Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

    Hallo,

    ik ben van plan een eerste digitale SLR aan te schaffen en overweeg momenteel nog enkele denkpistes waarover ik graag eens wat meningen zou horen.

    Het budget zou wat binnen de perken moeten blijven maar ik zou toch een nieuw up-to-date toestel willen. Ik dacht daarom aan de EOS 400d, omdat die toch lager geprijsd is dan de D80, ook qua onderdelen voor later en zo.

    Ok, de 400d dus... maar waar koop ik die dan best? en met welke lens: de standaard kitlens, iets anders, ... ?
    Ik twijfel nog tussen volgende pistes: de body alleen en een EF 24-85mm lens (lens kost € 355 bij digicamshop.be), ofwel gewoon de standaard kit met dus een EF-S 18-55mm.
    Op internet is de camera in allerlei winkels een beetje goedkoper, maar dan komt ie met een Duitse handleiding, slechts 1 jaar garantie, wordt ie als pakje verzonden (is dat niet schadelijk voor de lens?), ... Is het dat allemaal waard en kan ik er niet beter bij pakweg Focilux achter gaan?

    Misschien weten jullie nog andere alternatieven of hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde webwinkel? Laat maar weten!
    Canon EOS 400D
    Canon EF-S 18-55mm / Canon EF 28-80mm

  • #2
    Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

    Kijk eens verder in de topic >>> 400D en D80 verkrijgbaar bij...
    Daar staan een paar ideeën beschreven, want anders kan men hier maar blijven hetzelfde posten he

    Ik en nog anderen hebben goeie revaringen met Top-foto, en als je engels kan?

    Veel leesplezier.....
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

      ook qua onderdelen voor later en zo.
      Neem aan dat je objectieven bedoelt? Is dat dan wel zo......
      http://www.fotohans.eu

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

        je hoeft niet perse te vervallen in aankoopgekte.

        400D + 50mm 1.8 en een goede fotograaf staat elke week in de HoF.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

          Oorspronkelijk geplaatst door Piccer Bekijk bericht
          Hallo,

          ik ben van plan een eerste digitale SLR aan te schaffen en overweeg momenteel nog enkele denkpistes waarover ik graag eens wat meningen zou horen.

          Het budget zou wat binnen de perken moeten blijven maar ik zou toch een nieuw up-to-date toestel willen. Ik dacht daarom aan de EOS 400d, omdat die toch lager geprijsd is dan de D80, ook qua onderdelen voor later en zo.
          Leg een budget vast en hou je er aan



          Oorspronkelijk geplaatst door Piccer Bekijk bericht

          Ok, de 400d dus... maar waar koop ik die dan best? en met welke lens: de standaard kitlens, iets anders, ... ?
          Ik twijfel nog tussen volgende pistes: de body alleen en een EF 24-85mm lens (lens kost € 355 bij digicamshop.be), ofwel gewoon de standaard kit met dus een EF-S 18-55mm.
          Denk eerst eens na waarvoor je de camera wil gebruiken. Welk soort fotografie interreseert je ->(portret, landschap, vogels, macro's, sport)
          Je zal je lenzen moeten aanpassen aan deze behoefte. 1 lens die alles kan bestaat niet.

          Persoonlijk zou geen body kopen die nog maar pas uit is gewoon al omdat hij altijd duurder geprijsd is dan een paar maand later als hij vlot verkrijgbaar is.

          Trouwens je wacht best wat echte reviews af, zodat je weet wat je in huis haalt.


          Oorspronkelijk geplaatst door Piccer Bekijk bericht

          Op internet is de camera in allerlei winkels een beetje goedkoper, maar dan komt ie met een Duitse handleiding, slechts 1 jaar garantie, wordt ie als pakje verzonden (is dat niet schadelijk voor de lens?), ... Is het dat allemaal waard en kan ik er niet beter bij pakweg Focilux achter gaan?

          Misschien weten jullie nog andere alternatieven of hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde webwinkel? Laat maar weten!
          1. Kijk eens naar de links-pagina.
          2. Gebruik de zoekfunctie
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

            Bedankt allemaal voor de info (zowel hier als privé)...
            De kogel is al door de kerk, ik heb dus voor de EOS 400D gekozen en die is besteld bij top-foto in duitsland met de standaard kitlens.
            Hiermee zou ik toch al m'n eerste SLR stapjes moeten kunnen zetten...
            Ik zal hier op dit forum zeker nog vele vragen posten.

            Groeten
            Canon EOS 400D
            Canon EF-S 18-55mm / Canon EF 28-80mm

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop camera... Nie gemakkelijk!

              Goed, veel geluk met je nieuwe aankoop, ik kijk al uit naar je foto's
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

              Comment

              Working...
              X