Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

    It's been rumoured for weeks, leaked ahead of annoucement and now it's here; Samsung's first digital SLR, and the first fruit of the Samsung / Pentax tie-in announced in October. The GX-1S is a lightweight 6 megapixel camera with a 2.5-inch screen, ISO up to 3200 and a Pentax AF lens mount. Nothing we haven't seen before; the GX-1S is a rebadged Pentax *ist DS2 (there's some new Schneider lenses too, but they also appear to be straight re-badge jobs).


    Ik heb het wsl gewoon te weinig gevolgd, maar ik wist eigenlijk niet dat deze eraan zat te komen

    Op het eerste zicht geen spectaculaire nieuwe specificaties: nu nog met een 6 Mp afkomen (niet dat dat niet genoeg is hoor, ik zal blij zijn als de mijne terug gemaakt is) lijkt mij toch wel wat laat...

    Deze zal wel goedkoop worden zeker? Goedkoper dan de Samsung Pro815 toch??

    Groeten,
    Koen

    ps: Otto Knap, wat was dat ergens over de sigma SD11? ik heb lang de vorige versie willen kopen, maar uiteindelijk afgehaakt door de kleine 2de handsmarkt en algemeen beperkte lenskeuze...
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

    Is gewoon een rebadged Pentax.

    Samsung's rumored GX-1S DSLR has at last made its debut, and -- as expected -- it's a relabeled version of Pentax's *ist DS2. Not that there's anything wrong with that, since the specs include a 6.1 megapixel imager, ISO levels up to 3200, 2.8 fps burst mode, 2.5-inch LCD and an 18-55 Schneider D-XENON lens (of course, it's compatible with other Pentax lenses). No word on pricing yet, though the *ist DS2 goes for about $650, so we suspect a similar price in markets where this becomes available (which may not include the US, depending on Samsung's agreement with Pentax).

    Comment


    • #3
      Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

      Het eerste produkt uit het samenwerkingsakkoord PENTAX-SAMSUNG.
      Het is eigenlijk de Ist-DS2 die niet in Europa verkocht wordt. Te koop vanaf februari, waarschijnlijk dus enkel in Europa.
      Verdere geruchten of speculaties gaan in de richting van een 9MP model halverwege dit jaar.
      Eigenlijk goed nieuws voor Pentax-gebruikers, want er zullen meer objectieven met PAF-vatting beschikbaar komen. Bv de SIGMA 10-20 is nu plots wel leverbaar voor PENTAX. Wat Schneider in petto heeft is (hoopvol) af te wachten (is trouwens opgekocht door SAMSUNG).
      PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

      Comment


      • #4
        Samsung toont eerste digitale spiegelreflexcamera

        ...Pentax met Koreaans smaakje

        Lars Pasveer
        17 januari 2006
        Bron: ZDNet

        Samsung heeft vandaag zijn eerste digitale spiegelreflexcamera (D-SLR) onthuld: de GX-1S. Fotografen zullen het model herkennen als een vermomde Pentax *ist DS2. Samsung en Pentax sloten in augustus vorig jaar een samenwerkingsovereenkomst.

        Het is nog onduidelijk hoeveel de 505 gram zware, 6-megapixel GX-1S gaat kosten. Wel duidelijk is dat alle Pentax-lenzen voor digitale SLR's op het toestel passen. De camera kan verder overweg met het nieuwe Schneider Kreuznach D-Xenon-lenssysteem.

        De GX-1S kan 2,8 beelden per seconde schieten met een maximum van 8 beelden in JPEG-modus. Op de achterkant zit een LCD-scherm van 6,3 centimeter doorsnede en 210.000 pixels.

        Samsungs eerste digitale spiegelreflexcamera komt officieel in februari op de markt.
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Re: Samsung toont eerste digitale spiegelreflexcamera

          Stond hier al.

          Topics samengevoegd.


          seppuku [mod]

          Comment


          • #6
            Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

            Het is nog onduidelijk hoeveel de 505 gram zware, 6-megapixel GX-1S gaat kosten.
            <knip>
            De GX-1S kan 2,8 beelden per seconde schieten met een maximum van 8 beelden in JPEG-modus. Op de achterkant zit een LCD-scherm van 6,3 centimeter doorsnede en 210.000 pixels.
            Zijn toch wel ERG magere specificaties voor 2006.
            2,8FPS met 8 beelden max in 6MP JPEG?

            Comment


            • #7
              Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

              lol idd
              D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

              Comment


              • #8
                Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door WDpictures
                lol idd

                Vandaag zeg je misschien lol, over 5 jaar is samsung een van de grote spelers in de markt van DSLR, net zoals in alle andere markten waarin ze (vaak redelijk laat) toetreden.

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Vandaag zeg je misschien lol, over 5 jaar is samsung een van de grote spelers in de markt van DSLR, net zoals in alle andere markten waarin ze (vaak redelijk laat) toetreden.

                  sugar
                  Dikke ²! Goed gezegd

                  Zelfde situatie zal zich binnenkort voordoen met Sony en Konica Minolta trouwens
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

                    Zag er vandaag een advertentie voor staan geloof ik: €777 moest ie kosten geloof ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

                      prijs speelt ook een grote rol.

                      bij een goedkope dslr zal mss eerder de prijs als de features aanspreken.
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allé vooruit, nog eens een nieuw merk DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Vandaag zeg je misschien lol, over 5 jaar is samsung een van de grote spelers in de markt van DSLR, net zoals in alle andere markten waarin ze (vaak redelijk laat) toetreden.

                        sugar
                        'k Moet zeggen dat Sugar hier wel eens een punt kan hebben...was vroeger een echte Sony addept (only Sony)...nou da's beginnen te minderen (ben wat objectiever geworden ) en een tijd geleden koopt een kameraad van me een Samsung Gsm...ik heb dat ding nauwkeurig gewikt en gewogen...resultaat => heb dezelfde gekocht...als je me ooit zou voorspeld hebben dat ik ooit Samsung zou kopen, awel ik had U è(§è"'('"ç§é(è!§é"'ç(§è genoemd

                        Wat ik wil zeggen is dat die mannen van Samsung dat erg slim aanpakken, onderschat ze niet (hetzelfde geldt mss voor andere merken eveneens...), kijk maar eens wat ze op LCD-Plasma gebied realiseren, prima spul en ziet er (dikwijls) estetisch afgelikt uit...en ze focussen zich niet op enkele produkten maar op véél meer...enfin ik lijk hier wel een marketing man van SS maar da's niet waar hoor

                        Never underestimate the opponent
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                        Comment

                        Working...
                        X