Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adres in Gent voor camera reiniging?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adres in Gent voor camera reiniging?

    Hallo iedereen,
    Dit is mijn eerste keer dat ik een topic plaats en ik zit met een probleempje, daarom dat ik eens zou willen weten waar jullie je camera binnenbrengen in Gent voor eventuele reiniging.

    Ik heb hier nog een oude Minolta dynax 5 liggen die ik sinds ik ben overgestapt naar digitaal (nikon D90) al 2 jaar niet meer heb gebruikt. Nu ben ik van plan om binnenkort met deze camera B&W (ilford sfx200) film te schieten maar bij een grondige inspectie van de camera ben ik een vreemde gelige zweem die ik niet handmatig kan verwijderen in de hoeken van de zoeker tegen gekomen en nog andere onreinigheden op de spiegels.
    Als ik gewoon, zonder lens op de body naar de spiegels kijk is er van deze gelige zweem niets op te merken maar zodra je de camera naar het licht richt kan je de zweem wel zien.
    Daarom ben ik op zoek naar een betere speciaalzaak in het Gentse om mijn camera eens grondig te laten reinigen. Graag jullie advies.

    Met vriendelijke groet
    Atila

  • #2
    Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

    ik denk dat de meeste gaan aanraden een keer bij art en craft in Mariakerke binnen te springen. Vrij bekende winkel en vanuit gent niet zo ver

    Comment


    • #3
      Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

      Art&Craft zou wel eens je adres kunnen zijn. Daar doen ze ook reiniging van DSLR's dus wie weet. Geef ze gerust een belletje.

      Comment


      • #4
        Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

        Ik heb totaal geen ervaring met deze winkel maar ik weet dat art en craft een nikon professional verdeler is en dat deze jongens ook koelkasten verkopen en ik zou niet willen dat ze mijn camera behandelen gelijk een koelkast dus ben ik een beetje sceptisch.
        Maar goed, ik zal ze eens bellen en horen wat ze zeggen.
        Mercikes

        Comment


        • #5
          Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

          Oorspronkelijk geplaatst door vtex Bekijk bericht
          Ik heb totaal geen ervaring met deze winkel maar ik weet dat art en craft een nikon professional verdeler is en dat deze jongens ook koelkasten verkopen en ik zou niet willen dat ze mijn camera behandelen gelijk een koelkast dus ben ik een beetje sceptisch.
          Maar goed, ik zal ze eens bellen en horen wat ze zeggen.
          Mercikes
          ja, ergens terecht als je dit ziet maaaaar
          De winkel in Mariakerke is de winkel voor fotografie en telefonie, hun zaak langs de Kortrijkse Steenweg is deze die keukentoestellen etc verkoopt.
          Gelukkig inderdaad houden ze deze 2 zaken gescheiden.

          Comment


          • #6
            Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

            Oorspronkelijk geplaatst door vtex Bekijk bericht
            Ik heb totaal geen ervaring met deze winkel maar ik weet dat art en craft een nikon professional verdeler is en dat deze jongens ook koelkasten verkopen en ik zou niet willen dat ze mijn camera behandelen gelijk een koelkast dus ben ik een beetje sceptisch.
            Maar goed, ik zal ze eens bellen en horen wat ze zeggen.
            Mercikes
            niet alleen nikon verdeler, denk nog enkele merken.
            de winkel foto en huishoud producten zijn 2 verschillende locaties, dit niet vergelijken met mediamarkt/VDB zou kunnen dat ze hem daar reinigen in een vaatwas .
            professionele service voor wat foto materiaal betreft, over de andere kan ik niet oordelen ben er nog niet geweest.

            grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Adres in Gent voor camera reiniging?



              kenners in analoge fotografie!
              aanrader en leuke winkel!

              Comment


              • #8
                Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

                Ben hier ook naar op zoek. Dus moesten er nog mensen zijn met aanraders, laat het gerust weten! Mag ook in de omstreken van Gent zijn uiteraard.

                Comment


                • #9
                  Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

                  De eerste die me een geldige reden geeft om NIET bij Art & Craft te gaan als je in Gent woont moet volgens mij nog worden geboren. Voor herstel van analoog materiaal zou ik een offerte vragen bij Camera-Repair, Eeckhout 3 aan de Kazerne Citadelpark (omgeving vroegere Focilux). Ik heb daar al wat materiaal binnengestoken en ben daar tevreden van. Opgelet: enkel 's namiddags open.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adres in Gent voor camera reiniging?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
                    De eerste die me een geldige reden geeft om NIET bij Art & Craft te gaan als je in Gent woont moet volgens mij nog worden geboren. Voor herstel van analoog materiaal zou ik een offerte vragen bij Camera-Repair, Eeckhout 3 aan de Kazerne Citadelpark (omgeving vroegere Focilux). Ik heb daar al wat materiaal binnengestoken en ben daar tevreden van. Opgelet: enkel 's namiddags open.
                    Heb een mailtje gestuurd naar hen voor wat meer info. Naar de toekomst toe ga ik ook proberen zelf te reinigen.

                    Comment

                    Working...
                    X