt voor de tip! Heb het nog niet geprobeerd, ga het vanavond direkt proberen. Je moet het sowiezo niet te lang op laten zitten.
                    Heb een rol van 5M

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by giantpat
                      @werner : is dat folie die gemakkelijk terug te verwijderen is? Een beetje zoals dat statisch geladen spul dat soms bij nieuwe apparatuur erop kleeft?

                      @marcel : ik zie jou die plastiek er nooit meer afkrijgen hoor. Na een tijdje wordt die volgens mij trouwens ondoorzichtig dus ik zou er toch mee oppassen ...
                      RE: Ik heb gisteren geprobeerd de folie eraf te halen en ging PRIMA!
                      En de transparantie is perfect. Maar heb het nog niet onder alle omstandigheden gebruikt.
                      Ga over 2wk naar de ANTILLEN,dus kijken wat het doet bij extreme warmte.

                      GR M

                      Comment

                      Working...
                      X