Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner met een canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner met een canon 450D

    Hallo,

    Een aantal jaren geleden wou ik me verdiepen in digitale fotografie, via avondonderwijs.
    Door omstandigheden heb ik dat plan op de lange baan moeten schuiven, maar vanaf volgende week begin ik met de eerste les.

    't Probleem is een beetje dat ik indertijd (2008) reeds een toestel had gekocht (Canon 450D met standard Canon EFS 18-55mm IS lens). De vraag is nu of dit toestel nog voldoende goed is? Zoals eerder gezegd ben ik een absolute beginneling, dus ik weet niet goed wat ik nu best doe, mijn oude toestel gebruiken of meteen een recenter model kopen (indien ik beter een recenter model moet kopen, welk model kunnen jullie me aanraden)?

    Alvast bedankt voor de feedback!

    Gr,
    Dries
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: Beginner met een canon 450D

    Je hebt geen nieuwe camera nodig om de basisbegrippen van fotografie te kunnen leren, dat gaat net zo goed met een 450D als met de meest recente camera's.
    De kitlens kan wel een beperking zijn als je wil leren werken met een beperkte scherptediepte, een 50mm f1,8 is daarvoor een heel goede lens (en die is ook niet te duur).
    Voor je meer geld uitgeeft aan een nieuwe camera en lenzen moet je eigenlijk eerst weten welke kant je uit wil, wacht dus nog wat af.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beginner met een canon 450D

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Je hebt geen nieuwe camera nodig om de basisbegrippen van fotografie te kunnen leren, dat gaat net zo goed met een 450D als met de meest recente camera's.
      De kitlens kan wel een beperking zijn als je wil leren werken met een beperkte scherptediepte, een 50mm f1,8 is daarvoor een heel goede lens (en die is ook niet te duur).
      Voor je meer geld uitgeeft aan een nieuwe camera en lenzen moet je eigenlijk eerst weten welke kant je uit wil, wacht dus nog wat af.
      Bart heeft dat echt goed uitgelegd ; een goede raad: wacht rustig af & als alles je bevalt kan je nog zien wat je doet
      met de Canon & de standaardzoom kan je zeker 99 % van je fotografieonderwerpen aan

      Comment


      • #4
        Re: Beginner met een canon 450D

        ok, dan hou ik mijn Canon 450D nog eventjes totdat ik mij een beter gedacht heb kunnen vormen over welke richting ik wil uitgaan.

        Alvast bedankt voor de -snelle- feedback!
        “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Beginner met een canon 450D

          Ik ben het eens met Bart. De 450D is best een goede camera.
          De tip om daar de 50mm 1.8 op te zetten is zeker niet slecht. Een lens die je altijd kan gebruiken trouwens.
          Meer heb je niet nodig om een cursus te volgen.
          Als het ook in de cursus aan bod komt is een goede reportageflits geen overbodige luxe. Wil je het beste dan koop je de Canon maar het kan stukken goedkoper met de juiste flits van Yongnuo en die is minstens even goed.

          Comment

          Working...
          X