|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
af-continuous, afhankelijk van de snelheid de sluitertijd instellen, gaande van 1/90 tot 1/60
midden af-lock, en volgen maar en hopen dat je er goede hebt
|
Continuous af zover was ik ook al
center af lock niet. er is bvb ook nog dynamische af, group dynamische af, dynamische af met prio op dichtsbijzijnde onderwerp dan is er nog 11 of 7 velden af en waar je prio aan wilt geven bij meerdere foto's direct na elkaar (rafales) : focus of fps rate. 't is da er wa meer mogelijkheden zijn dan de d70 hé juintje. Jo. Citaat:
|
Pfff, al die dingen die het automatisch doen scherpstellen voor je, ik wordt er gek van. Meestal staat dat aan als je een Canon vastneemt... Horror vind ik dat... Ik zou zelfs niet eens weten hoe dat bij de D70 moet opgezet worden.
Ik kies zelf waar ik scherpstel, niets van automatisch op dichtste veld, of meeste AF-velden, of .... Zelf kiezen joh... En waarom anders doen dan met de D70, als het toen ook (goed) lukte? ps: focus of fps-keuze: pffff, met panning probeer ik nooit meer dan 3 foto's per passerende wagen denk/schat ik, dus ja, focus dan zeker?
|
Citaat:
Vreselijk indeed
|
|
||||
|
J-Man,
Continuous AF, meestal center AF point .... Bij de D200 zou ik wel de AF prioriteit instellen zodat hij enkel kan schieten indien hij een AF lock heeft. Dit mis ik wel een beetje bij de D1X (mijn minolta had dat). Je kan beginnen groeperen, maar deze optie heb ik nog niet geprobeerd op de korte tijd dat ik een D200 heb getest.
|
Thanks Tommie...
ondertussen heb ik op Nikonians volgende spreadsheet gevonden die zowat alle custom settings bevat en een voorgestelde (ideale) waarden ervoor voor verschillende soorten fotografie. http://www.nikonians.org/dcforum/DCF...202/17033.html Best interesant als referentie, of alles ook effectief goed is zal nog moeten blijken... Jo.
| Weergave | |
|
|
![]() |