Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginger; hulp met keuze fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginger; hulp met keuze fototoestel

    De laatste tijd gaat mijn intresse vaak naar fotografie, mijn overgrootvader heeft zelf een '' nikon d90 '' en daar ging ik al vaak eens met op stap.
    Maar nu vond ik het wel tijd om er zelf eentje aan the schaffen, ik heb aan enkele vrienden gevraagt wat zei mij sugesteren.
    En de meeste sugesteerden me een ''Cannon EOS 1000D 18-55 Kit''

    Ze zeiden me ook, dat dit een idiaal toestel is voor een begingende amateur.
    Moest dit nu niet een gepast model zijn, welke zoude jullie mij kunnen voorstellen?
    Vergeet niet dat mijn budget maar uit 500 euro's bestaat, en dat ik maar slechts vijftien jaar ben.


    m.v.g
    yannick

  • #2
    Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

    Hi sendnudge,
    Als je overgrootvader meerdere lenzen heeft zou ik dan opteren voor Nikon.
    Kan je misschien nu en dan eentje lenen ;-)
    Je hebt de Nikon D3000 + AF-S DX 18-55mm VR voor € 487,05 bij konijnberg.be.
    Of nog ietsjes sparen voor de Nikon D3000 + AF-S 18-105mm VR € 593,82.
    Als je liever voor Canon opteert, dan zou ik dan toch iets bijsparen en de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS € 545,57 kopen.
    Misschien zijn er anderen hier die je misschien iets meer praktijk informatie kunnen geven over deze toestellen. ;-)
    Andere merken: Olympus - Pentax - Sony.
    Succes.

    P.S.: Denk er aan dat je misschien nog een geheugenkaart, filter en/of opbergtas nodig hebt. Dus je budget gaat snel omhoog :-)
    Canon IXUS95IS + wenslijst :)

    Comment


    • #3
      Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
      Hi sendnudge,
      Als je overgrootvader meerdere lenzen heeft zou ik dan opteren voor Nikon.
      Kan je misschien nu en dan eentje lenen ;-)
      Je hebt de Nikon D3000 + AF-S DX 18-55mm VR voor € 487,05 bij konijnberg.be.
      Of nog ietsjes sparen voor de Nikon D3000 + AF-S 18-105mm VR € 593,82.
      Als je liever voor Canon opteert, dan zou ik dan toch iets bijsparen en de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS € 545,57 kopen.
      Misschien zijn er anderen hier die je misschien iets meer praktijk informatie kunnen geven over deze toestellen. ;-)
      Andere merken: Olympus - Pentax - Sony.
      Succes.

      P.S.: Denk er aan dat je misschien nog een geheugenkaart, filter en/of opbergtas nodig hebt. Dus je budget gaat snel omhoog :-)
      de lezen van mijn grootvader lenen zou een groot probleem worden, het is inmidels 2 maanden geleden dat ik hem gezien heb, wegens een familie ruzie.
      dus die optie valt weg..

      in iedergeval al bedankt

      Comment


      • #4
        Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

        Ruzies kunnen worden bijgelegd.;-)
        Enkel zotten veranderen niet van gedacht.
        Succes bij je aankoop.

        :-) Carpe Diem :-)
        Canon IXUS95IS + wenslijst :)

        Comment


        • #5
          Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

          Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
          Hi sendnudge,
          Als je overgrootvader meerdere lenzen heeft zou ik dan opteren voor Nikon.
          Kan je misschien nu en dan eentje lenen ;-)
          Je hebt de Nikon D3000 + AF-S DX 18-55mm VR voor € 487,05 bij konijnberg.be.
          Of nog ietsjes sparen voor de Nikon D3000 + AF-S 18-105mm VR € 593,82.
          Als je liever voor Canon opteert, dan zou ik dan toch iets bijsparen en de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS € 545,57 kopen.
          Misschien zijn er anderen hier die je misschien iets meer praktijk informatie kunnen geven over deze toestellen. ;-)
          Andere merken: Olympus - Pentax - Sony.
          Succes.

          P.S.: Denk er aan dat je misschien nog een geheugenkaart, filter en/of opbergtas nodig hebt. Dus je budget gaat snel omhoog :-)
          maar welke van deze twee bovenstaande zou jij me echt aanraden?
          de nikon of de cannon?

          Comment


          • #6
            Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

            Je hebt al gewerkt met een Nikon en dan zou ik zeker deze eens nader bekijken.

            PS: Als je zelf geen ruzie hebt gehad met je bompa ga hem zeker bezoeken.
            Mocht ik ooit ruzie hebben met mijn dochter zou ik het erg triestig vinden dat mijn kleinkinderen mij niet meer zouden bezoeken.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

              Aan Red Falcon:
              Met je P.S.sla je de bal 100% correct, zo denk ik er ook over,
              maar wat ik niet begrijp is je verwijzing "deze"?
              Je hebt denk ik iets verkeerd geplaatst of siteverwijzing doet het niet:
              fotokonijnenberg.nl
              Voor het prijsverschil kan je wellicht niet NL rijden.

              Aan sendnudge:
              Zoals we beiden aanhaalden is de Nikon D3000 voor een "beginneling" (je hebt al D90 ervaring) met de in camera info een goede keuze en zeker als de "ruzie" over is. ;-)
              Eens een fotozaak binnenspringen en ze in de hand nemen en zien wat jou het beste in de hand ligt, kom je al een stuk verder.

              P.S. Ik zie dat er een verschil in nr zit deze = 1447158 voor 18-55 = 1447108, als je deze bedoelde.
              Last edited by willydp; 6 september 2009, 20:09. Reden: PS
              Canon IXUS95IS + wenslijst :)

              Comment


              • #8
                Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                Ik ben ook 15 en heb net een 1000d+18-55 non IS gekocht bij de MM voor 333 + 50 aan tas lcd bescherm ding, geheugenkaartje etc. Ik wou eerst ook een nikon d60 of iets dergelijks kopen maar ik kwam er op uit dat de 1000d kwalitatief beter en goedkoper is (hij heeft bijv. dezelfde sensor als de d90.)
                Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

                Comment


                • #9
                  Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
                  Ik ben ook 15 en heb net een 1000d+18-55 non IS gekocht bij de MM voor 333 + 50 aan tas lcd bescherm ding, geheugenkaartje etc. Ik wou eerst ook een nikon d60 of iets dergelijks kopen maar ik kwam er op uit dat de 1000d kwalitatief beter en goedkoper is (hij heeft bijv. dezelfde sensor als de d90.)
                  Opgelet met je uitspraken over Nikon en Canon he

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                    Hi,
                    Bekijk dit:
                    digitalreview.ca Nikon D3000-vs-D60-vs-Canon 1000D
                    radiantlite.com nikon-d3000-vs-canon-xs-1000d
                    Ik heb nooit met 1 van beide gewerkt, zo kan ik geen praktijk ervaring geven.

                    P.S. Als je de keuze hebt zou ik opteren voor een lens met IS, zeker als beginneling (vaste hand), maar op deze vergroting zeker nog te doen. :-)
                    Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                      Opgelet met je uitspraken over Nikon en Canon he

                      Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                        ik denk toch dat mijn voorkeur naar de nikon gaat, welke lens zou ik erbij kopen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                          Hi,
                          Zoals ik al gezegd had:
                          Je hebt de Nikon D3000 + AF-S DX 18-55mm VR voor € 487,05 bij konijnberg.be.
                          Of nog ietsjes sparen voor de Nikon D3000 + AF-S 18-105mm VR € 593,82.
                          Ik zou dan de 15-105mmVR kiezen, maar dat is dan 94 Euro boven je huidige budget.
                          Sinterklaas - Kerst en Nieuw Jaar -verjaardag,... Kan nooit kwaad wat te wachten.
                          Impulsieve aankopen zijn nooit goed.


                          Update:
                          Bij art & Craft in Gent kost deze 659 Euro
                          artencraft.be
                          bij Foto Rubens ook 659 Euro (maar met geheugenkaart 8GB SDHC en reinigingsset!)
                          fotorubens.be
                          = Studio 73 studio73
                          Op internet zijn er wel nog een paar in BE te vinden.
                          Als je tot Nederland wil gaan kan je hier even kijken: tweakers.net/pricewatch
                          Last edited by willydp; 6 september 2009, 17:40.
                          Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
                            Ik wou eerst ook een nikon d60 of iets dergelijks kopen maar ik kwam er op uit dat de 1000d kwalitatief beter en goedkoper is (hij heeft bijv. dezelfde sensor als de d90.)
                            Wie is HIJ? De 1000d of de D60?

                            Geen van beiden hebben dezelfde sensor als de D90(die wel dezelfde sensor heeft als de D300) Zowel de D60 als de 1000d spelen in een andere klasse dan de D90.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginger; hulp met keuze fototoestel

                              Alle begin is moeilijk
                              Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                              Comment

                              Working...
                              X