Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende fotograaf zoekt camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

    veel plezier
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #17
      Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

      Oorspronkelijk geplaatst door torgal Bekijk bericht
      Ze hebben ook direkt twee beschermfilters op de lenzen gezet, iets wat ze je in een mediamarkt allemaal niet gaan vertellen.
      Dan geven ze bij de MM nog, misschien ongewild, een goed advies door iets niet te vertellen.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

        Oorspronkelijk geplaatst door torgal Bekijk bericht

        Gisteren al wel een paar proeffotootjes genomen, dit is er een van:


        Alleen spijtig van haar vuil oogje, maar 't was heel spontaan.
        Foto is niet scherp.
        Als je scherpstelt... op de ogen
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

          Moet nog veel leren...
          Gebruik nu nog de automatische scherpstelfunctie. Ik heb al eens handmatig geprobeerd, maar dat is niet gemakkelijk om te zien door dat kleine venstertje...

          Comment


          • #20
            Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

            Oorspronkelijk geplaatst door torgal Bekijk bericht
            ..... Ik heb al eens handmatig geprobeerd, maar dat is niet gemakkelijk om te zien door dat kleine venstertje...
            oeps, maar dat blijft wel zo hoor..!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

              met de nikon software(capture nx2) kun je het scherpstelpunt controleren van je foto's, dan zie je al wat vlugger aan wat het ligt....
              fijn dat de winkel je een beschermfilter heeft kunnen verkopen voor op een kitlens...
              schroef ze er vlug af dan gaat je beeldkwaliteit een stuk omhoog
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                met de nikon software(capture nx2) kun je het scherpstelpunt controleren van je foto's, dan zie je al wat vlugger aan wat het ligt....
                fijn dat de winkel je een beschermfilter heeft kunnen verkopen voor op een kitlens...
                schroef ze er vlug af dan gaat je beeldkwaliteit een stuk omhoog
                ik gebruik voor bescherming een UV-filter, ik lees dat die de beeldkwaliteit hiervan niet achteruit gaat (of toch veel minder)?

                Comment


                • #23
                  Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                  bij de duurdere modellen (filters) is het verlies van beeldkwaliteit geringer, maar die kosten dan bijna evenveel als een lens.....
                  eens met en eens zonder een foto trekken en je ziet het wel
                  zonnekap beschermd beter en zonder nadelen
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    eens met en eens zonder een foto trekken en je ziet het wel
                    zonnekap beschermd beter en zonder nadelen
                    Zal het zeker eens proberen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door torgal Bekijk bericht
                      Moet nog veel leren...
                      Gebruik nu nog de automatische scherpstelfunctie. Ik heb al eens handmatig geprobeerd, maar dat is niet gemakkelijk om te zien door dat kleine venstertje...
                      Manueel scherpstellen hoeft ook niet.
                      Is trouwens onbegonnen werk met de 1200D, de zoeker is te klein. (Manueel scherpstellen is hier gemakkelijker via Live view)

                      Bij autofocus...Selectief single AF punt gebruiken en verplaatsen op het deel waar je op wil scherpstellen.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                        Vraag me toch af welke beperkingen iedereen hier tegengekomen is met "beginnerstoestellen".

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Vraag me toch af welke beperkingen iedereen hier tegengekomen is met "beginnerstoestellen".
                          persoonlijk (bij de buikdansvoorstellingen van mijn vriendin) haal ik met de FF voordeel uit:
                          - minder ruis bij hogere iso (bij professionele podia/belichting niet zoveel last van, maar toch al een paar voorstellingen in kleine zalen met weinig licht gehad);
                          - sneller/accurater focussen (de grotere zoeker helpt me wel een groot stuk denk ik);
                          - snellere bediening door meer direct bereikbare setting op de body zelf (ipv via het menu te moeten gaan).

                          Er zal wel nog wat te bedenken zijn, maar t is persoonlijk of je een beperking ziet en of deze dan van toepassing is voor jou.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                            persoonlijk (bij de buikdansvoorstellingen van mijn vriendin) haal ik met de FF voordeel uit:
                            - minder ruis bij hogere iso (bij professionele podia/belichting niet zoveel last van, maar toch al een paar voorstellingen in kleine zalen met weinig licht gehad);
                            - sneller/accurater focussen (de grotere zoeker helpt me wel een groot stuk denk ik);
                            - snellere bediening door meer direct bereikbare setting op de body zelf (ipv via het menu te moeten gaan).

                            Er zal wel nog wat te bedenken zijn, maar t is persoonlijk of je een beperking ziet en of deze dan van toepassing is voor jou.
                            Ik kwam de zelfde beperkingen tegen en daarbij nog wel enkele.
                            Ik werk bijna altijd in manuele modus en dan is het bedieningsgemak toch wel erg belangrijk om snel te kunnen werken. De kleine zoeker vond ik ook een nadeel om juist en accuraat scherp te stellen zeker in slechte licht omstandigheden en als concertfotograaf fotografeer ik regelmatig met de 2 ogen open (om de rest van het podium in het oog te kunnen houden daar geen actiemomenten te missen). Wat voor mij ook een groot nadeel was dat ik van uit de analoge tijd nog verschillende lenzen had die geen AF en/of lichtmeting hebben op instap modellen. De weerbestendigheid is voor mij ook een voordeel.
                            En er zullen er nog zijn die mij nu niet te binnen schieten.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                              Hallo Torgal,

                              BD startte met een nieuwe gratis service voor de beginnende fotografen van het forum. Misschien iets voor jou?
                              Hier een linkje naar hoe we het aanpakken.
                              Hieronder de linkjes naar de verschillende Shooting day die op stapel staan en starten als we genoeg deelnemers hebben:
                              Regio Grimbergen
                              Regio Brugge-Roeselare
                              Regio Oostende

                              Groetjes,

                              Riho
                              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beginnende fotograaf zoekt camera

                                Cool! Ik schrijf me dadelijk in. Bedankt!

                                Comment

                                Working...
                                X