Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen in flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen in flitser

    Hallo, ik heb me vanmiddag de Metz 45 ct4 aangeschaft ( tweedehands )
    hier gaan dus 6 AA batterijen in, en nu wilde ik weten of die persé van dezelfde sterkte moeten zijn.
    Ik heb nl. steeds voor de camera setjes gekocht van 4 en nu wil ik dan de oudere batterijen van 1800 amh gaan gebruiken voor de flits.
    Maar hier heb ik er dus maar 4 van maar wel nog 2 van 2000 en 2 van 1600 , kan ik die dan erbij doen of beter niet..

    Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Het is in principe altijd beter om gelijkwaardige (= zelfde merk en sterkte) te combineren. Anders heb je kans dat je batterijen ongehoord snel leeg zullen lopen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by CooMa
      Het is in principe altijd beter om gelijkwaardige (= zelfde merk en sterkte) te combineren. Anders heb je kans dat je batterijen ongehoord snel leeg zullen lopen...
      Van lenzen en fotostellen ken ik niets,maar hier durf ik toch zeggen dat dit electrisch niet goed is en zelfs niet in praktijk.
      Jantjeb, ik zou geduld oefenen tot maandag.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Ga uitsluitend voor gelijkwaardige batterijen, liefst ook hetzelfde merk. Een ketting is nooit sterker dan de zwakste schakel, in dit geval kan ik me voorstellen dat dit zelfs schade kan toebrengen aan de cellen.

        Comment


        • #5
          Mensen bedankt, ik weet genoeg na deze reacties. Ik was zelf ook van mening dat het waarschijnlijk niet goed zou zijn, maar bij twijfel ff op het BD-forum vragen hé.

          Groetjes en bedankt, JantjeB
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Zeker niet doen JantjeB!!

            En als je veel flitst ga voor de sterkste batterijen.
            Snel opgeladen voor de eerste foto en snel herladen voor de volgende.

            Ikzelf heb 2100's van GP in een 420.

            Ik flitste 200 foto's en merkte nog geen verzwakking (tot mijn eigen verbazing)

            Mark.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by jantjeb
              Hallo, ik heb me vanmiddag de Metz 44 ct4 aangeschaft ( tweedehands )
              hier gaan dus 6 AA batterijen in, en nu wilde ik weten of die persé van dezelfde sterkte moeten zijn.
              Ik heb nl. steeds voor de camera setjes gekocht van 4 en nu wil ik dan de oudere batterijen van 1800 amh gaan gebruiken voor de flits.
              Maar hier heb ik er dus maar 4 van maar wel nog 2 van 2000 en 2 van 1600 , kan ik die dan erbij doen of beter niet..

              Groetjes, JantjeB.
              Best dezelfde accus, anders gaan de lichtste het eerst leeg zijn, en dan moet je ze weer alle opladen.
              BTW, tis een 45 ct4
              Greetzz
              Rudy

              Comment

              Working...
              X