Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken foto's, welke printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukken foto's, welke printer

    Heb gezien dat de meesten onder jullie een HP printer gebruiken
    om foto's af te drukken.
    Is er een bepaalde type van HP die jullie voorkeur geniet?
    Ik bezit een HP business inktjet 2200, is dat voldoende om
    foto's af te drukken of beter een HP fotosmart 7350 of 7550 aanschaffen.

    groetjes
    Mon

  • #2
    voor goeie afdrukken van foto's gebruik je liefst speciale fotoprinters
    zonder reclame te willen maken ...
    de Epson Photo printers zijn ook vree goed zenne
    thuis heb ik een Photo 700 (wel al enkele jaren oud) en
    een oom van mij gebruikt de Photo 890 (of ist 895?)
    onberispelijke kwaliteit en niet duur
    niet uitveegbaar, je mag er zelfs water over gieten
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Ja ik weet dat Epson heel goede printers heeft.
      Heb echter in 't verleden enkele malen problemen gehad
      met de invoerder, manudax in brussel, en dat is dan ook
      de reden waarom ik van Epson afgestapt ben.


      groetjes
      Mon

      Comment


      • #4
        Ola da's minder
        tja ge zou van minder hé
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Ik heb een HP deskjet 970 Cxi, moet nu ongeveer 2 jaar oud zijn denk ik, ik krijg er nog altijd goede resultaten mee. Toch gebruik ik hem enkel om testprints af te drukken vooraleer ik mijn fotos naar spector stuur.

          Ik heb me laten vertellen dat de prints die je maakt met een inkjet printer snel verkleuren na een tijdje. En idd, heb dit daadwerkelijk ook vastgesteld, een foto geprint met mijn printer en eentje laten maken bij spector, geeft na een tijdje aan de muur te hebben gehangen een wezenlijk verschil.


          mvg,
          Hans.
          http://www.sportfotos.be

          Comment


          • #6
            Veusy, indien mijn memory nog wat goed is zou je een afgeprinte
            foto moeten fixeren. Weet niet of iemand daar iets meer over kan
            vertellen.


            groetjes
            Mon

            Comment


            • #7
              Heb onderweg naar BD-dag3 hierover gepraat met mep, een professional in deze business.

              Hij raadde Epson af, niet omwille van de kwaliteit, want die mocht er zeker zijn, maar omwille van het hoge percentage probleem-printers, de gebrekkige ondersteuning, en de algehele miserie dat je met deze printers hebt..

              mep raadde me de Canon-printers aan en in het bijzonder de S900 (of S9000 voor A3-formaat). De afdruk die hij bijhad, kwam van de S900 en sloeg me met verbazing. Die was heel, heel goed. Nadien is dit blad nog rondgegaan in het restaurant, o.m. zippo en jacki hebben de foto's ook gezien, en zij zullen beamen dat die kwaliteit zeer straf was.

              Ze werken met 6 kleuren-cartridges (dus 6 verschillende) en nog meer, mep beschikte over een speciaal systeem waarbij hij grote potten merkloze inkt gebruikt, een pak goedkoper, maar identiek aan de 'canon'-inkt en met prachtig resultaat.

              Mijn volgende printer wordt er dus zo één, eerst nog wat sparen.

              hier is de link naar de site voor meer info:
              http://www.megacom.be/
              klik op Qjet voor meer info over de inkten.

              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Ik heb die afdrukken van de Canon Printer ook gezien en die waren inderdaad simpelweg subliem.
                Mocht ik nu het geld hebben kocht ik meteen een dergelijk toestel, en dan liefst nog de S9000 (het A3 model).
                Ik wel geen idee van de prijs van het Canon papier (is klaarblijkelijk het beste om te gebruiken op deze printer).

                Comment


                • #9
                  Idem voor mij Tom en Mon (editmode on) en Jakke ...

                  Ook dat zal zeker een Canon 900 of 9000 worden, wat een kleurenpracht en niet te vergeten afzonderlijke inktpatronen.

                  Ik heb nu een HP970xci, niet slecht van afdrukkwaliteit, maar duur die inktpatronen!!! Ik geloof goed dat ze daar hun winst uithalen, niet van de verkoop van die printers.
                  Jempi
                  CANON Ixus 800 IS
                  BD0978BE

                  Comment


                  • #10
                    Mon, zonder opdringerig te willen doen moet ik u zeggen dat inderdaad Canonprinters zeker niet slecht zijn ! Maar.... ik kan u bewijzen dat HP, met name de 7350 of de 7550 scherper foto's uitprinten dan de Canonprinters. Proeven hieromtrent kun je bij mij thuis komen inzien ! Ik zal deze proeven aan enkele BD'ers tonen verder in deze week. Zelfde fotos op Canon S900 en Canonpapier en dezelfde opnames uitgeprint met een HP 7350 met gelijk welk fotopapier. Bij een vergelijking zie je duidelijk (ook zonder bril) dat HP printers niet alleen scherpere fotos levert, maar ook zijn de kleurtinten duidelijk beter ! En daarom is het mij te doen !

                    De Hp foto's werden getest bij mij thuis in een volle badkuip water (3 dagen en 3 nachten in't water) ze gaven geen krimp, de inkt is volledig watervast ! Op kleurvastheid moest ik het na 6 dagen opgeven, de zon gaf na 6 dagen forfait. De foto heeft zes (6) dagen half afgedekt in de volle zon en maan gelegen van de morgen tot de avond. Je mag komen kijken, als je ook maar ietsje verschil kunt zien krijg je 100 eurokes. Dus Mon....

                    Opteer je echter voor randloos afdrukken, moet je voorlopig nog naar Canon, HP print enkel de klein (10,5x15) randloos af. De A4 en A3's kan enkel Canon S900 (A4) of S9000 (A3)randloos afprinten. Voor het overige HP gebruikt twee (2) inkpotten met zes (6) kleuren. De Canonprinters hebben wel afzonderlijke inktreservoirs.

                    Comment


                    • #11
                      Epson kan ook randloos afprinten

                      is dat echt waar van die problemen met Epson ?
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        LOL, Flurk, ik zou uw badkuip wel eens willen zien ?
                        En dat mag allemaal van uw madam ?

                        Maar je hebt gelijk, de enige manier on zulks te testen is het harde werk.

                        Dit interessert mij ook geweldig, maar tegen de tijd dat ik weer centjes heb om mijn printer te vervangen zijn er waarschijnlijk al weer zeven nieuwe types van beide merken uit....

                        In een Test-aankoop heb ik echter wel eens gelezen dat het nogal meevalt, het inktverlies in niet-gescheiden cartridges...
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik een HP P1100 tot volle tevredenheid, kocht hem een jaar geleden voor f 450,00 incl. duplex unit, aangezien de opvolger er aan kwam.

                          Enig nadeel is dat de display (lcd) en sticker in het duits zijn, maar ik print toch niet direct ex de flash cards.

                          Heeft iemand trouwens ervaring met een HP photoprinter met card slots? Ik vind dat deze slots niet vooruit te branden zijn.

                          Compact flash transfer ellendig lang. (12 mb Raw 9 minuten!)
                          Multimedia kaart, hier leest de printer eerst de index in en dit kost 10 minuten.

                          Beter firewire/USB direct ex de camera.
                          http:/home.planet.nl/~knegt221

                          Comment


                          • #14
                            Ja watte, dat is inderadaad een serieus probleem.
                            Oke, dat van die problemen met Epson is spijtig genoeg waar.
                            Ik heb er 2 gehad en 2x problemen met de invoerder. Dus voor
                            mij hoeft het niet meer. Een vriend van mij hetzelfde probleem.
                            Dus, goodbye Epson forever.
                            De Canon S900 is inderdaad goed maar mijn gevoel zit toch bij HP,
                            nog nooit problemen meegehad en een goede service. De inktpatronen
                            zijn duur maar ja dat neem ik er graag bij.
                            Flurk, ik gellof u ook zo zonder dat ik die afdrukken hoef te
                            komen bekijken, mijn keuze zal dus op een HP 7350 of 7550 vallen.
                            Bedankt voor jullie reacties.
                            Is hier echt een tof forum.

                            greetz
                            Mon

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Marc
                              LOL, Flurk, ik zou uw badkuip wel eens willen zien ?
                              En dat mag allemaal van uw madam ?

                              Maar je hebt gelijk, de enige manier on zulks te testen is het harde werk.

                              Dit interessert mij ook geweldig, maar tegen de tijd dat ik weer centjes heb om mijn printer te vervangen zijn er waarschijnlijk al weer zeven nieuwe types van beide merken uit....

                              In een Test-aankoop heb ik echter wel eens gelezen dat het nogal meevalt, het inktverlies in niet-gescheiden cartridges...
                              Ssssssssjjjjjjttttt Marc, je moet dat doen als ze enkele dagen van huis is, anders..... gegarandeerd...

                              Comment

                              Working...
                              X