Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken foto's, welke printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    ik heb 3 maand een HP 7350 fotoprinter.
    ik gebruik verschillende soorten papier( ALDI , MAKRO , HP )
    allemaal heel tevreden over.

    nikon coolpix 995

    groeten marleen

    Comment


    • #17
      Originally posted by Mon
      Ja watte, dat is inderadaad een serieus probleem.
      Oke, dat van die problemen met Epson is spijtig genoeg waar.
      Ik heb er 2 gehad en 2x problemen met de invoerder. Dus voor
      mij hoeft het niet meer. Een vriend van mij hetzelfde probleem.
      Dus, goodbye Epson forever.
      De Canon S900 is inderdaad goed maar mijn gevoel zit toch bij HP,
      nog nooit problemen meegehad en een goede service. De inktpatronen
      zijn duur maar ja dat neem ik er graag bij.
      Flurk, ik gellof u ook zo zonder dat ik die afdrukken hoef te
      komen bekijken, mijn keuze zal dus op een HP 7350 of 7550 vallen.
      Bedankt voor jullie reacties.
      Is hier echt een tof forum.
      greetz
      Mon
      Mon, het verschil tussen die twee zijn de volgende, buiten de meerprijs van de 7550 natuurlijk, 7550 heeft een klein lcd-display waarop je de fotos die op gelijk welk type kaartje staan kunt zien. Ook heeft die een derde inktpot, met name een zwarte. De meerprijs is een kleine 200 eurokes.

      Comment


      • #18
        200€ voor een displayke!!! zal het dan wel zonder doen
        Bedankt marleen, was de goede tip voor mij, dus een HP 7350.

        groetjes
        Mon

        Comment


        • #19
          Het is maar hoe je t' bekijkt... Ik heb al twee Epson printers gehad. Alle twee zonder problemen. De laatste Epson Photo 750 is nu vier jaar oud en print iedere dag zonder problemen. (68 kleurpatronen en 39 zwart patronen)
          HP is ook goed maar niet zo goed als Epson of Canon voor foto's. maar HP is dan weer veel robuuster gebouwd.
          Met Canon hebben we wel al problemen gehad. Op de clubs waar ik les geef hebben we al vier (4) defecte Canons gehad. ( één Epson en één HP en Epson is hier in de meerderheid, dus dit zegt genoeg)
          Dus dat Epson slecht en Canon beter zou zijn??? Dat is zéér relatief en ik zou daar niet op rekenen.
          Wel hebben we op de club al een kwaliteitstest gedaan met verschillende printers (Canon, HP, Epson, Lexmark) allen Fotoprinters met hoge dpi.
          En we drukten hetzelfde bestand ( twee foto's en een testtekstje) af op hetzelfde fotopapier. De naam van de printer werd op de achterzijde geschreven en de mensen moesten hun oordeel opschrijven welke ze de beste uitdruk vonden. Ze konden niet zien welk blad uit welke printer kwam, dus geen vooroordelen. Wel dit was unaniem, de Epson Photo haalde het van de Canon en Lexmark...
          Maar dit zegt niks over de robuustheid, want dan kreeg HP de eerste plaats. Een test is net hoe je ze interpreteert. Als je fotomagazines en computertijdschriften leest en daar de test in vergelijkt heeft ieder maandblad een andere winnaar. raar.
          Dus vonden we , we doen de test zelf door een foto te printen en te vergelijken zonder te weten welke foto van welke printer kwam.
          Dan dit nog... op de Computerbeurs van Utrecht zei de verkoper van Lexmark ons dat dit geen goede test was omdat hun printer het beste printte op papier van het merk x... En dat was dan ook zo. Dus moet je rekening houden met het papier ook...
          En daar is ook Epson moeilijk in.
          Ik had eens duur HP Premium papier gekocht voor m'n foto's.. wel ze waren niet goed. Dus op dat papier ging Epson totaal de mist in.
          Zo zie je maar dat vergelijkingen zelden juist zijn.
          Appelen zijn appelen en je moet het dan ook bezien als een appel en niet als een peer.

          Comment


          • #20
            Ja mic, dat klopt als een bus. Het is niet gemakkelijk en er
            spelen veel factoren mee.
            Epson printers zijn degelijk, het is alleen de invoerder die
            niet deugd. Ik heb pech gehad met 3 nieuwe Epson printers, is al
            enkele jaren geleden, en heel slechte ervaringen met de invoerder.
            Dat is de reden waarom ik geen Epson meer koop is dus niet de printer waar ik iets tegen heb.
            Het heeft me in 't verleden serieus wat geld gekost zelfs in de
            garantieperiode.
            Ik zit in de computerbranche en heb er dus veel mee te maken.
            Je kan natuurlijk zeggen van 't nog eens te proberen en de printer
            zal 't wel waard zijn maar ik ben nogal koppig op dat gebied.

            groetjes
            Mon

            Comment


            • #21
              Gelijk heb je... één slechte ervaring... en je bent je vertouwen kwijt. Ik ken dat. Zo zal ik nooooooit meer een AMD processor kopen, ook al zijn die goed...

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mon
                Veusy, indien mijn memory nog wat goed is zou je een afgeprinte
                foto moeten fixeren. Weet niet of iemand daar iets meer over kan
                vertellen.


                groetjes
                Mon
                <font face="Verdana">Lyson Printguard dit kunt u zelfs over je foto’s spuiten let op t’is niet goed koop.

                En als toch wat wilt proberen (niet op professionelen basis) gebruik eens een water afstotend middel bevoorbeeld voor leder, schoenen enz… ook goed voor uv. Dit heeft waarschijnlijk al in huis.

                Lyson Printguard
                Professional Quality Ink Jet Lacquer with UV inhibitors

                Print Guard spray or liquid varnish renders the print more water resistant and can also increase light resistance. The coatings, which are toxologically safe, can be sprayed or brushed directly on to the image and then allowed to air dry. Designed to provide a protective coating to images produced using water based ink jet inks, drawing inks and water colors, Print Guard is a clear lacquer and when applied to water solulable images greatly increases UV resistance to fading, reduces the possibility of damage to the image, and provides a splash proof water resistance coat.
                Not only does it protect the image from the environment it also reduces the possibility of color shift observed in the fading process.

                Print Guard is suitable for all types of printing media. A 400ml aerosol will provide 2-3 protective coats on up to 64 letter size prints.</font id="Verdana">

                http://www.lyson.com/includes/frames.html

                Groetjes, Mep

                http://users.skynet.be/mep
                No colors, no business!
                “Our Inks Are Service”

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Veusy
                  Ik heb een HP deskjet 970 Cxi, moet nu ongeveer 2 jaar oud zijn denk ik, ik krijg er nog altijd goede resultaten mee. Toch gebruik ik hem enkel om testprints af te drukken vooraleer ik mijn fotos naar spector stuur.

                  Ik heb me laten vertellen dat de prints die je maakt met een inkjet printer snel verkleuren na een tijdje. En idd, heb dit daadwerkelijk ook vastgesteld, een foto geprint met mijn printer en eentje laten maken bij spector, geeft na een tijdje aan de muur te hebben gehangen een wezenlijk verschil.


                  mvg,
                  Hans.
                  Hans, met de nieuwste telgen van HP is dit verleden tijd ! Zie mijn antwoord aan Mon.

                  Comment


                  • #24
                    Mic ik gebruik de Epson Photo 700 (ook al 4 jaar ongeveer)
                    en ben er content van
                    maar zit nu met een probleem
                    bij het printen van het testpatroon is er maar 1 zwarte dalende lijn ipv 4 , de lijnen in kleur zijn goed
                    zelfs na herhaaldelijk de reinigingsprocedure te doen
                    heb ook een nieuwe cartridge geplaatst
                    bij de vorige had ik nog ongeveer 3 lijntjes en nu maar 1 meer
                    't is dus nog slechter
                    de zwarte printkop is dus naar de vaantjes vermoed ik
                    had de printer een tijdje niet gebruikt en waarschijnlijk
                    zijn de spuitgaatjes verstopt geraakt
                    kan ik zelf iets doen om te reinigen ?
                    laten herstellen is zeker duur? dan misschien beter een nieuwe printer kopen ? Epson photo 895 of zo
                    wat zeggen jullie ?
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #25
                      als ik nu een foto print zie ik streepjes in de echte zwarte stukken van de print
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #26
                        @DirtyHarry... net om die reden nooit nog een Epson voor mij...zeer tevreden met mijn CanonS900
                        Canon 6D

                        Comment


                        • #27
                          Ik heb een Epson 1290 in bestelling.
                          Ik nam voor 151 euro heb de Epson Coverplus erbij, wat betekent 3 jaar onsite garantie....
                          ben eens benieuwd...
                          Luc

                          Comment


                          • #28
                            hoeveel kost die ?
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #29
                              heb zojuist gebeld naar een winkel waar ze Epson verkopen
                              de reparatie van een printkop kost 6à7.000 ballen
                              en heb maar 10.000 betaald in den tijd
                              dus beter direct een nieuwe printer kopen
                              iemand ervaring met Epson Photo 810,830,915 of 925 ?
                              (de 1290 is een A3)
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Dirtyharry71
                                hoeveel kost die ?
                                464 euro
                                Luc

                                Comment

                                Working...
                                X