Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • accu's

    hallo, ik ga binnenkort 11 dagen weg zonder camera, is het nodig dat ik mijn accu er uithaal, of is dit niet nodig ??

    Ik lees soms dat dit wenselijk is ??

  • #2
    Re: accu's

    Voor 11 dagen lijkt me dat toch echt niet nodig. Het komt bij mij ook wel eens voor dat ik 11 dagen (of zelfs nog langer) mijn foto-apparatuur niet aanraak. Mijn accu's bijven dan gewoon in de camera's zitten, geen probleem. Trouwens, mijn oude 5D gebruik ik soms enige maanden achter elkaar niet en dan laat ik de accu er ook gewoon inzitten. Zelfs nooit echt over nagedacht eigenlijk...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: accu's

      Als je het jaren niet gaat gebruiken zeker de accu eruit halen. 11 dagen???? Dan kan je tussen iedere foto ook beter je accu zeker stellen....
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: accu's

        Geen zorgen over maken, laat de accu gewoon in de camera zitten.

        Het is wel anders met gewone batterijen (alkaline en dergelijke), als die bijna leeg zijn dan haal je die best onmiddellijk uit het apparaat, want die kunnen dan beginnen te lekken (eender welk merk, ik heb op het internet al genoeg foto's gezien van batterijen van bekende merken die uitgelopen zijn, en daardoor een apparaat beschadigd hebben).
        Als je dus gewone batterijen gebruikt in de flitser, dan haal je die er best wel uit. Als daar nimh-accu's inzitten, dan is er ook geen probleem, want ik heb er nog nooit gezien die uitgeliopen zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: accu's

          Veel dingen die golden voor oude batterijen (herlaadbare wel te verstaan), zijn nu niet meer waar.

          NIMH heeft komaf gemaakt met het geheugeneffect die je vroeger had. Daardoor kun je je batterijen van je GSM/smartphone/fotoapparaat ook probleemloos 'bijladen' voor een uitstap.

          Qua ontladen, een paar dagen, een paar weken de batterij laten zitten is totaal niet gevaarlijk, en ze zullen niet echt ontladen. Een batterij verliest echter spontaan een deel van zijn lading dus wanneer je toestel een paar maand stilligt, best accu's weer even bijladen.
          Dit geldt zeker voor de huidige, moderne types batterijen.
          Zoals Black Bandit zegt: gewone batterijen zijn veel gevaarlijker en verwijder je best uit je toestel bij langdurig niet-gebruik.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment

          Working...
          X