Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: A7iii

    Oorspronkelijk geplaatst door RutgerVO Bekijk bericht
    Hoe werkt de autofocus in video?
    En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video ��
    Hoe ik het zie is dat de autofocus tijdens video niet goed werkt met een adapter (metabones of mc11). Voor foto's kan het wel goed werken inclusief eye af, maar niet voor video.

    Met Sony lenzen is de autofocus zowat het beste wat je kan krijgen. De dual pixel AF van Canon is ook goed voor video maar die mist de snelheid om daar ook (actie)foto's mee te nemen. De Sony is snel voor foto's en toch ook vloeiend tijdens video.
    Last edited by alex606; 26 maart 2018, 12:52.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #47
      Re: A7iii

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      Ja sorry, zal me misschien iets meer in detail moeten uitdrukken dan. Ben indertijd op de NEX kar gesprongen, als ik me niet vergis was dat toen de Sony NEX-5N, dan de NEX-6, dan de A6000 en dan de A6300 en tussendoor ook (kort) even de A7II gehad. Denk dat ik mag zeggen dat ik het Sony systeem toch méér dan voldoende ken.
      Met alle respect maar sommigen gaan hier wel erg kort door de bochten met hun camera ervaringen zowel als met hun geheugen ... Op het einde van 2015 stond hier uw A6000 te koop, ik heb toen nog geinformeerd omdat ik er zelf eentje wou, tenzij ge ze dus meerdere keren gekocht/verkocht hebt ... (en irrelevant maar mijn eerste Sony was de H1 en vandaar "up" ... of men daarmee een "Sony systeem" kent blijft maar zeer de vraag) .. oh well, in se irrelevant ...

      Comment


      • #48
        Re: A7iii

        Oorspronkelijk geplaatst door RutgerVO Bekijk bericht
        Hoe werkt de autofocus in video?
        En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video [emoji1]
        Ik heb nog niet veel gefilmd, enkel even i.c.m. met de Sigma 35mm F1.4 en dat werkte mooi met de autofocus. Maar ik ben absoluut een leek in filmen en nieuw in de Sony wereld dus daar kan je beter bij anderen informeren [emoji6].
        Ik heb vorige week met de camera nog eens geoefend te Planckendael en daar toch weer wat bijgeleerd. Mijn Tamron 70-200 F2.8 had toch redelijk wat focusproblemen in combinatie met de Sigma adapter. Dit zowel in AF-C als in AF-S modus en bij de verschillende focusgebieden. Dikwijls wilde hij niet focussen, kreeg ik de focusgebieden niet te zien. Wanneer ik eerst manueel scherpstelde, werkte de autofocus nadien wel. Afstand van het onderwerp speelde geen rol en belichting ook niet.
        Camera is ook 1 maal vastgelopen. Reageerde totaal niet meer, zelfs bij afzetten met de knop bleef de camera gewoon aanstaan. Met de batterij even te verwijderen, werkte hij nadien terug perfect.
        We blijven alvast verder oefenen en ontdekken. [emoji2]

        Groetjes, Marchristan.

        Comment


        • #49
          Re: A7iii

          @regulus

          Begrijp dan nog altijd uw probleem niet, ik heb de a6000 hier indertijd inderdaad te koop gezet en hij is uiteindelijk ook verkocht en vervangen door de a6300. Het gebeurt wel al eens dat ik een toestel te koop zet, daar weinig interesse voor krijg (of mijn prijs niet haal) en dat ik het dan houd om dan x tijd later alsnog te koop aan te bieden (meestal voor lagere prijs). Denk dat ik daarin niet alleen ben niet?

          Zo heb ik mijn Fuji XT2 ook een tijd gebruikt naast mijn D750 en A6300. Was nogal snel duidelijk dat de A6300 op de duur stof zou vangen, en die dan verkocht (toch stuk met spijt in het hart, dat zal koper kunnen beamen). Weet niet meer wie het gekocht had toen, maar weet wél nog dat die persoon enorm blij was met de staat van het toestel (zo goed als nieuw). Zoek gerust gelijk wie die hier eens iets kocht van mij en zich achteraf 'bekocht' voelde. De D750 is overigens verkocht omdat ik die echt véél te weinig gebruikte én ik de sluiter véél te luid vond (als ik al eens betalend werk doe is dat heel vaak van geboortes, of doopsels ed).

          En met ouder worden is die 'twijfel' soms nog groter. Ik besef heus wel dat een andere camera niet per sé zorgt voor betere foto's, maar soms zijn technische verbeteringen wél een hulpmiddel om net dat te krijgen wat je mist in camera x of y. De Sony cameras hebben zeer goede AF, ook voor video en de lenzen zijn quasi altijd heel stil en snel qua AF. Dat is bij Fuji niet het geval, en met een gezin wissel ik nogal vaak tussen filmen en fotografie en daar vind ik de Fuji soms tekort komen (gisteren nog bij paardrijden dochter, AF video van de Fuji ging vaak de mist in).

          Maar goed, laten we het on-topic houden. Ik werk momenteel enkel met mijn Fuji XT2 (en RX100 die stof vangt) maar de Sony FF's blijven me aanspreken en heb ook heel bewust gewacht tot de A7III die er qua specs toch verdomd knap uitziet. Ik zou de Sony dan ook quasi uitsluitend gebruiken voor video en portretfotografie (vandaar keuze ook voor de 28-70 kitlens voor video en de 85/1.8 voor portretten). En de Fuji zal niet zo snel de duur uit gaan, denk dat ik eerder de tragere portretlenzen zoals de 56/1.2 zal vervangen voor hun Sony alternatief). Maar icm met de snellere AF lenzen is de Fuji echt een zalig toestel.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #50
            Re: A7iii

            Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?
            My flickr
            https://www.guyp-photo.com

            Comment


            • #51
              Re: A7iii

              Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
              Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?
              Dat is het voordeel van systeemcamera's (of een van de voordelen) dat je quasi alle lenzen kan gebruiken. Soms wel met verlies van AF of tragere AF. Bekende fabrikanten van adapterringen zijn Kipon en Metabones. Er zullen er nog wel andere zijn. Kijk maar eens op hun site, daar ga je alle info vinden. Succes

              Edit : ik heb even snel gezocht, vb Nikon naar Fuji : http://www.kipon.eu/prdgrpnw.php?id=...ng.Fuji.X.Body (zie derde regel Nikon naar Fuji X)
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #52
                Re: A7iii

                Daar zijn heel wat adapters op de markt om nikon lenzen te gebruiken op sony E-mount toestellen, de meeste echter zonder AF-functie. Hoeft niet echt een probleem
                te zijn vermits MF, in tegenstelling tot DSLR, goed doenbaar is op a7 toestellen.
                Nikon naar E-mount adapters met AF zijn:
                E-mountCommlite CM-ENF-E1 PRO V06 Lens Mount Adapter for Nikon F Lens to Sony E-mount
                Vello Select Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera Auto Lens Adapter (Version 4)
                FotodioX FUSION Smart AF Adapter for Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera .........

                AF-snelheid moet per lens en per adapter (laatste versie en firmware) bekeken worden, situatie verandert constant als gevolg van regelmatige firmware updates1.

                Sony A7iii is FF, als ik me niet vergis is de D7100 een APS toestel, als je enkel DX lenzen hebt is het niet echt aan te raden deze op a7iii te gebruiken. Gaat wel in APS-mode maar dan hou je maar 9mp over. Dan is de sony a6500 een betere keuze.
                www.polartha.com

                Comment


                • #53
                  Re: A7iii

                  Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                  Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?
                  Je kan Nikon lenzen gebruiken op de A7III maar de af werkt niet goed. Met Canon lenzen zijn de resultaten wel goed icm metabones of mc11 adapter.
                  Dus als je de A7III wil dan koop je best ook Sony lenzen. Met Nikon lenzen ga je alleen maar gefrustreerd geraken.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #54
                    Re: A7iii

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Je kan Nikon lenzen gebruiken op de A7III maar de af werkt niet goed. Met Canon lenzen zijn de resultaten wel goed icm metabones of mc11 adapter.
                    Dus als je de A7III wil dan koop je best ook Sony lenzen. Met Nikon lenzen ga je alleen maar gefrustreerd geraken.
                    Is dan zeker geen optie voor mij . Ik ga één van de dagen is luisteren wat men in de fotowinkel zegt over de A7iii , A6500 of X-H1 . Waarschijnlijk toch maar bij een cropped sensor blijven en om te beginnen één Sony of Fuji lens bijkopen.
                    My flickr
                    https://www.guyp-photo.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: A7iii

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Je kan Nikon lenzen gebruiken op de A7III maar de af werkt niet goed. Met Canon lenzen zijn de resultaten wel goed icm metabones of mc11 adapter.
                      Dus als je de A7III wil dan koop je best ook Sony lenzen. Met Nikon lenzen ga je alleen maar gefrustreerd geraken.
                      Is kort door de bocht, dit was zo vroeger zo, lees regelmatig dat gebruikers toch tevreden zijn van de Commlite CM-ENF-E1 PRO V06 met laatste firmware.
                      Zelfs oog-detectie/tracking werkt met deze adapter.
                      Commlite Adapter: http://amzn.to/2DxrAgeUK product link: http://amzn.eu/1UHzuRxNikon 50mm: http://amzn.to/2EfkRbMLighting: http://amzn.to/2EdpkfcAdapter Prov...
                      www.polartha.com

                      Comment


                      • #56
                        Re: A7iii

                        Als je beslist om een systeem bij te nemen laat je dan niet leiden door je huidige collectie lensen.
                        Ik heb destijds een A7r gekocht voor specifieke doeleinden, maar mijn Canon is sinsdien stof aan het vergaren... Ik gebruik nu twee systemen: Sony en Panasonic M43
                        Nooit meer omgekeken naar DSLR.
                        Misschien kun je goedkope A6000 kopen met eventueel 1 prime om het allemaal voor jezelf aan te voelen.
                        De A6000 (of als je budget het kan trekken de A6300) is een instapmodel. Persoonlijk hou ik niet van de knoppen (noch van de kwaliteit, noch van de plaatsing), maar het zal je wel een idee geven van systeemcameras waarna je in alle rust kunt beslissen of Mirrorless je bevalt. Als dat zo is kun je uitzoeken welk merk, sensor (MFT, APS of FF), ... enzomeer je voorkeur draagt. Een leuke oefening als je het mij vraagt
                        Het is (vooral naar budget toe) belangrijk om de beschikbare lenzen mee op te nemen in je keuze. Alle systemen inclusief Sony hebben uitstekende lensen, maar de prijzen verschillen volgens het type lens.
                        Nog dit jaar zullen zeker Canon en misschien Nikon hun systeem cameras aankondigen. Dat zal inhouden dat het ontwikkelen van lenzen voor systeemcameras door derde partijen nu veel rendabeler zal worden omdat ze makkelijk aangepast kunnen worden naar de verschillende mounts. Sigma, Tamron en Tonika hebben inmiddels aangekondigd lensen te gaan ontwikkelen voor systeemcameras. Sigma komt binnenkort met voor E-mount aangepaste ART lenzen en Tamron met een 28-75 f2.8 voor E-mount. En dat is dus nog maar het begin.
                        Last edited by Jatich; 30 maart 2018, 14:40.

                        Comment


                        • #57
                          Re: A7iii

                          Deze week heb ik mijn Godox Xpro trigger aangekregen voor op de A7MK3. Bij het flitsen merkte ik een vertraging van ongeveer 1.5 seconde op tussen de ontspanknop volledig indrukken en de uiteindelijke opname. Na rondvraag blijkt dit een gekend probleem te zijn wanneer men non native lenzen via de Sigma MC11 adapter gebruikt op Sony bodies. Dit probleem zou zowel met Godox als Phottix triggers zijn. Bij mijn Sigma 35mm F1.4 Art lens heb ik dit probleem niet maar bij mijn Canon lenzen wel. Het gekke is dat dit probleem zich niet voordoet wanneer men de Canon lenzen op 'volle' diafragmawaarden gebruikt. Op diafragma F4, F5.6, F8 bijvoorbeeld dus niet, maar bij 1/3 stops wel.
                          Ik geef het maar mee voor zij die dit eventueel ook al ervaren hebben, maar nog geen info over hebben teruggevonden.

                          Groetjes, Marchristan.

                          Comment


                          • #58
                            Re: A7iii

                            Moet eind mei voor mijn job naar Taiwan. Toestel is daar te koop voor EUR 1660. Ik ga wel is navragen hoe het zit met de garantie en of het mogelijk is om toestel in taal 'Nederlands' te zetten.
                            My flickr
                            https://www.guyp-photo.com

                            Comment


                            • #59
                              Re: A7iii

                              Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                              Moet eind mei voor mijn job naar Taiwan. Toestel is daar te koop voor EUR 1660. Ik ga wel is navragen hoe het zit met de garantie en of het mogelijk is om toestel in taal 'Nederlands' te zetten.
                              Indien toestel wordt gekocht in Taiwan geeft zowel Sony als Fuji , 2 jaar garantie enkel in Taiwan.
                              Prijs voor de Fuji X-H1 is er 1650 EUR. Toch eens over nadenken
                              My flickr
                              https://www.guyp-photo.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: A7iii

                                Ik heb ervaring met asiatische Sony's (een A900 om exact te zijn) - die kan je wellicht op engels of frans zetten, maar nederlands kan je wellicht vergeten.

                                Comment

                                Working...
                                X