Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandbediening voor Pentax *isD's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandbediening voor Pentax *isD's

    Ik ben op zoek naar een draadloze afstandbediening voor mij *isD's. Nu zijn er wel eens uitvindingen van mensen met universele apparaten die ook andere mogelijkheden hebben. Is er bij iemand iets bekend?


    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Afstandbediening voor Pentax *isD's

    De IR afstandsbediening van PENTAX zelf kost maar een luttele 14EURO dacht ik, batterijtje inbegrepen.
    PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

    Comment


    • #3
      Re: Afstandbediening voor Pentax *isD's

      Ik ben vandaag blijkbaar opgestaan in een wakkere bui, want ineens bedacht ik iets: zou de IR afstandsbediening van mijn Espio 90WR soms ook werken op mijn ist D?




      Een proefopstelling is vlug gemaakt, en ziedaar de resultaten: de afstandsbediening werkt wel degelijk! Gewoon de camera via de driveknop op het afstandsbedieningsicoontje plaatsen en hij staat klaar. Kun je een foto van jezelf maken als er geen volk in de buurt is...
      Er is wel 1 maar: de camera focust niet; dus je moet sowieso vooraf manueel scherpstellen.


      De Espio 90WR wordt momenteel massaal verkocht tegen een appel en een ei. Voor 10 Euries kun je je dus een afstandsbediening kopen, zo je wil... Er zijn nog Espio's die standaard een IR-afstandsbediening meekregen, met deze zou het ook moeten lukken, denk ik (vraag me niet welke dat zijn.)

      http://www.digifotofreak.nl

      Comment

      Working...
      X