Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop digitaal materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop digitaal materiaal

    HALLO
    Ik ben in de loop der jaren wat achterop geraakt wegens tijdsgebrek
    maar draaide vroeger goed mee in het amateurcircuit.
    Zou nu opnieuw de draad willen opnemen maar volledig overschakelen
    naar digitaal.
    Vroeger altijd met Nikon gewerkt maar de laatste tijd wat Canon materiaal in bruikleen gehad Eos 5 met EF 35-350/3,5-5,6 L USM en dat beviel me uiteramate.
    Ik twijfel voor mijn aankoop en vermits het toch om een hoop centjes gaat graag jullie deskundig advies

    Keuzemogelijkheden :

    Nikon
    D100 + microdrive 1 GB en MB 15 Multi POWER barrterij
    AF-S DX12-24/4,0 G-IF-ED of AF 17-35/2.8 D IF-DE AF-S
    Blits SB 80 DX

    Canon

    D10 en toebehoren
    AF 16-35/2,8 L USM - EF 70-200/2,8 L IS USM
    Blits 550 EX

    Alle info ook waar ik dit (goedkoper) kan aankopen is welkom
    HARTELIJK DANK

  • #2
    Of je nu Canon of nikon gaat is een heel persoonlijke keuze en iedereen heeft daar zijn gedacht over.
    Met de mogelijkheden die je geeft zit je in beide gevallen met zeer goed (en duur ) materiaal.

    Het goedkopost blijven de webshops in Duitsland. Heb zelf persoonlijk zeeeeer goede ervaringen met http://www.NY-Camera.be. Niet altijd de allergoedkoopste (moet je vergelijken en hangt of van ding tot ding) maar er zijn er dan ook zo veel he.

    Veel success
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

    Comment


    • #3
      Wel lees eens wat rond op www.dpreview.com,

      jacques.

      Comment


      • #4
        Zoals reeds aangehaald, je hebt voorstanders van zowel Canon als Nikon. De materiaalkeuze die je opsomt zijn beide van een superieure klasse, zeker de lenzen.

        Ik weet niet of je eventueel nog Nikkor glas bezit, dat maak de keuze enigsinds gemakkelijker. Als het aankomt op de bodies, dan is het werkelijk close-call, trouwens zijn deze verschillen zo miniem dat het eerder een kwestie van persoonlijke smaak gaat worden.

        Als Nikon gebruiker geef ik u graag mee dat ik super tevreden ben met de aankoop die ik gemaakt heb, en idd de aanschaf in Duitsland scheelt nog steeds een groot stuk, of het moest zijndat er nog moegelijkheid is om mee op de trein te springen met de BD-ers voor de 10D van Canon.

        Die batterij grip die je aanhaalt is niet de MB15 maar MBD100 en raad ik zeker aan, ikzelf gebruik die met twee stuks batterijen EH3 en ik maak nu ongeveer 1200 foto's zonder dat ik zonder stroom val !

        Die 12-24 zal rond deze tijd beschikbaar worden, ik ben ontzettend benieuwd naar de resultaten en bevindingen, ik zou dit wel combineren met bv een aansluitende 24-70 en achteraf een 70-210, als je budget dit aankan, want we spreken hier over glas van (Duitsland) 1200-1900-2000 euro voor 3 stuks

        De SB80DX is een fantastische flitser.

        Misschien toch ook eens navraag doen aan een Canon 10D gebruiker, er zijn er reeds een paar die 'em hebben, Ik kan je de D100 aanbevelen, maar de afweging Canon - Nikon maakt u best zelf uiteraard

        Succes

        Comment

        Working...
        X