Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

    Werkt met omzeggens alle objectieven en digitale ruggen.

    the ALPA 12 FPS is a versatile camera that can adapt to combine and control several third party lenses and digital backs of up to 80 mega-pixels.
    Last edited by Guest42; 7 november 2014, 10:03.

  • #2
    Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

    Die van Adams was in rijbare versie.

    Comment


    • #3
      Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

      Zoiets als de Hartblei Hcam B1.

      Comment


      • #4
        Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

        Wat is het nut om een ff lens op een medium formaat achterwand te zetten? Ga je met zo een lens de volledige sensor kunnen benutten? Is dat niet zo een beetje zoals een crop lens op een ff camera? De achterwand is dan nog het duurste onderdeel van een mf.

        Dan vind ik het Cambo systeem interessanter

        Cambo is a manufacturer of high quality technical cameras for architecture, landscape and studio photography, as well as studio stands and accessories for videography. Cambo is based in Kampen, the Netherlands, and has the distinction of being the first studio camera manufacturer to produce an all-metal large format camera.
        Last edited by pogi; 8 november 2014, 00:17.

        Comment


        • #5
          Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

          Behalve die Canon 17TS zijn dat allemaal minstens MF lenzen. De alphagon en rodagon zijn waarschijnlijk 4x5 lenzen. En de Canon heeft een grote beeldcirkel omdat het een TS is terwijl de MF sensor kleiner is dan een MF film formaat. Lijkt me geen enkel probleem.

          Comment


          • #6
            Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

            Ja ik heb een 4x5. Scherpstellen doe je door de balg naar voor of achter te zetten. Ik zie dat die lenzen gewoon op de camera zijn gezet. Hoe ga je dan scherpstellen zonder balg. Op een 4x5 lens zit geen scherpstelring.

            Comment


            • #7
              Re: Alpa, soort technische camera in draagbare versie.

              Ga eens op de site van Alpha kijken. Die 4x5 lenzen leveren ze zelf, gemonteerd in een helicoïde voor scherp te stellen.

              Comment

              Working...
              X