Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor camera video opname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor camera video opname

    Goede middag iedereen,

    Mijn naam is Mike, en ik ben ondertussen een jaar bezig met video montage.
    Ik maak vooral "reviews" van producten en materiaal dat gebruikt wordt in de sport die ik beoefen.

    Momenteel maak ik mijn beelden met mijn Samsung s5 smartphone (kan belachelijk klinken, maar die beelden zijn best oke!)

    Omdat ik toch wel graag de kwaliteit weer wat wil opdrijven, ben ik op zoek naar een spiegelreflex camera die daar goed geschikt voor is.

    Waar moet de camera voor dienen:
    - Gedetailleerde closeups
    - Een goede (auto) focus
    - Goed beeld in omgevingen met weinig licht (momenteel bij minder last enorm last van grain)

    Ik weet dat een canon 5D een van de betere keuzes is, maar weet graag of er goedkopere alternatieven zijn.

    Ik hoor graag jullie advies

    Alvast bedankt,

    Mike

    ps: om een idee te krijgen, mijn videos zijn te vinden op www.youtube.com/tactbelgium

  • #2
    Re: Advies voor camera video opname

    Ben helemaal geen expert maar ik denk nie t dat je veel dslrs gaat vinden die full time autofocus hebben. Er zijn er wel dacht ik. Een 5d heeft die al zeker niet
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor camera video opname

      Alle Sony slt's hebben fase detectie af tijdens video en live view. Momenteel heb je de A58 en A77II. Tweedehands heb je nog de A57, A65, A77.

      Canon heeft de 70D en 7DII die ook af hebben tijdens video.

      Een bridge zoals de Sony RX10 of Panasonic FZ1000 kan je hiervoor ook gebruiken. De FZ1000 heeft zelfs 4K.

      Alle mirrorless camera's hebben ook af tijdens video. Sony, Olympus en Fuji hebben elk zo een camera.

      Ik weet niet of je een externe microfoon gebruikt want sommige camera's hebben daar een aansluiting voor en andere niet. Je moet de reviews daarvoor maar eens bekijken.
      Last edited by alex606; 28 april 2015, 19:54.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor camera video opname

        Hello,

        voor video zou ik geen dslr aanraden,maar Sony A7s of Panasonic GH4
        Greets Carsten
        It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
        (Duke Ellington)

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor camera video opname

          Hey guys,

          Ja de 70D leek me al zeer interessant!

          Ik gebruik geen audio opname via de camera, de audio wordt in de studio opgenomen.

          En ik wens graag een dslr daar ik ook graag fotografeer

          Ik zal de types allemaal eens opzoeken.

          Alvast bedankt voor het advies.

          Mike

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor camera video opname

            Niet iedereen die graag fotografeerd gebruik een DSLR. Er zijn er ook die een systeem camera of een high end compact of bridge gebruiken.
            Een van de beste toestellen voor foto én video is een systeem camera, de Panasonic GH4. Maar ieder zijn keus en het hangt ook af welk budget
            je wilt besteden. Veel geluk bij je zoektocht.
            Rudi

            Comment

            Working...
            X