Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijke persmededeling van Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belangrijke persmededeling van Sony

    Partial Transfer of Certain Assets Related to Digital SLR cameras

    Tokyo (January 19, 2006) --- Since July 2005, Sony Corporation (Sony) and Konica Minolta Photo Imaging, Inc. (Konica Minolta PI) have been working on the joint development of digital single lens reflex (SLR) cameras. Sony, Konica Minolta Holdings, Inc. and Konica Minolta PI are pleased to announce that they have decided to transfer a certain portion of Konica Minolta PI's assets related to digital SLR cameras to Sony, and at the same time, that Konica Minolta PI will consign its customer service operation for Konica Minolta cameras and related products* to Sony. Agreement to this effect was reached today.



    Under this agreement, on March 31 2006, Sony will receive certain assets from Konica Minolta PI that are necessary for the development, design, production and so forth of digital SLR cameras compatible with Konica Minolta PI's “Maxxum/Dynax lens mount system”.** Sony will accelerate development of new digital SLR cameras based on and compatible with the Maxxum/Dynax lens mount system with a view to marketing these models this summer.



    On the basis of its ongoing “selection and concentration”, Konica Minolta Group will concentrate on its core “business technologies” field and its strategic “optics and display devices” field and withdraw from camera business*** as of March 31, 2006. At the same time, Konica Minolta PI will partially transfer certain assets related to digital SLR cameras to Sony.



    From April 1 2006, Konica Minolta PI will consign the customer service operations for Konica Minolta cameras and related products* to Sony, and Sony will implement service operations from that date onward.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

  • #2
    Re: Belangrijke persmededeling van Sony

    De kwaliteit van de service door Sony kennende (ervaring met mijn digitale videocamera) zal dit voor de Konica-Minolta gebruikers geen vooruitgang zijn.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Belangrijke persmededeling van Sony

      Zo grappig is die kwestie toch niet vind ik. Niet alleen omdat Minolta een rijk verleden had, maar ook omdat er 3700 mensen hun baan verliezen.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Belangrijke persmededeling van Sony

        Mijn eerste reactie was een beetje paniek, maar je moet door de tekst heen lezen en anders interpreteren :

        er zijn 2 scenario's :

        1 : sony fucks up en probeert hun eigen inbreng aan de body design aan de man te brengen -> bye bye ergonomische innovatieve camera's ....

        2 : de versie die ik eigenlijk voor ogen heb. Sony neemt in eerste instantie alles over van KM en zetten daar hun technologie in voor alles wat met chips en electronica te maken heeft. Ze bouwen verder op de bodies die KM heeft ontwikkeld (inclusief de veelbesproken nieuwe bodies) en houden de A mount van Minolta. Daarbovenop gooien ze wat marketing en ze komen voor je het weet met een zogezegde 7di of 9di binnen onafzienbare tijd, misschien vlugger dan je denkt. Niets houdt hun natuurlijk tegen om later meer innovatief te gaan werken, maar nu zullen ze eerder de bestaande KM klanten willen behouden denk ik.

        Ik denk nog steeds dat het DSLR landschap er binnen een jaar heel anders gaat uitzien dan nu het geval is. Dit nieuws heeft mij iig doen nadenken. gaat mijn 7D nu slechtere foto's maken ? Neen. Is mijn investering in glas weggegooid geld ? Neen, want ik kan perfect voortgaan met hetgene ik nu heb.

        En wie weet, misschien heb ik na de zomer iets in men tas liggen met Minolta A mount, met de naam Zeiss op ......

        Comment


        • #5
          Re: Belangrijke persmededeling van Sony

          Jammer dat een bedrijf als Minolta beheerst gaat worden door een bedrijf als sony. Schoenmaker blijf bij je lees... Helaas gaat dat in deze economische, liberale wereld niet meer op...
          Denk wel dat bedrijven als pentax,olympus en minolta het een beetje aan zich zelf te danken hebben door te laat te reageren op de digitale DSLR explosie van de laatste 7 jaar. Hopelijk redt Fuji het wel...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Belangrijke persmededeling van Sony

            Nu Sony zelf DSLR's gaat maken, waar gaat Nikon zijn CCD's dan kopen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Belangrijke persmededeling van Sony

              gewoon bij sony neem ik aan... Nikon gebruikte overigens niet alleen de CCD van sony , maar ook al de LB-cast en de Cmos.
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: Belangrijke persmededeling van Sony

                Ik denk dat de meeste merken hun onderdelen intrekken van verschillende leveranciers. Ze zijn concurrenten en toch hebben ze elkaar nodig. Maak je hierover geen illusies.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Belangrijke persmededeling van Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                  Ik denk dat de meeste merken hun onderdelen intrekken van verschillende leveranciers. Ze zijn concurrenten en toch hebben ze elkaar nodig. Maak je hierover geen illusies.

                  dat is bij d eautos net het zelfde (nu het toch salon is mogen we even vergelijken en refereren, niet?)
                  een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                  Comment

                  Working...
                  X