Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassen Monfrotto statief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpassen Monfrotto statief

    Hoi,

    heeft iemand ervaring met het inkorten van een Manfrotto 55A/B statief. Ik ben een klein mensje en als het statief uit staat is hij nog tehoog. een tweede is dat bij vervoer in het vliegtuig deze aan mijn tas zit maar er dan nog z`n 15cm uitsteekt wat weer de nodige problemen geeft bij het inchecken. Dus als iemand iets weet???
    Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
    Its not what you have, but who you are!

  • #2
    Ik denk dat je best dat statief verkoopt en een kleiner aanschaft, inkorten zou wel eens het einde van een goed statief kunnen betekenen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Manfrotto statieven zijn kwaliteitsstatieven en mijns inziens goed te verkopen. Inkorten is, zoals LazyCharles al schreef, geen optie. Heb zelf onlangs een lichtgewicht Gitzo gekocht. Laagste stand 46 cm hoogste stand 130 cm, ingeschoven 51 cm. Gewicht, inclusief balhoofd en quickrelease-adapter, 1400 gram.

      Comment


      • #4
        Hoi Jan,

        Over welk statief heb je het dan en heb je een tip waar ik deze kan kopen? Mijn statief verkoop ik denk ik inderdaad. Vraag is wat je er voor terug kan krijgen, is net 6 maanden oud en voorzien van een 141RC.

        Groet Rob
        Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
        Its not what you have, but who you are!

        Comment


        • #5
          Originally posted by vliege
          Hoi Jan,

          Over welk statief heb je het dan en heb je een tip waar ik deze kan kopen? Mijn statief verkoop ik denk ik inderdaad. Vraag is wat je er voor terug kan krijgen, is net 6 maanden oud en voorzien van een 141RC.

          Groet Rob
          Vliegje,
          Gewoon houden, een Manfrotto kan je in je erfenis zetten, die verslijt je niet. In de kofferbak van de auto hoef je niet te slepen, om mee te vliegen koop je een lichte Velbon voor 25 Euro.
          John

          Comment


          • #6
            hoi jhon,

            Ja dat is nou net het probleem een van 25 euro is niet stabiel of heb jij een merk/type dat dat wel is. Het moet een Oly E-20 met TCON-300 kunnen dragen. En ook de batt. grip
            Rob
            Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
            Its not what you have, but who you are!

            Comment


            • #7
              Hallo vliege,

              Eigenlijk heeft Digi1951 gelijk, houdt de Manfrotto en koop voor vliegvakantie’s een goedkoop lichtgewichtstatiefje of een eenbeenstatief al dan niet voorzien van een balhoofd(je).
              Ik vind het moeilijk om te bepalen wat voor je statief kan terug krijgen. Bij www.geengeld.nl (=foto Konijnenberg) zag ik je combinatie staan voor 115 euro nieuw.
              Zelf heb ik daar mijn Gitzo statief gekocht. Heb eerst in Duitsland geprobeerd, maar wat blijkt daar zijn de Gitzo producten zo’n 10 ‘a 15 procent duurder. Foto Konijnenberg is relatief goedkoop.
              Ik heb het:
              - Gitzo G1001 statief (ook wel de Gitzo G01 standaard genoemd)
              - Gitzo G1177M balhoofd
              - Gitzo G1285 quickrelease adapter
              Kijk maar eens op die site wat het kost. Schrik niet van de prijzen. De Gitzo G1285 quickrelease adapter staat daar niet bij, maar deze kost alleen al 77 euro.
              Gitzo G1001 statief is het lichtste statief van Gitzo en kan volgens opgave 2.5 kg dragen.
              Het is zeer stabiel en bijna onverslijtbaar.
              Kijk ook op: www.gitzo.com.

              Comment


              • #8
                Originally posted by j@n
                Hallo vliege,

                Eigenlijk heeft Digi1951 gelijk, houdt de Manfrotto en koop voor vliegvakantie’s een goedkoop lichtgewichtstatiefje of een eenbeenstatief al dan niet voorzien van een balhoofd(je).
                Ik vind het moeilijk om te bepalen wat voor je statief kan terug krijgen. Bij www.geengeld.nl (=foto Konijnenberg) zag ik je combinatie staan voor 115 euro nieuw.
                Zelf heb ik daar mijn Gitzo statief gekocht. Heb eerst in Duitsland geprobeerd, maar wat blijkt daar zijn de Gitzo producten zo’n 10 ‘a 15 procent duurder. Foto Konijnenberg is relatief goedkoop.
                Ik heb het:
                - Gitzo G1001 statief (ook wel de Gitzo G01 standaard genoemd)
                - Gitzo G1177M balhoofd
                - Gitzo G1285 quickrelease adapter
                Kijk maar eens op die site wat het kost. Schrik niet van de prijzen. De Gitzo G1285 quickrelease adapter staat daar niet bij, maar deze kost alleen al 77 euro.
                Gitzo G1001 statief is het lichtste statief van Gitzo en kan volgens opgave 2.5 kg dragen.
                Het is zeer stabiel en bijna onverslijtbaar.
                Kijk ook op: www.gitzo.com.
                Dag Vliegje,
                Vond inderdaad redelijk stabiel statief op zijn website http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Olympus/Accessoires/velbon.htm

                Comment

                Working...
                X