Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

    Ik heb onlangs mijn 7 jaar oude D300 vervangen door een nieuwe D7100. Na verschillende testen te hebben uitgevoerd met dezelfde instellingen en gebruik van statief stel ik vast dat foto's van mijn D300 beter zijn dan de foto's van mijn D7100. Nikon kan alleen maar vertellen dat de vergelijking eigenlijk niet op gaat omdat dit 2 verschillende sensors zijn. Naar mijn mening zou de D7100 met zijn betere specificaties toch betere foto's moeten leveren dan de D300. En ja er zijn testen gebeurd met goede lenzen. Heeft er nog iemand dezelfde ervaring?
    Vrgr. Robque

  • #2
    Re: Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

    Ik heb daar ervaring mee gehad...maar dat was met de D7000 toen,ik had een D90 en had die toen vervangen door de D7000 resultaat, was niet tevreden over de beeldkwaliteit van de D7000 er is hier op het forum een ellenlange discussie over geweest waar ik me nu niet meer over ga uitspreken...ik heb toen mijn D7000 terug verkocht en me terug een D90 aangeschaft klinkt misschien stom maar was terug super tevreden. In mijn ogen waren de sensors van de D90 en toen D300 de beste wat er toen op de markt was. Waarschijnlijk ga je nu weer een stormvloed van antwoorden krijgen dat hun D7100 zeer goed enz...enz...is, maar daar ben jij natuurlijk niks mee geholpen. Kan natuurlijk ook een slecht exemplaar zijn maar heb al van veel mensen te horen gekregen dat ze niet tevreden waren over de D7000,D7100 reeks....wie zal het weten!!
    En mag ik vragen met welke lenzen je deze hebt getest??

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

      Ik heb een paar maanden geleden dezelfde overstap gedaan van D300 naar D7100 . Ik ben altijd heel tevreden geweest van de D300,maar ik heb toch nog geen spijt gehad van de overstap naar de D7100.

      Mvg Yves.
      What you see is what you get

      Comment


      • #4
        Re: Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

        Veel hangt af van het gebruikte glas, D7100 is net als D800 nogal kieskeurig op dat vlak en het beste is net goed genoeg.

        Comment


        • #5
          Re: Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

          misschien gewoon je body laten calibreren met je lenzen.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Beeldkwaliteit Nkion D300 versus D7100

            Hoi,

            om een oeverloze discussie te voorkomen, lijkt het me het best dat topicstarter Robque voorbeeldfoto's plaatst.
            Voorbeeldfoto's van eenzelfde object met opnamegegevens en zíjn visie met waarom de een beter is dan de ander.
            Laat dan maar een discussie komen, daar leren we van.
            Misschien/wellicht kunnen de instellingen anders voor een beter resultaat met het nieuwe spul...
            Ik zie graag die foto's hier geplaatst.
            Tot dan.
            Groet.
            Adrie

            Comment

            Working...
            X