Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

    Mijn nieuwe Nikon Coolpix heeft op mysterieuze wijze de geest gegeven na 2 maanden en valt buiten garantie.

    Ik ben dus op zoek naar een nieuwe compact en een verkoper verzekerde mij dat de Lumix-reeks van Panasonic 'de beste' was voor het moment en ik vroeg me af wat er nu juist is aan deze Lumix hype. Is die reeks nu echt zo goed en waarom?

    Mijn oog is gevallen op de Panasonic DMC-FS3 (€129), en ik vraag me af of dit ding wel degelijk is en of er alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse.

    (Misschien niet onbelangrijk: scherpte is voor mij van belang en ik fotografeer vaak dingen die bewegen zoals dieren, mijn Nikon Coolpix s520 was geen wereldwonder maar ik was er toch content van).

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Last edited by Mainoumi; 27 december 2008, 19:38.

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

    Het ruisgehalte ligt wel wat boven het gemiddelde. Wel een zeer goed toestel op ISO 100.
    In dezelfde prijsklasse komt de Canon Ixus 80 er iets beter uit.

    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

      Enkele vergelijkingen tussen bugetvriendelijke compacts vind je hier :

      In the first of our five group tests of compact digital cameras, we're looking at what are best termed 'budget' models. We've not gone for the absolute cheapest of the cheap (you can, after all buy a digital camera/ webcam thingy for as little as $20) but have chosen entry-level models from the major manufacturers with a price bar of $150. Our selection was made based on a variety of criteria, including popularity (best-sellers), price/feature balance and worldwide availability. There are so many sub $150 cameras on the market that we could only ever get a snapshot (excuse the pun) of what's available.



      Greetz / marcus
      zwart & wit & kleur

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

        Die vergelijking ziet er interessant maar Fnac heeft een beperkt aanbod (ik heb nog bonnen, daarmee).

        Wat bedoel je met ruisgehalte?

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

          Als pocket-cameraatje heb ik ook een Pana FS3: klein doch zeer egelijk gebouwd en zeer gebruiksvriendelijk, snelknopje voor de meest gangbare wijzigingen zoals ISO,WB..
          Ruis is aanwezig maar voor mij niet storend, heeft een beetje het effect van de vroegere hoge iso-filmrolletjes. Voor zijn prijs zeker aan te raden !
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mainoumi Bekijk bericht

            na 2 maanden en valt buiten garantie.
            heu ?

            Of moet ik lezen 2 jaar en 2 maand oud ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              heu ?

              Of moet ik lezen 2 jaar en 2 maand oud ?
              Hij was inderdaad maar 2 maanden oud en op een dag ging het scherm niet meer (ik denk een schok in de handbagage, maar toch had ik een beschermhoes). In de winkel zeiden ze dat de reparatiekost even duur zou zijn als een nieuwe kodak omdat zoiets niet binnen de fabrieksgarantie valt.

              Zou ik met die Lumix nog gelijkaardige foto's zoals deze (met de coolpix genomen) kunnen maken?

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mainoumi Bekijk bericht
                Zou ik met die Lumix nog gelijkaardige foto's zoals deze (met de coolpix genomen) kunnen maken?
                Daar moet je niet aan twijfelen
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                  dat beest beweegt toch niet veel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                    Gewoon garantie eisen, wat is dat nu weer, zeker als er geen zichtbare schade is aan de buitenzijde en je niet eens weet wat ermee gebeurd is, waar dient anders garatie voor
                    Als ze die via de winkel niet eens willen opsturen moet je maar eens laten weten waar je die hebt aangekocht: mooie anti-reclame...
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Gewoon garantie eisen, wat is dat nu weer, zeker als er geen zichtbare schade is aan de buitenzijde en je niet eens weet wat ermee gebeurd is, waar dient anders garatie voor
                      Als ze die via de winkel niet eens willen opsturen moet je maar eens laten weten waar je die hebt aangekocht: mooie anti-reclame...
                      scherm werkt niet meer = schade.
                      vermoedelijk schermbreuk dus, zie je zo percies een uitgelopen vlek in de lcd zitten?
                      de fabrikanten doen moeilijk en verdienen de antireclame niet de winkels in veel gevallen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                        Het scherm kreeg na enkele weken wel zo'n andere schijn, dus een breuk zou goed kunnen.
                        Ik ga altijd heel voorzichtig om met zo'n dingen maar probeer dat maar eens te bewijzen.

                        't Is te hopen dat de volgende kodak wat langer meegaat :|

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                          Om uw scherm te breken heb je in de meeste gevallen al een hamer nodig hoor, er zit zoizo nog een beschermplaatje voor, ik vind dat echt schandalig en zou in het geval hij in de fabriek geweigerd is in ieder geval nooit meer dat merk kopen.
                          Ik had met mijn powershot A60 ooit mijn lens helemaal scheef (beetje buiten beschouwing gelaten hoe dit kwam) en gewoon na 1,5 jaar gratis hersteld en niet op een termijn als nu het geval meestal is, maar op minder dan 2 weken terug afgeleverd; gekocht bij de Makro toen
                          Blijkbaar zakken de prijzen, maar ook de service (bij elk merk)
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                            ikzelf zou al zeker andere winkel zoeken ;-)) .
                            als het toevallig van grotere keten komt nog eens proberen met andere verkoper,eventueel andere vestiging ....
                            heb zelf voor vriendin panasonic ls80 meegebracht... voor 80 euro 8 mp en optische stabilisatie ... goed toestelletje ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nieuwe compact: Limux hype gerechtvaardigd?

                              Ik ben de FS3 vandaag gaan halen, hopelijk heb ik deze keer wat meer geluk. Eerlijk gezegd ziet het er wel kwalitatief beter uit qua scherm (die coolpix had precies niet eens zo'n beschermplaatje).
                              Ik ben wel van plan om eens een mailtje te sturen naar Nikon. De kans is klein dat ik positief antwoord krijg, maar je weet maar nooit.

                              Comment

                              Working...
                              X