Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf dia-kopieer aanzet voor Nikon CP880

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf dia-kopieer aanzet voor Nikon CP880

    Hoi Luitjes,

    Sinds kort kan je bij Fotoking in DL voor de Nikon Coolpix 880 een Diakopieer-aanzet (Nikon ES-28 Diakopieransatz) kopen. Daar ik nog over een hele kist dia's beschik, zou het wel leuk zijn om deze straks 'ns te gaan "digitaliseren" ...
    'k Zou dan gewoon die
    - "Nikon ES-28 Diakopieransatz"
    en
    - "Adapterring für die Coolpix 880 um die u. a. Konverter der 990/995"
    moeten aanschaffen ... Diatjes op het frame schuiven en shooten maar

    Bestaat dergelijke set ook voor de Canon Powershot G2? Zoja, waar verkrijgbaar ... en beter eindresultaat verzekerd ivm de prestaties van de Nikon CP 880?

    Denken jullie dat ik hierbij een goede prijs/kwaliteit zaak zou doen, of menen jullie dat dat prutserij is (heel veel pixels uiteindelijk en weet-ik-veel-wat allemaal)? Nah, ik weet dat er zoiets bestaat als Dia-scanner/kopieer-apparaat ... maar, dergelijke investering heb ik er niet voor over

    Alvast bedankt voor tips, raadgevingen ...


    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  • #2
    Originally posted by Sammeke
    Hoi Luitjes,

    Sinds kort kan je bij Fotoking in DL voor de Nikon Coolpix 880 een Diakopieer-aanzet (Nikon ES-28 Diakopieransatz) kopen. Daar ik nog over een hele kist dia's beschik, zou het wel leuk zijn om deze straks 'ns te gaan "digitaliseren" ...
    'k Zou dan gewoon die
    - "Nikon ES-28 Diakopieransatz"
    en
    - "Adapterring für die Coolpix 880 um die u. a. Konverter der 990/995"
    moeten aanschaffen ... Diatjes op het frame schuiven en shooten maar

    Bestaat dergelijke set ook voor de Canon Powershot G2? Zoja, waar verkrijgbaar ... en beter eindresultaat verzekerd ivm de prestaties van de Nikon CP 880?

    Denken jullie dat ik hierbij een goede prijs/kwaliteit zaak zou doen, of menen jullie dat dat prutserij is (heel veel pixels uiteindelijk en weet-ik-veel-wat allemaal)? Nah, ik weet dat er zoiets bestaat als Dia-scanner/kopieer-apparaat ... maar, dergelijke investering heb ik er niet voor over

    Alvast bedankt voor tips, raadgevingen ...



    Nikon ES-28 diacopieer voorzetstuk bestaat al jaren en is voor (bijna) alle Nikons met adapterring te gebruiken, werkt goed maar verwacht er geen wonderen van, valt of staat met de gebruikte lichtbron, die moet heel egal en konstant zijn. Olympus heeft ook zo'n set, Canon weet ik niet.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie, C720 ...

      Nog iemand ???


      Sam greetzzzzzzz U
      -------------------------------------------
      Never apologize for showing feeling.
      When you do so, you apologize for the truth.
      -------------------------------------------
      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        Ik heb ergens ook nog een 1000-tal dia's liggen.
        Ik moet nog eens het baby-album van ons Katrien aanvullen. Ze is deze maand 20 geworden...
        Dus sprong ik naar aanleiding van deze topic op Google om naar slides en dia's en Canon te zoeken.
        En ik kwam uit bij verschillende modellen van de Canoscan. Een 'gewone' scanner van een goed merk, met blijkbaar de mogelijkheid dia's en negatieven te scannen.
        Wat egale en constante lichtbron betreft, kan dit geen probleem zijn.
        Heeft iemand hier ervaring mee? Het moet natuurlijk geen Canon scanner zijn omdat we een Canon digitaal hebben.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tklapgat
          Ik heb ergens ook nog een 1000-tal dia's liggen.
          Ik moet nog eens het baby-album van ons Katrien aanvullen. Ze is deze maand 20 geworden...
          Dus sprong ik naar aanleiding van deze topic op Google om naar slides en dia's en Canon te zoeken.
          En ik kwam uit bij verschillende modellen van de Canoscan. Een 'gewone' scanner van een goed merk, met blijkbaar de mogelijkheid dia's en negatieven te scannen.
          Wat egale en constante lichtbron betreft, kan dit geen probleem zijn.
          Heeft iemand hier ervaring mee? Het moet natuurlijk geen Canon scanner zijn omdat we een Canon digitaal hebben.
          Hey, kun je hier misschien 'ns een paar linken van je vondsten online posten???
          Heb mij al suf gezocht achter wat ik zoek (wellicht zoek ik op de verkeerde manier?!)
          Sam greetzzzzzzz U
          -------------------------------------------
          Never apologize for showing feeling.
          When you do so, you apologize for the truth.
          -------------------------------------------
          Canon Stuff

          Comment


          • #6
            ik ben ook een tijdje aan het rondneuzen geweest.

            - Eerst had ik me ( een jaartje geleden) zo'n vlakbed scanner aangeschaft met speciaal opzetstuk voor het van bovenuit belichten van dia's en negatieven. ... resultaat : heel bewerkelijk en resultaat is maar zus en zo. Wel voldoende voor het bekijken op PC, maar ik zou er toch geen afdruk van laten maken. En het duurt een mensenleven om een groot aantal in te scannen.
            - Dan las ik links en recht op internet van simpele manieren om je fototoestel als scanner te gebruiken ... echt de dia projecteren en daar een digitale foto van maken, of dia op een lichtbak leggen en dan een macro opname maken ... Het zal vermoedelijk aan mij liggen, maar ik kreeg er niets van gebakken Ik heb nochtans verschillende goede resultaten gezien die anderen daarmee haalden, maar mij lukte het gewoon niet.
            - Nu heb ik uiteindelijk dan toch wat dieper in de potefeuille gegrabbeld ( 't is toch maar ééns per jaar Kerstmis, hé ) en heb een diascanner aangeschaft. Minolta Dimage Scan Dual III. Net een nieuw model ( III ipv de vroegere III ). Hier in Hasselt bij Bartok gekocht voor 369 €( USB 2 & 1, 16 bit ipv 12 bit). Resultaat tot hier toe ... het lijkt mij toch dat de tijd om in te scannen tot een redelijk pijl gezakt is Er moet nog steeds nabewerkt worden, maar het resultaat lijkt mij wel veeeeeel beter. Voorlopig is mijn conclusie positief, alhoewel het niet HET wondermiddel is waar ik op had gehoopt

            HTH
            ---
            darix
            afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
            D70s

            Comment


            • #7
              Hei darix,

              Merci voor je uitvoerig antwoord ...
              'k Zal nog efkes moeten sparen dus ... ook dat nog!
              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              -------------------------------------------
              Canon Stuff

              Comment


              • #8
                Heb wat lopen zoeken op www.informatique.nl ...
                en daar vond ik een Primefilm Diascan 1800i!
                Verder onderzoek leidde me naar: http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_35.shtml, waar de Primefilm PF-1800i USB negatief en dia scanner voor PC Mac+ softw. (i-Mac blauw) à 173,00 euro verkrijgbaar is ...

                Vraag1: Zou dit een goede scanner zijn?? Hebben jullie er al ervaringen mee??

                Vraag2: Zou die online shop (www.comptechworld.nl) betrouwbaar zijn? Ze zijn daar goedkoper dan bij www.informatique.nl ...

                Alvast bedankt voor jullie wijze raadgevingen


                Sam greetzzzzzzz U
                -------------------------------------------
                Never apologize for showing feeling.
                When you do so, you apologize for the truth.
                -------------------------------------------
                Canon Stuff

                Comment


                • #9
                  info over minolta : http://www.imaging-resource.com/SCAN/DSEIII/DSEIIIA.HTM
                  over primefilm : http://www.adventurecamphoto.com/scanners1800i.htm ??
                  ---
                  darix
                  afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
                  D70s

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by darix
                    info over minolta : http://www.imaging-resource.com/SCAN/DSEIII/DSEIIIA.HTM
                    over primefilm : http://www.adventurecamphoto.com/scanners1800i.htm ??


                    PRACHTIG!!!! Bedankt hoor, 'k zal er morgen 'ns verder over uitspitten ...
                    Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                    -------------------------------------------
                    Girly
                    --------------------------
                    Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                    --------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Girly
                      Originally posted by darix
                      info over minolta : http://www.imaging-resource.com/SCAN/DSEIII/DSEIIIA.HTM
                      over primefilm : http://www.adventurecamphoto.com/scanners1800i.htm ??


                      PRACHTIG!!!! Bedankt hoor, 'k zal er morgen 'ns verder over uitspitten ...

                      PS: dit antwoord komt wel van Sammeke ... 'k stond effe nog ingelogd op m'n wederhelft


                      Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                      -------------------------------------------
                      Girly
                      --------------------------
                      Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                      --------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Lui,

                        Ook met een oud tweedehands kleinbeelddiakopieerapparaat, kosten een kleine 25 Euro, kan je voor je digitale camera een mooie goedwerkende diakopieerder maken. Met wat Hama verloopringen, een goede meetlat, een oude Canon-voorzetlens en een kleine ijzerzaag maakte ik dit apparaatje voor mijn Canon S40.

                        Groetjes,
                        Willem

                        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                        Comment


                        • #13
                          Chique Willem!!! Mag ik die even lenen *grapje*
                          Waw, als je behendig bent, nietwaar ...
                          Maar hoe gebruik je die creatie dan in combinatie met je digitale camera??

                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #14
                            Kijk anders hier eens



                            of hier


                            Groetjes en de beste wensen
                            André Barnier
                            SONY DSC RX10IV 24-600mm
                            http://www.pbase.com/abarnier

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Sammeke
                              Chique Willem!!! Mag ik die even lenen *grapje*
                              Waw, als je behendig bent, nietwaar ...
                              Maar hoe gebruik je die creatie dan in combinatie met je digitale camera??


                              Hallo Sammeke,

                              Dat is niet zo moeilijk kijk maar.


                              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                              Comment

                              Working...
                              X