Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

al eigenaars van een 7D II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: al eigenaars van een 7D II ?

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    (en dan denk ik niet aan het geld dat in rook zou zijn opgegaan aan een 1DIII en een 1DIV).
    palombian , wat bedoel je daarmee , zijn dit nu plots slechte camera"s ? of bedoel je iets anders ?

    Comment


    • #17
      Re: al eigenaars van een 7D II ?

      Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
      palombian , wat bedoel je daarmee , zijn dit nu plots slechte camera"s ? of bedoel je iets anders ?
      Het zijn supertoestellen.
      Ik denk dat Palombian bedoelt dat hij blij is dat hij die generaties alvast heeft overgeslagen
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Re: al eigenaars van een 7D II ?

        Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
        palombian , wat bedoel je daarmee , zijn dit nu plots slechte camera"s ? of bedoel je iets anders ?
        Oei, ik heb weer wat gezegd !

        Ik bedoel dat ze verhoudingsgewijs veel waarde verliezen.
        Een 7D kostte 1.250 EUR vijf jaar geleden, stel dat ik hem nu kwijtraak voor 500 is dat maar 150 per jaar (ik hou hem trouwens, er is niets verkeerd mee).
        Mijn lenzen zijn ook wel wat gezakt in prijs, vooral de EF-S door die FF rage , maar er zijn nog altijd geen betere uitgekomen.

        Lange teles hebben best hun prijs (in EUR) behouden.
        Een toplens op een gemiddelde body verloor het minst (en is de lens niet belangrijker ?)
        Als deze trend zich doorzet ...

        Comment


        • #19
          Re: al eigenaars van een 7D II ?

          Ik heb mij er ook een aangeschaft, nog geen tijd gehad om er mee te werken. Tijdens de donkere wintermaanden gebruikt ik de 5D Mk III ipv de 7D (met 70-200 f2.8 II) voor het veldrijden, dat zal nu d'office de 7D Mk II worden.
          Ik ben er nog niet uit of ik de 300mm f4 met 1.4 extender II ga houden voor vogelfotografie.
          http://www.paulvanrooy.be

          Comment


          • #20
            Re: al eigenaars van een 7D II ?

            Ik heb hem nu enkele weken in mijn bezit, voordien had ik de 1D4. Nog geen moment spijt gehad van de wissel. Autofocus is top, eens vast op het onderwerp laat hij niet meer los. Opvallend meer 'keepers' bij het fotograferen van vogels in vlucht. Ruisprestaties zijn prima, en de ruis bij hoge iso's is gemakkelijk weg te werken in nabewerking. Hij is ook veel stiller dan m'n vorige body, maw jaagt minder vogels weg Al bij al zeer tevreden met de upgrade!

            Twee beeldjes met de 7D2, eerste met 500mm II + 1.4x III, tweede met 500mm II + 2x III



            Last edited by WimDel; 27 november 2014, 15:36.
            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: al eigenaars van een 7D II ?

              Blij dit te zien en te lezen.

              Bedankt en veel plezier ermee.

              Comment


              • #22
                Re: al eigenaars van een 7D II ?

                Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                Ik heb hem nu enkele weken in mijn bezit, voordien had ik de 1D4. Nog geen moment spijt gehad van de wissel. Autofocus is top, eens vast op het onderwerp laat hij niet meer los. Opvallend meer 'keepers' bij het fotograferen van vogels in vlucht. Ruisprestaties zijn prima, en de ruis bij hoge iso's is gemakkelijk weg te werken in nabewerking. Hij is ook veel stiller dan m'n vorige body, maw jaagt minder vogels weg Al bij al zeer tevreden met de upgrade!
                Proficiat in ieder geval, en als je zelf tevreden bent is dat het voornaamste.
                Maar ik had dan veel liever enkele opnames gezien van vogels in de vlucht i.p.v deze plaatjes
                Mij lukt het tot nu toe niet om snelvliegende vogels te volgen in de zoeker, maar dan spreek ik uiteraard op 1344 mm en dan wordt de beeldcirkel wel héél klein.

                I.v.m. de ruisprestaties kan ik je volgen, maar de vorige 7D was echt wel een ruisbak toch
                Wat bij de eerste 7D iso 400 was kan je nu tot iso 640 gaan met dezelfde kwaliteit.
                iso 800 gaat ook nog maar dan ben je al een stuk detail kwijt (ik bekijk het natuurlijk op 100% en niet op dit kleine formaat).
                iso 1600 is ook nog haalbaar in noodsituaties, heb dit vorige week toen het donkere dagen waren geprobeerd, maar de kwaliteit is er dan niet meer

                De stilte is ongelofelijk, dat is een feit. Dat was het eerste wat me opviel aan dit toestel
                En dan spreek ik niet over de stille stand maar zelfs de gewone stand is ongelofelijk stil.
                Uiteraard is de spiegel véél kleiner dan een 1D en dat is ook wel deels de reden dat me dit zo hard opviel.

                Qua AF ook zeker beter dan de eerste 7D ....

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 26 november 2014, 22:59.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: al eigenaars van een 7D II ?

                  Met mijn (eerste) 7D neem ik altijd veel opnamen om er daarna de scherpste uit te kiezen, vooral als het licht wat minder wordt is de AF m.i. niet altijd even accuraat (zelf met het kleine puntje en op ONE SHOT).
                  Dat er dan soms opmerkelijk scherpere tussenzitten is toch een aanduiding dat mijn 400 f:5.6 en 100-400 lenzen nog niet aan het einde van hun latijn zijn.

                  Zal zien wat het geeft met de 7D II, ook met een 1.4 extender op f:8.

                  Voor vogels in vlucht is de oude al heel behoorlijk met de 400 5.6, dat kan alleen maar beter worden.

                  Vogelfotos zijn door de kleine details veel gevoeliger voor ruis dan de onderwerpen die op de promoshots werden getoond, bij weinig licht en kontrast is ISO 640 al duidelijk minder op de MkI.
                  Daarom is naar het schijnt tussen 640 en 1600 het dynamisch bereik verbeterd.

                  Comment


                  • #24
                    Re: al eigenaars van een 7D II ?

                    interessante reacties hier al gelezen, blijf jullie ervaringen delen

                    na enkele weken kunnen we dus duidelijk zeggen dat de Mark II zeker niet tegenvalt, integendeel een zeer aardig toestel is en gewaardeerd wordt door alle "early adopters" ... :-)
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: al eigenaars van een 7D II ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Met mijn (eerste) 7D neem ik altijd veel opnamen om er daarna de scherpste uit te kiezen, vooral als het licht wat minder wordt is de AF m.i. niet altijd even accuraat (zelf met het kleine puntje en op ONE SHOT).
                      Dat er dan soms opmerkelijk scherpere tussenzitten is toch een aanduiding dat mijn 400 f:5.6 en 100-400 lenzen nog niet aan het einde van hun latijn zijn.

                      Zal zien wat het geeft met de 7D II, ook met een 1.4 extender op f:8.

                      Voor vogels in vlucht is de oude al heel behoorlijk met de 400 5.6, dat kan alleen maar beter worden.

                      Vogelfotos zijn door de kleine details veel gevoeliger voor ruis dan de onderwerpen die op de promoshots werden getoond, bij weinig licht en kontrast is ISO 640 al duidelijk minder op de MkI.
                      Daarom is naar het schijnt tussen 640 en 1600 het dynamisch bereik verbeterd.
                      Als je van een 7D I komt Palombian dan ga je heel blij verrast zijn door de MkII, dat kan ik je verzekeren.
                      Deze versie II is op alle vlakken beter

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: al eigenaars van een 7D II ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                        interessante reacties hier al gelezen, blijf jullie ervaringen delen

                        na enkele weken kunnen we dus duidelijk zeggen dat de Mark II zeker niet tegenvalt, integendeel een zeer aardig toestel is en gewaardeerd wordt door alle "early adopters" ... :-)
                        Eigenlijk moesten ze wel de lat hoog leggen toch
                        Indertijd toen de eerste 7D uitkwam was dit al één van de beste crops qua snelheid
                        Nu met het uitkomen van de tweede versie moesten ze die lat nog hoger leggen.

                        Alles hangt er vanaf wat je gewend bent en hoe hoog je de lat voor jezelf legt

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: al eigenaars van een 7D II ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Maar ik had dan veel liever enkele opnames gezien van vogels in de vlucht i.p.v deze plaatjes
                          Bij deze. Snelvliegende vogels zijn dit niet, maar in deze situaties met een drukke achtergrond had ik met mijn vorige camera (1D4) veel meer missers. De focus ging dan nogal snel naar de achtergrond, en tegen dat ik de focus weer op de vogel kreeg was het moment voorbij. Dat is nu met de 7D2 veel verbeterd, heb nu nog zelden de focus verloren op de achtergrond.





                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: al eigenaars van een 7D II ?

                            Mooie opnames en zeker niet verkeerd op dit formaat Wim (de tweede heeft heel mooi licht maar wel wat ruis in de donkerbruine gedeeltes, zeker niet storend)
                            De eerste is wat vlak gestreken

                            Maar toch wil ik je vragen of er niks aan de hand was met je 1D4 ? Jij klinkt alsof je erg ontevreden was over dat toestel.
                            Dat toestel dat tot voor 2 jaar het paradepaardje van Canon was
                            Dat gebruikt werd door prof. sportfotografen bij de moeilijkste situaties (tennis, voetbal, formule I, ....) en dat steeds de scherpste prachtige beelden tevoorschijn haalde.
                            Aangezien ik nu van jouw lees dat deze zijn focus niet kon houden lijkt me dat meer een probleem van het toestel te zijn geweest, kan dat ?

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: al eigenaars van een 7D II ?

                              Interessant leesvoer !

                              Is the Canon EOS 7D Mark II right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: al eigenaars van een 7D II ?

                                Nee ik was zeker tevreden met de 1D4 en die heeft mij veel mooie beelden opgeleverd, maar als het soms op snelheid aankwam bij vogels in vlucht vond ik dat hij soms wat tekort schoot. Dat merkte ik meer met de 300mm +2x dan met de 500mm + 1.4x. Met de eerste combinatie had ik met de 1D4 50-60 % scherp, nu met de 7D2 is dat 90+ %. Ik vermoed dat het misschien iets te maken kan hebben met het feit dat de 1D4 niet geoptimaliseerd was voor de nieuwste generatie lenzen en converters, die ondertussen zelf processors bezitten, en dat de 7D2 (en 1DX etc.) beter hiermee kan 'communiceren' en dus beter de lens kan aandrijven.

                                Bij sportfotografie werken ze meestal zonder converters en verliezen ze hierdoor geen snelheid. Het onderwerp is daar ook meestal groot in de zoeker en gemakkelijk te volgen met meerdere scherpstelpunten. In tegenstelling tot vogels, die meestal in uw zoeker de grootte van een scherpstelpunt hebben en moeilijk te 'tracken' zijn.

                                Ik denk niet dat de camera iets mankeerde, ik ben gewoon te veeleisend
                                Last edited by WimDel; 27 november 2014, 15:17.
                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X