Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners vraag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginners vraag...

    Ik ben en blijf altijd nog een beginner met Digitale Fotografie. Ik ben in januari 2003 begonnen met fotografie. Het gaat steeds beter en gisteren kreeg ik wel een heel erg mooi aanbod voor de EOS 1D van Canon.

    Nu heb ik zelf de Fujifilm Finepix S602 in gebruik. Nu komt het... Deze camera zegt bv je hebt 6x zoom en zoveel keer digitaal. Met de 1D camera maak je geruik van lenzen. Nou heb ik dus totaaaaal geen verstand hier van. Daar zeggen ze deze lens is zoveel mm in zoom. Hoe weet ik hoeveel zoom een bepaalde lens is? Nou weet ik wel wat voor effecten telelenzen hebben en groothoek. Maar die mm zeggen me totaal niks. Behalve dan de mm voor je schroefdraat van mijn oude camera. kan iemand mij wegwijs maken met lenzen? Dat ik weet dat zoveel mm staat vor zoveel zoom... enz...alvast erg bedankt!
    Kom ook eens kijken op www.vlindersdigitaal.tk

  • #2
    misschien snel en beknopt te reageren (dit is eerder iets voor de dslr'ers onder ons)

    Als je het grootste getal (in mm) deelt door het kleinste heb je je zoom. bvb een Sigma 50-500mm heeft dus 10x zoom. Maar een 40-400mm ook, dus die mm maken toch wel een verschil uit! Met die 50-500mm heb je dus een groter bereik.
    Het is wel een kleine gok, maar ik dacht dat de 1d een full-size-sensor heeft zodat je met een eventuele crop-factor geen rekening moet houden.

    Greetz

    Sam Jae

    ps kleine opmerking: Die 1d is in mijn ogen een professioneel toestel. Misschien is het interessant om de voordelen van een digitale spiegelreflex na te gaan voor je ingaat op dit aanbod. Zelfken ik enekel m'n 602 maar ik besef wel dat het verschil met de 1d in alle aspecten enorm is. Informeer je goed!

    Comment


    • #3