Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij van de Coolpix CP 5700 echt zo zwak?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij van de Coolpix CP 5700 echt zo zwak?

    Vraagje voor de CP 5700 gebruikers:
    Is deze batterij nu echt zo snel leeg zoals ik op sommige reviews las en is het dan aangewezen om direct een reservebatterij bij te bestellen 'als' ik deze camera aankoop?

    Groetjes
    Nicodemus
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    Hallo Nicodemus,

    Neen dus, dat valt prima mee.
    Ik heb er wel eentje extra, maar ik schiet dan ook héél veel foto's.
    Je kan makkelijk 200 foto's schieten met 1 batterij.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Ik ga me namelijk deze Nikon aanschaffen maar had daarbij nog enkele bedenkingen:

      * de batterij zoals ik al zei
      * het niet centraal staan van het statiefgat
      * Het ontbreken van een vermelding van de afstand bij het scherpstellen
      * geen manuele zoom

      maar ja, als ik zo een paar reviews lees is het toch overal iets, niewaar...
      "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

      Comment


      • #4
        Kleine correctie nicodemus, je hebt bij de 5700 dacht ik toch wel een manuele focus, maar daarbij wordt de afstand niet gemeld zoals bv bij de 5000 (je derde punt dus) maar een balkje (zoals bv bij zoomen gangbaar is). Zo'n balkje vind ik eigenlijk ook niet erg handig; bij de 5000 maak ik bij manual focus toch vaak voor de eerste instelling gebruik van een inschatting van de afstand (in meters en centimeters) dus had liever ook een afstandsaanduiding gezien. Maar zo heel vaak maak ik ook weer geen gebruik van manual focus

        Mbt tot het statiefgat: Dit is eigenlijk alleen van belang als je van plan bent om veel panoramafoto's te maken. Maar zelfs dan valt die beperking mee, aangezien de meeste pano-software deze rotatiefout (want dat is het eigenlijk) meestal gemakkelijker kan corrigeren dan overige overlappingsfouten en correctiehoeken (die nodig zijn om het geheel 'rond' te buigen).

        En ook de accu valt zoals jaja aangeeft inderdaad wel mee. Maar eigenlijk geldt voor zowat elke digitale camera dat je er een extra accu (of setje oplaadbare batterijen) en extra CF-kaartje bij zou moeten kopen

        Erik

        Comment


        • #5
          Zoals Jaja al aangaf, 200 fotoos uit een accu lukt (net), dus als je er eentje extra koopt, ben je echt wel safe. Komt erbij dat je de accu tussentijds mag opladen, dus in principe heb je minimum 200 of 400 foto's ter beschikking. (inderdaad, alle digicams hebben power nodig;-)
          Het niet aangegeven van de focusafstand is eigenlijk geen probleem, vanwege de enorm juiste en goed controleerbare autofocus, je kan bvb zien op welk deel van het beeld de camera scherpsteld, dmv rode veldjes. En inzoomen op een pas gemaakte foto gaat zo snel, dat je dat echt kan gebruiken om de scherpte te evalueren.
          De manuele focus is voor mij niet bruikbaar, maar andere kunnen er dan weer goed mee werken.

          Ik denk dat deze camera tot de top 3 behoort van de niet d-slr cameras. En, aan alle cameras is wel iets, je moet een keuze maken.

          Min punt: af in low-light vanwege geen hulplicht.
          Plus punt: euh, eigenlijk teveel om op te noemen.
          Rudy

          Comment


          • #6
            Rudy, heb je ergens een album waar we jou foto's van de Nikon 5700 kunnen bewonderen? Of anders toon er hier es enkele

            Monique
            G2

            Comment


            • #7
              Originally posted by zippo
              Rudy, heb je ergens een album waar we jou foto's van de Nikon 5700 kunnen bewonderen? Of anders toon er hier es enkele

              Monique
              G2
              Ik moet me daar dringend eens mee gaan bezig houden.
              Monique, zie ik het goed, ga je de e10 alweer van de hand doen??
              Rudy

              Comment


              • #8
                Ik heb een Coolpix 775,die gebruikt dezelfde batterij,ik
                kan daar slechts mee een 50 a 60 foto's mee nemen,heb ik misschien een
                slechte batterij ?
                Ik zie hier 200 foto's met één batterij,ik kan daar slechts van dromen
                Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
                Nikon Coolpix 775 en cp 5700

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rudy
                  Originally posted by zippo
                  Rudy, heb je ergens een album waar we jou foto's van de Nikon 5700 kunnen bewonderen? Of anders toon er hier es enkele

                  Monique
                  G2
                  Ik moet me daar dringend eens mee gaan bezig houden.
                  Monique, zie ik het goed, ga je de e10 alweer van de hand doen??
                  Rudy
                  Daar zijn we nog niet echt uit, zou jij je destijd verkochte E10 terug willen en je Nikon 5700 er voor afstaan? Dat wil ik nu wel es weten
                  Zoals ik al in een andere topic vermelde is voor mij de E10 nog alijd een geweldig toestel, of de 5700 beter is, zolang ik hem niet in mijn handen gehad heb om te kunnen testen zal ik het nooit weten

                  Monique
                  G2

                  Comment


                  • #10

                    Daar zijn we nog niet echt uit, zou jij je destijd verkochte E10 terug willen en je Nikon 5700 er voor afstaan? Dat wil ik nu wel es weten
                    Zoals ik al in een andere topic vermelde is voor mij de E10 nog alijd een geweldig toestel, of de 5700 beter is, zolang ik hem niet in mijn handen gehad heb om te kunnen testen zal ik het nooit weten

                    Monique
                    G2
                    [/quote]
                    Zo, Monique,
                    Trouwens, ik heb voor die e10 nog een heel goede prijs gevangen hoor, Die toetsellen hebben nog een fatsoenlijk waarde, als je hem verkoopt, doe het dan via verschillende kanalen!!;-)
                    Terug gaan naar de e10? No way, dit is een nieuwe generatie, werkt gewoon veel fijner. Veel lichter, sneller, goedkoper, ook in accesoires!
                    Maar, volgende week zal voor jou e10 wel definitief het doek vallen, als je op de bd dag eens met een van de 5700 kan werken.
                    Groetejs
                    Rudy

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy



                      Trouwens, ik heb voor die e10 nog een heel goede prijs gevangen hoor, Die toetsellen hebben nog een fatsoenlijk waarde, als je hem verkoopt, doe het dan via verschillende kanalen!!;-)

                      Oftewel vernoem je me de winkel waarvan jij nog een hele goede prijs kreeg voor je E10

                      Monique
                      G2

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Nicodemus
                        Vraagje voor de CP 5700 gebruikers:
                        Is deze batterij nu echt zo snel leeg zoals ik op sommige reviews las en is het dan aangewezen om direct een reservebatterij bij te bestellen 'als' ik deze camera aankoop?
                        Groetjes
                        Nicodemus
                        De batterij van de 5700 valt best wel mee, maar een reserve batterij is zeker geen luxe. Dat moet er afkunnen als je dit toestel koopt!
                        Hoeveel foto's je maakt met zo'n batterij is nogal verschillend. Als je veel de zoom gebruikt, flitst enz zal je er zeker geen 200 foto's mee maken. Het is dus sterk afhankelijk van wat je doet.
                        eMJeke
                        website

                        Comment


                        • #13
                          Sorry Monique, maar sommige dingen hou ik echt liever voor mezelf;-)
                          Eerst met mij tot de laatste cent onderhandelen, en dan mijn geheime bronnen afsnoepen, nee, lekker niet;-)
                          Maar gebruik bvb Advalvas.be, daar heb ik na de verkoop nog minstens 10 mails gekregen, dus is een goede bron!!!!
                          Groetjes
                          Rudy
                          Heel misschien kom ik volgende zaterdag ff langs, is nog heel misschien.

                          Comment


                          • #14
                            Ha ha Rudy zoals ik kan zien werken we nu beiden met de Nikon 5700 en hadden we vroeger ook allebei een E-10
                            Wel ik zou ook niet meer terug willen Rudy
                            gewoon véél handiger en zéér goede flits ( eindelijk goede binnen opnamen zonder extra flits)
                            Zodoende moest je dit lezen Monique, zeker doen
                            PS : ik kan +/- 90 foto's maken en heb daarom een extra batterei
                            groetjes van Lucske

                            Nikon 5700 en Oly C700 UZ
                            NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                            Comment

                            Working...
                            X