Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner fotografie zoekt DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner fotografie zoekt DSLR

    Zoals de titel al aangeeft probeer ik een dslr uit te kiezen. Enkele dagen geleden was ik al redelijk zeker over welke ik wou kopen, nml Canon 70D. Ik zeg enkele dagen geleden want zoals ik altijd doe probeer ik zoveel mogelijk op te zoeken over een product voor ik deze koop.

    Nu kwam ik net op het grootste probleem die mijn keuze misschien teniet maakt, het "befaamde" auto focus probleem door de viewfinder met lenzen met een kleiner diafragma (of groter naargelang je het bekijkt) gebruik makend van het centrale focus punt. http://digital.photorecommendations....s-point-issue/

    Als beginner weet ik niet of dit een groot probleem is of maar iets miniems.. Maar dit zou mijn eerste aankoop zijn en ik zou graag meteen een iets beter dan instapmodel kopen. Maar fotografie heeft mijn interesse volledig opgeëist de laatste tijd en ik kan niet wachten tot ik genoeg gespaard heb (student zonder vast inkomen) om een camera te kopen. Maar bovenstaand probleem doet mij twijfelen aan mijn keuze voor de 70D.

    Beetje achtergrond waarom ik Canon zou willen: mijn vriendin en ik zouden dan zo samen kunnen lenzen kopen en delen aangezien dit vaak het kostelijkst is (zij heeft nu een 1100d met 18-55 kitlens). Daarmee dat ik een Nikon minder snel zou kiezen.

    Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die mij om dit probleem (of andere) de 70D totaal afraden, of mensen die een 70D hebben en dit probleem niet hebben en mij kunnen geruststellen in mijn voorlopige keuze. Of natuurlijk mensen die iets anders aanraden en mij zouden kunnen helpen. Maar de 2 camera's die mij het meeste interesseren zijn de 70D en D7100 (fotografiewinkels bij mij in de buurt hebben enkel Canon en Nikon, dus geen sony, pentax, ...)

    Zoiezo al bedankt voor iedereen die mij wilt helpen en ik hoop hier veel bij te kunnen leren, zowel voor als na mijn aanschaf van een camera.

  • #2
    Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

    70d is een prima toestel. vriendin van mij heeft dit toestel, levert prima kwaliteit af. Van die focus problemen heb ik nog niets gehoord. Zoals met elk stuk elektronica kan er iets mis zijn maar moest het zo een veel voorkomend probleem zijn was er wss al meer over geschreven. wel al meteen een stevig toestel voor een beginneling. ik zou persoonlijk mss een iets simpeler toestel kiezen en een betere lens. Lens > camera ivm beeldkwaliteit.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

      70D is zeker goed. 700D heeft ook heel goede kritiek. Vriendin heeft 600d en dat is ook een goed toestel.
      Die problemen af zijn details voor mensen die op pixelniveau kijken en dus niet voor de meerderheid van de fotografen. Een echte fotograaf stelt trouwens liefst manueel scherp en heeft die problemen niet.
      Zoal Unalom zei: neem een toestel van die categorie en investeer vooral in glas. Binnen een aantal jaar zul je (misschien) tegen de grenzen van je combinatie aanlopen maar voor 99,99 % van je beelden zal je vlot kunnen werken.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        Een echte fotograaf stelt trouwens liefst manueel scherp en heeft die problemen niet.
        Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

        Comment


        • #5
          Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
          ......... Een echte fotograaf stelt trouwens liefst manueel scherp en heeft die problemen niet.
          ???
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

            oeps.. ik bedoel dat de AF slechts een deel van het werk doet. Met mijn 70-200 is fijnere afstelling met de hand iets wat ik regelmatig doe. Om mijn scherpstelpunt juist daar te hebben waar ik wil. Dat oog, dat object, dat detail etc.

            Of heb ik dat verkeerd op misschien?
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

              Ik zie niet in hoe ik mijn 70-200 nog beter met de hand zou kunnen afstellen. Dat kan de AF even goed. Voor macrofotografie ligt dat anders, maar voor de fotografie die je doorgaans met de 70-200 doet, kan je AF het veel beter en sneller dan jij zelf. Tenzij je constant stillevens fotografeert, dan doet het er niet toe. Of modellen die je kan vragen om stil te blijven zitten tot ze er gek van worden.


              Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
              oeps.. ik bedoel dat de AF slechts een deel van het werk doet. Met mijn 70-200 is fijnere afstelling met de hand iets wat ik regelmatig doe. Om mijn scherpstelpunt juist daar te hebben waar ik wil. Dat oog, dat object, dat detail etc.

              Of heb ik dat verkeerd op misschien?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

                Ik ben ook gestart met een 550D, een voorhanger van de 700D. Ik wou niet het allerlaagste instap model (vandaag de 1200D), want als de hobby aanslaat, ga je dat snel beklagen.
                Ik denk dat budget een grote rol speelt in uw keuze. Wat ze al schreven is waar. Een goeie lens doet veel meer dan een camera uit het net hoger gelegen segment. Ik heb na twee dagen mijn kitlens 18-55 terug gebracht naar de winkel. Wat was ik ontgoocheld in de foto kwaliteit voor het geld dat ik uitgaf en het beperkte zoom bereik. Ik wou een eend trekken, en kon verre van mijn frame vullen. Ik heb dan een EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 USM IS gekocht. Kan je nu voor 400€ tweedehands zeker vinden. Dat was een wereld van verschil. Handig was dat ik ook iet breder kon gaan, en wat meer kon zoomen, een ideale wandellens. Een andere lens die vrij goed is op crop toestellen is de EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Nadeel van EF-S lenzen is, wanneer je overstapt naar FullFrame je ze niet langer kan gebruiken. Mijn beste lens die ik heb is EF 70/200 f4L IS USM (2e hands zo'n 600-650€), deze is echt haarscherp.
                Dus beter een 700D en wat betere lenzen kopen dan een 70D met kitlens. Echter lenzen kan je bijkopen, een andere body doe je meer verlies door de oude terug te moeten verkopen...
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner fotografie zoekt DSLR

                  Wat misschien het overwegen waard is:
                  Gezien nikon recent de d810 op de markt heeft gebracht gaan er weer een heel deel mensen zijn die hun d800 of d800e gaan vervangen.
                  Deze toestellen komen dan op de occasiemarkt terecht. Als je toch wat tijd hebt om te zoeken en te sparen is dat misschien een mooie gelegenheid om een toestel te kopen dat toch wel bij de toptoestellen gerekend wordt.

                  Just a little out of the box tought. :-)

                  Veel succes met je aanvang van wat een hobby, verslaving en obsessie kan worden :-)
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment

                  Working...
                  X