Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

    Lees eerst goed wat ik schrijf alvorens zelf te reageren ... en verkeerd te reageren.
    +1

    leuke uitdaging ook met die foto's.

    Maar eigenlijk zou compositie en belichting identiek moeten zijn zoals ze uit de camera komen (dus niet via nabewerking), nu zie ik een lichte foto en een donkere foto. We worden een beetje op het verkeerde been gezet, niet ?
    Last edited by Empe; 2 juni 2015, 09:56.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Sorry hoor man... Maar dit is een theorie waarmee ik ook totaal niet akkoord ga.
      Ik zie geen enkele belemmering met M43. Integendeel.. ik heb er zelf één maar gebruik hem nog weinig.
      Ik heb niks tegen FF.. Belange niet... Maar het kan ook met M43.
      Alleen als je echt de uiterste resoluties en high iso's en DOF nodig hebt... En zoiets maakt ieder voor zichzelf uit naargelang zijn behoeften.

      Wat is full frame... Dat bestaat in principe niet...
      Dat zijn gewoon termen die we gebruiken naar aanleiding van kleinbeeld camera die oorspronkelijk hun roets hebben uit de filmcamera's. (filmwereld)

      Een X-T1 is evengoed FF op zich... Sensor en lens zijn perfect op elkaar afgestemd.
      OOK M43.....De resultaten zijn verbazingwekkend wat met de laatste MFT camera's en bijhorende objectieven opleveren.

      Wat mogelijk is met M43 bewijst Robin Wong... onmogelijk te zeggen of het hier om Full Frame gaat of niet..
      De waarheid is.. deze foto's zijn genomen met de kleinste m43 camera ter wereld ..de GM1 met de piepkleine Oly 45 1.8
      De combinatie weegt precies 320 gr.
      Waarom zou ik in godsnaam bij dit soort foto's een FF DSLR meenemen van Anderhalve kilogram met lens ?
      Als je pixelpeept, extreme kleine DOF wil en Sport fotografeert zijn er natuurlijk goede DSLR's ter beschikking.
      Maar het toestel dat TS hier wil vervangen nl een Basis Nikon DSLR kan al zeker geen probleem vormen.


      Klik hieronder voor de foto's van Robin met de 320gr wegende combo GM1/Oly 45 1.8
      http://robinwong.blogspot.be/2015/05...-petaling.html
      ik heb nooit vergeleken met FF (fullframe sensor), maar met aps-c, maar omte reageren op uw overtuigingen met de mijne:
      beweren dat sensor-grootte geen grote verschillen meer teweeg brengt, tja ik vind dit iets te kort door de bocht....
      de kleinere sensoren maken inhaalbewegingen, dat is zeker! maar om nu te zeggen dat ze kunnen vervangen???

      het voorbeeld van de fotograaf die je aanhaalt begrijp ik en is een goed voorbeeld dat je een goede fotograaf met elke beetje degelijke camera zéér goede beelden kan laten nemen!
      ik volg bepaalde mensen op flickr die met een d3200 fenomenale foto's nemen!! ongeloofelijk, maar daarom is de d3200 géén topcamera met indrukwekkende specs, en dat vind ik van
      toestellen met kleinere sensoren ook, je kunt er zéér mooie en goede foto's mee nemen, maar als de omstandigheden moeilijker worden, en dat heb je vééééél hé
      wel dan doet sensor grootte en alles wat hierdoor verbeterd er écht toe!

      hoeveel van die fotografen worden gesponsord van camera merken? precies om te tonen wat ze kunnen!
      de vraag is, zonder sponsering, wat zouden ze dan kiezen, en al zeker aanraden....
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        +1

        leuke uitdaging ook met die foto's.

        Maar eigenlijk zou compositie en belichting identiek moeten zijn zoals ze uit de camera komen (dus niet via nabewerking), nu zie ik een lichte foto en een donkere foto. We worden een beetje op het verkeerde been gezet, niet ?
        Idd Empe
        Volledig verkeerde been
        De 2 foto's zijn zelfs uit hetzelfde systeem genomen. Maar ik wacht nog op Bulke zijn antwoord. -
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          ik heb nooit vergeleken met FF (fullframe sensor), maar met aps-c, maar omte reageren op uw overtuigingen met de mijne:
          beweren dat sensor-grootte geen grote verschillen meer teweeg brengt, tja ik vind dit iets te kort door de bocht....
          de kleinere sensoren maken inhaalbewegingen, dat is zeker! maar om nu te zeggen dat ze kunnen vervangen???

          het voorbeeld van de fotograaf die je aanhaalt begrijp ik en is een goed voorbeeld dat je een goede fotograaf met elke beetje degelijke camera zéér goede beelden kan laten nemen!
          ik volg bepaalde mensen op flickr die met een d3200 fenomenale foto's nemen!! ongeloofelijk, maar daarom is de d3200 géén topcamera met indrukwekkende specs, en dat vind ik van
          toestellen met kleinere sensoren ook, je kunt er zéér mooie en goede foto's mee nemen, maar als de omstandigheden moeilijker worden, en dat heb je vééééél hé
          wel dan doet sensor grootte en alles wat hierdoor verbeterd er écht toe!

          hoeveel van die fotografen worden gesponsord van camera merken? precies om te tonen wat ze kunnen!
          de vraag is, zonder sponsering, wat zouden ze dan kiezen, en al zeker aanraden....
          Nogmaals, ik heb nergens geschreven dat er geen verschil is tussen FF/APS/M43.
          U blijft dingen zeggendie u zelf beweerd en maak een hele grote bocht rond de discussie.

          Er zijn te veel Parameters om zomaar het éne systeem boven het andere te kiezen.
          Een Nikon D7200 heeft ook een betere sensor aan boord dan een M43.
          Vraag is hoe dit mij gaat belemmeren voor mijn soort fotografie.
          En dat geldt voor iedereen.
          Je moet zelf maar uitmaken wat of welk toestel het beste aan je eisen voldoet.
          Ik zie veel mensen met een D800 rondlopen terwijl ze maar eigenlijk weinig gebruik maken van de capaciteiten van het toestel.
          Last edited by Funcky; 2 juni 2015, 12:20.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Wat mogelijk is met M43 bewijst Robin Wong... onmogelijk te zeggen of het hier om Full Frame gaat of niet..
            Welk type M43 zou dan die FF moeten zijn?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              1 Er zijn te veel Parameters om zomaar het éne systeem boven het andere te kiezen.
              2 Een Nikon D7200 heeft ook een betere sensor aan boord dan een M43.
              Vraag is hoe dit mij gaat belemmeren voor mijn soort fotografie.
              3 Ik zie veel mensen met een D800 rondlopen terwijl ze maar eigenlijk weinig gebruik maken van de capaciteiten van het toestel.
              1: dat klopt en het uittypen bemoeilijkt het ook nog eens

              2: zonder twijfel, maar het gaat hier ook eerder om de ts zijn fotografie (die mag ondertussen iets verder verduidelijken)

              3: zéker waar, maar ik ben daar dankbaar voor, daardoor kon ik de mijne aan 3000 kliks 2de hands kopen
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Nogmaals, ik heb nergens geschreven dat er geen verschil is tussen FF/APS/M43.
                U blijft dingen zeggendie u zelf beweerd en maak een hele grote bocht rond de discussie.
                u beweert idd niet dat er geen verschil is, maar u verkleind de verschillen enorm
                spelen met scherptediepte geen probleem? vond dit al te min op apsc (voor mijn smaak en toepassing) dus dit effect is nog moeilijker te realiseren op MFT
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Welk type M43 zou dan die FF moeten zijn?

                  Dit is weer zo een typisch antwoord van u.
                  Veel zinnig heb ik nog niet gehoord van u op dit forum.

                  Het laatste dat ik me herinner van u is dat je aan iemand een Panasonic 100-300 aangeraden hebt boven een Olympus 75-300 ... reden ... de Panasonic heeft OIS terwijl de Persoon in kwestie een BODY GX7 had met IBIS
                  Dat getuigd weeral veel van u kennis van M43.

                  Nu komt u weer van die typische hilarische zinnetjes... en das gewoon omdat u zo onwetend bent.
                  Interessant is het alleszins niet.
                  Last edited by Funcky; 2 juni 2015, 21:13.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Je moet zelf maar uitmaken wat of welk toestel het beste aan je eisen voldoet.
                    Ik zie veel mensen met een D800 rondlopen terwijl ze maar eigenlijk weinig gebruik maken van de capaciteiten van het toestel.
                    Zeker waar, maar ik zie niet in hoe je eigenlijk geen gebruik maakt van "de mogelijkheden" van een toestel. Buiten de toeters en bellen (spreek nu algemeen, niet over een D800) blijft een camera iets waar je een lens aanhangt. Zolang je iso, sluitertijd en diafragma kan regelen en zelf begrijpt wat er te doen valt zijn de mogelijkheden van elk toestel bijna gelijk. Je kan nu wel beginnen over scherpstelsnelheid en frames/seconde maar ik heb al genoeg foto's van 50 jaar geleden en langer geleden gezien om er zeker van te zijn dat een goede fotograaf die ook niet nodig heeft.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                      1: dat klopt en het uittypen bemoeilijkt het ook nog eens

                      2: zonder twijfel, maar het gaat hier ook eerder om de ts zijn fotografie (die mag ondertussen iets verder verduidelijken)

                      3: zéker waar, maar ik ben daar dankbaar voor, daardoor kon ik de mijne aan 3000 kliks 2de hands kopen
                      1. Ik doe tenminste de moeite... TS sprak over een OMD en ik geef hem raad want ik heb er zelf één..TS wil een compact toestel en daarvoor is de OMD en nog andere M43 ideaal en over FF is geen sprake anders had ik hem wel misschien de Canon 5DMKIII aangeraden

                      2. Eigenlijk hetzelfde als punt 1... en ik denk dat ik zijn wens beantwoord heb

                      3. het koopje is er idd... maar zegt nog niets over of je nu de D800 capaciteiten ten volle benut of niet..
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Zeker waar, maar ik zie niet in hoe je eigenlijk geen gebruik maakt van "de mogelijkheden" van een toestel. Buiten de toeters en bellen (spreek nu algemeen, niet over een D800) blijft een camera iets waar je een lens aanhangt. Zolang je iso, sluitertijd en diafragma kan regelen en zelf begrijpt wat er te doen valt zijn de mogelijkheden van elk toestel bijna gelijk. Je kan nu wel beginnen over scherpstelsnelheid en frames/seconde maar ik heb al genoeg foto's van 50 jaar geleden en langer geleden gezien om er zeker van te zijn dat een goede fotograaf die ook niet nodig heeft.
                        Met capaciteiten (niet te verwarren met mogelijkheden) bedoel ik de uitersten gebruiken en ze ook daadwerkelijk benuttigen.

                        Het is maar al te gek dat je iedereen een D800 zou aanbevelen (of 5DMKIII) niet ???
                        Trouwens TS vraagt dat ook niet.. hij wil een niet al te groot toestel.
                        Je kiest een toestel naargelang hetgeen je wensen zijn en wat je ermee wil aanvangen.
                        Voor de rest ben ik het met je eens.. buiten dan die foto's van 50 jaar geleden die waarschijnlijk niet groter waren dan mijn Smartphone.
                        Last edited by Funcky; 2 juni 2015, 21:41.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          u beweert idd niet dat er geen verschil is, maar u verkleind de verschillen enorm
                          spelen met scherptediepte geen probleem? vond dit al te min op apsc (voor mijn smaak en toepassing) dus dit effect is nog moeilijker te realiseren op MFT
                          Ik verklein verschillen helemaal niet hoor... M43 is wat het is.. een camera met 2X cropfactor.. met heel goede lenzen in het gamma die je mogelijkheid geeft toch nog te spelen met scherptediepte met de juiste lens.
                          Maar niet zoals een FF camera.. en weeral dat heb ik ook niet beweert.. maar u wil me telkens woorden in de mond leggen.

                          Maar een ervaren iemand zoals u zou nu toch wel kunnen zeggen met welk systeem de houten varkentjes in post 11 genomen zijn niet ?
                          Misschien aan de hand van de DOF ?
                          Last edited by Funcky; 2 juni 2015, 21:43.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Maar een ervaren iemand zoals u zou nu toch wel kunnen zeggen met welk systeem de houten varkentjes in post 11 genomen zijn niet ?
                            Misschien aan de hand van de DOF ?
                            Vind ik een heel flauw spelletje. Je kan met eender welke camera dat effect verkrijgen. Een FF camera met een 50mm en een diafragma van f8 kan dat resultaat geven, net zoals een APS-C sensor ook dit resultaat kan geven. De DOF is namelijk helemaal niet sterk aanwezig. Het gaat hem net om de scherpte diepte die bij je post nergens te vinden is en deze bij een FF camera op F2.8 veel frappanter zichtbaar is dan bij een APS-C of MFT op F2.8.
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                              Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                              Vind ik een heel flauw spelletje. Je kan met eender welke camera dat effect verkrijgen. Een FF camera met een 50mm en een diafragma van f8 kan dat resultaat geven, net zoals een APS-C sensor ook dit resultaat kan geven. De DOF is namelijk helemaal niet sterk aanwezig. Het gaat hem net om de scherpte diepte die bij je post nergens te vinden is en deze bij een FF camera op F2.8 veel frappanter zichtbaar is dan bij een APS-C of MFT op F2.8.

                              Als u reageert moet u de hele discussie doorlezen en niet voorlaatste post uithalen, de geplaatste foto's hebben totaal niets te maken met DOF.
                              De geplaatste foto's is een snelle snapshot...
                              Ik ben me genoeg bewust wat DOF op FF frame betekent net zoals jij ook weet wat DOF betekent op je D7000..
                              De vraag van TS is aankoopadvies van MFT , OMD, en compactheid.
                              Nogmaals.. indien de juiste lens gebruikt wordt mag DOF controle dat geen probleem vormen.
                              Is het daarom een vervanger voor Full Frame ? neen... en omgekeerd ook niet.

                              Omd 75 1.8
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aankoopadvies ivm Micro Four Thirds

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Als u reageert moet u de hele discussie doorlezen en niet voorlaatste post uithalen, de geplaatste foto's hebben totaal niets te maken met DOF.
                                De geplaatste foto's is een snelle snapshot...
                                Ik ben me genoeg bewust wat DOF op FF frame betekent net zoals jij ook weet wat DOF betekent op je D7000..
                                De vraag van TS is aankoopadvies van MFT , OMD, en compactheid.
                                Nogmaals.. indien de juiste lens gebruikt wordt mag DOF controle dat geen probleem vormen.
                                Is het daarom een vervanger voor Full Frame ? neen... en omgekeerd ook niet.

                                Omd 75 1.8
                                Ik heb wel degelijk de hele discussie gevolgd, enkel zonder te reageren. Ik vond je laatste post voor mij wel reden om daar even op in te gaan.
                                Mvg,
                                Gregory
                                www.gvg-photo.com

                                Comment

                                Working...
                                X