Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen snel leeg!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    MacLeod,

    Deze morgen waren de Alkaline ook zo dood als ne pier, het gaat vlug, ze staan nog aangeduid als vol en een paar seconden later zo plat als ...
    De GP's zijn nog niet helemaal opgeladen.
    Voor alle Dimage 7 gebruikers denk ik dat we het beste 3 a 4 sets batterijen bezitten. Zeker als je op vakantie gaat. Steeds 3 sets bijhebben en de vierde reeds op aan het laden in de hotelkamer. Een extra kost, maar die heb ik er graag voor over. Voor de rest is de camera ok

    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
    Konica Minolta Dimage A2
    Lumix FX-30

    Comment


    • #17
      Wel, ik was ook aant denken om nog een setje bij te kopen, en met 2 laders werken lijkt me ook geen overbodige luxe

      Comment


      • #18
        Ja, inderdaad, die batterijen heb je best in meerdere
        stellen. Heb momenteel 4 setjes in gebruik met een snellader.
        Dat spaart wel tijd, en denk ergens ooit gelezen te hebben
        dat een snellader zelfs nog beter voor de batterijen zou
        zijn dan een langzame?!

        Jempi.

        Jempi
        CANON Ixus 800 IS
        BD0978BE

        Comment


        • #19
          Heeft er nog iemand ervaring met de Sanyo batterijen van Ripvan.
          Ik heb deze enkele maanden geleden gekocht op http://ripvan100.com/ en ze doen het helemaal niet meer.

          Ik kan met mijn Canon A20 hooguit nog 5 foto's nemen met opgelade batterijen:-(.
          Mijn camera geeft telkens weer de melding 'vervang de batterijen' en begint luid te piepen.
          Ligt dit aan de camera, of aan de batterijen?
          Met die foutmelding had ik ook al last in de beginperiode van de batterijen nadat ze volledig waren opgeladen!

          Of is het normaal dat batterijen zo vlug aan vervanging toezijn? Ik heb ze naar schatting maximaal zo'n 40 à 50 maal opgeladen.

          Alvast bedankt
          Didier

          Comment


          • #20
            Over het onderwerp 'batterijen' nog even dit: Opgelet met NiMh en niet aangepaste laadapparaten! Niet alle opladers zijn geschikt voor NiMh...
            Soms staat er een knopje op (switch tss gewone en NiMh) of kan het ding
            zelf uitzoeken wat voor soort erin zitten, maar opgelet met oude(re)
            toestellen. Je zou je duurdere NiMh wel eens snel "om zeep" kunnen helpen!

            Jempi.

            Jempi
            CANON Ixus 800 IS
            BD0978BE

            Comment


            • #21

              de RipVan100-url vermeldt "I offer a Lifetime Satisfaction Guarantee". Tijd om eens te gaan praten met die man over zijn producten. Het zijn toch NimH ?


              Het zijn Industrial Grade" NiMH batterijen van 1600mAh.
              Op die site heb ik ook een snellader gekocht, een Lightning Pack 4000N.

              Niet normaal dus?

              Didier

              Comment


              • #22
                Kan je eens uitleggen wat er precies fout kan gaan ? Heb hier een zeer goede lader, plus daarnaast nog een oude zeer simpele "universele" lader voor NiCads; het opladen duurt wel zeer lang en je moet zelf de laaddtijd in het oog houden, maar bij mijn weten heb ik er nog nooit problemen mee ondervonden.

                Marc

                " Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Beste MacCleod,
                  Ziehier wat ik vandaag vond op een links site :
                  Grote batterij test bij Imaging Resource
                  28 jan

                  Dave Ettchels heeft de handen eens flink uit de mouwen gestoken door zich te storten op een grote batterij test. Maar liefst 19 verschillende merken batterijen ondergingen de medogenloze test die Dave op ze los liet met als gevolg een verrassend resultaat. De test kunt u lezen bij Imaging Resource.

                  www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM



                  Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                  Konica Minolta Dimage A2
                  Lumix FX-30

                  Comment


                  • #24
                    Jammer dat de varta's (1600) niet werden getest.

                    groeten,

                    Marc
                    Marc

                    Comment


                    • #25

                      Kan je eens uitleggen wat er precies fout kan gaan ?
                      Wel, ik heb hier verscheidene laders liggen, waaronder ook al oudere modellen. Ik zal eens de moeite doen om de handleiding op te snorren, want daar stond duidelijk in te lezen dat NiMh batterijen een andere manier van opladen moeten ondergaan. Het heeft iets te maken met het eerst ontladen van NiCd dat bij NiMh niet zou mogen. Ik veronderstel dat modernere laders de batterijen herkennen of dat ze een knopje hebben. Ik heb zo'n oudere lader waarvan ik weet dat ik hem niet mag gebruiken voor de NiMh. Laat jullie nog iets weten.
                      PS staat er niks op je lader?

                      Jempi.

                      Jempi
                      CANON Ixus 800 IS
                      BD0978BE

                      Comment


                      • #26
                        Ik heb hem al een email gestuurd, ging eens zien of hij aan Varta kan geraken want dat zou z'n huidige top 3 veranderen. Volgens Jaja presteren de Varta 1600 beter dan de GP1800...

                        groeten,
                        Wim


                        Jammer dat de varta's (1600) niet werden getest.

                        groeten,

                        Marc
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                        Comment


                        • #27
                          Kan ik bijtreden: de Varta's zijn zéér goed - ik heb hier ook 1 set van. Alhoewel, heb vandaag een hele voormiddag met een UZI gewerkt, mét het LCD-scherm constant aan en met een set CAMEDIA-batterijen en ze zijn nog steeds niet plat. Ik schat een 100-tal foto's, waaronder verschillende met de ingebouwde flash. Dit aantal foto's is misschien niet zo denderend veel, maar zoals gezegd stond het grote LCD-scherm constant aan.

                          Marc

                          " Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)

                          Edited by - Marc on 29 January 2002 14:46:10
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X