Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 63 van 63

Discussie: A7iii

Standaard Re: A7iii

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
    Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?
    Dat is het voordeel van systeemcamera's (of een van de voordelen) dat je quasi alle lenzen kan gebruiken. Soms wel met verlies van AF of tragere AF. Bekende fabrikanten van adapterringen zijn Kipon en Metabones. Er zullen er nog wel andere zijn. Kijk maar eens op hun site, daar ga je alle info vinden. Succes

Edit : ik heb even snel gezocht, vb Nikon naar Fuji : http://www.kipon.eu/prdgrpnw.php?id=...ng.Fuji.X.Body (zie derde regel Nikon naar Fuji X)
    Canon 5dmkiii |17-40L | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 28 1.8 TE KOOP !! | 70-200 2.8 IS II L| 24-70 2.8 II L | 35 F2 IS | 70-300 L IS
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Daar zijn heel wat adapters op de markt om nikon lenzen te gebruiken op sony E-mount toestellen, de meeste echter zonder AF-functie. Hoeft niet echt een probleem
    te zijn vermits MF, in tegenstelling tot DSLR, goed doenbaar is op a7 toestellen.
    Nikon naar E-mount adapters met AF zijn:
    E-mountCommlite CM-ENF-E1 PRO V06 Lens Mount Adapter for Nikon F Lens to Sony E-mount
    Vello Select Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera Auto Lens Adapter (Version 4)
    FotodioX FUSION Smart AF Adapter for Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera .........

AF-snelheid moet per lens en per adapter (laatste versie en firmware) bekeken worden, situatie verandert constant als gevolg van regelmatige firmware updates1.

Sony A7iii is FF, als ik me niet vergis is de D7100 een APS toestel, als je enkel DX lenzen hebt is het niet echt aan te raden deze op a7iii te gebruiken. Gaat wel in APS-mode maar dan hou je maar 9mp over. Dan is de sony a6500 een betere keuze.

Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?
    Je kan Nikon lenzen gebruiken op de A7III maar de af werkt niet goed. Met Canon lenzen zijn de resultaten wel goed icm metabones of mc11 adapter.
    Dus als je de A7III wil dan koop je best ook Sony lenzen. Met Nikon lenzen ga je alleen maar gefrustreerd geraken.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Je kan Nikon lenzen gebruiken op de A7III maar de af werkt niet goed. Met Canon lenzen zijn de resultaten wel goed icm metabones of mc11 adapter.
    Dus als je de A7III wil dan koop je best ook Sony lenzen. Met Nikon lenzen ga je alleen maar gefrustreerd geraken.
    Is dan zeker geen optie voor mij . Ik ga één van de dagen is luisteren wat men in de fotowinkel zegt over de A7iii , A6500 of X-H1 . Waarschijnlijk toch maar bij een cropped sensor blijven en om te beginnen één Sony of Fuji lens bijkopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Is kort door de bocht, dit was zo vroeger zo, lees regelmatig dat gebruikers toch tevreden zijn van de Commlite CM-ENF-E1 PRO V06 met laatste firmware.
    Zelfs oog-detectie/tracking werkt met deze adapter.
    https://www.youtube.com/watch?v=DLjQjwVyjOI

Als je beslist om een systeem bij te nemen laat je dan niet leiden door je huidige collectie lensen.
    Ik heb destijds een A7r gekocht voor specifieke doeleinden, maar mijn Canon is sinsdien stof aan het vergaren... Ik gebruik nu twee systemen: Sony en Panasonic M43
    Nooit meer omgekeken naar DSLR.
    Misschien kun je goedkope A6000 kopen met eventueel 1 prime om het allemaal voor jezelf aan te voelen.
    De A6000 (of als je budget het kan trekken de A6300) is een instapmodel. Persoonlijk hou ik niet van de knoppen (noch van de kwaliteit, noch van de plaatsing), maar het zal je wel een idee geven van systeemcameras waarna je in alle rust kunt beslissen of Mirrorless je bevalt. Als dat zo is kun je uitzoeken welk merk, sensor (MFT, APS of FF), ... enzomeer je voorkeur draagt. Een leuke oefening als je het mij vraagt
    Het is (vooral naar budget toe) belangrijk om de beschikbare lenzen mee op te nemen in je keuze. Alle systemen inclusief Sony hebben uitstekende lensen, maar de prijzen verschillen volgens het type lens.
    Nog dit jaar zullen zeker Canon en misschien Nikon hun systeem cameras aankondigen. Dat zal inhouden dat het ontwikkelen van lenzen voor systeemcameras door derde partijen nu veel rendabeler zal worden omdat ze makkelijk aangepast kunnen worden naar de verschillende mounts. Sigma, Tamron en Tonika hebben inmiddels aangekondigd lensen te gaan ontwikkelen voor systeemcameras. Sigma komt binnenkort met voor E-mount aangepaste ART lenzen en Tamron met een 28-75 f2.8 voor E-mount. En dat is dus nog maar het begin.
    Laatst gewijzigd door Jatich; 30 maart 2018 om 14:40

Deze week heb ik mijn Godox Xpro trigger aangekregen voor op de A7MK3. Bij het flitsen merkte ik een vertraging van ongeveer 1.5 seconde op tussen de ontspanknop volledig indrukken en de uiteindelijke opname. Na rondvraag blijkt dit een gekend probleem te zijn wanneer men non native lenzen via de Sigma MC11 adapter gebruikt op Sony bodies. Dit probleem zou zowel met Godox als Phottix triggers zijn. Bij mijn Sigma 35mm F1.4 Art lens heb ik dit probleem niet maar bij mijn Canon lenzen wel. Het gekke is dat dit probleem zich niet voordoet wanneer men de Canon lenzen op 'volle' diafragmawaarden gebruikt. Op diafragma F4, F5.6, F8 bijvoorbeeld dus niet, maar bij 1/3 stops wel.
    Ik geef het maar mee voor zij die dit eventueel ook al ervaren hebben, maar nog geen info over hebben teruggevonden.

Groetjes, Marchristan.

Moet eind mei voor mijn job naar Taiwan. Toestel is daar te koop voor EUR 1660. Ik ga wel is navragen hoe het zit met de garantie en of het mogelijk is om toestel in taal 'Nederlands' te zetten.

Moet eind mei voor mijn job naar Taiwan. Toestel is daar te koop voor EUR 1660. Ik ga wel is navragen hoe het zit met de garantie en of het mogelijk is om toestel in taal 'Nederlands' te zetten.
    Indien toestel wordt gekocht in Taiwan geeft zowel Sony als Fuji , 2 jaar garantie enkel in Taiwan.
    Prijs voor de Fuji X-H1 is er 1650 EUR. Toch eens over nadenken

Ik heb ervaring met asiatische Sony's (een A900 om exact te zijn) - die kan je wellicht op engels of frans zetten, maar nederlands kan je wellicht vergeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    De EVF in de A7III is een kleine teleurstelling IMO.. maar niet in die zin dat het een slechte EVF is .. ook geen dealbreaker... want de camera heeft genoeg te bieden (meer dan men kan hopen in deze prijsklasse)
    Funcky, grappig, dezelfde viewfinder in de A7III en de X-T2, waarbij we toch de X-T2 als referentie beschouwen? en toch is het een teleurstelling in de A7III?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Funcky, grappig, dezelfde viewfinder in de A7III en de X-T2, waarbij we toch de X-T2 als referentie beschouwen? en toch is het een teleurstelling in de A7III?
    Ik heb altijd al geschreven in voorgaande posts dat ik de EVF in de X-T2 teleurstellend vond.. in die zin dat de resolutie te laag is voor zo'n sterke vergroting.
    De A7III heeft diezelfde EVF.. en dat op een recente camera. Tuurlijk.. om kosten te besparen.

Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien top of the bill.
    Trouwens die EVF is al een hele poos geen referentie meer... die zitten al een tijdje in de Leica.. nl. de Q (3.7) en de SL (4.4)
    Voor de betere EVF moet je bij Sony naar de A7RIII grijpen en bij Fuji de X-H1.
    De EVF van de X-H1 met de X-T2 is dag en nacht verschil.
    Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien een referentie.. is passé nu.

Sony brengt binnenkort nieuwe 5.6 Oled paneeltjes op de markt.. dus nog hogere resolutie en heel zuinig in verbruik volgens Sony.

Als je iets leest dan moet je ook proberen het te begrijpen.. want ik schrijf duidelijk dat het geen slechte EVF is en ook geen dealbreaker .. niet ?
    Voor velen goed genoeg.. voor mij kleine teleurstelling (ik mag dat toch vinden niet?)

Ik schrijf ook niet "Teleurstelling" zoals jij dat wil laten overkomen ... maar meer in de zin dat ik er liever de EVF van de A9/A7RIII zag in zitten maar gezien de prijsonderdrukking begrijp ik dat.

Dus grappig ? Denk het niet..
    X-H1, VPB-XH1, X-T20, X-E3, 16-55 2.8, 50-140 2.8, 56 1.2, 23 2.0, 35 2.0, Nissin i40 GoPro Hero 5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Ik heb altijd al geschreven in voorgaande posts dat ik de EVF in de X-T2 teleurstellend vond.. in die zin dat de resolutie te laag is voor zo'n sterke vergroting.
    De A7III heeft diezelfde EVF.. en dat op een recente camera. Tuurlijk.. om kosten te besparen.

Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien top of the bill.
    Trouwens die EVF is al een hele poos geen referentie meer... die zitten al een tijdje in de Leica.. nl. de Q (3.7) en de SL (4.4)
    Voor de betere EVF moet je bij Sony naar de A7RIII grijpen en bij Fuji de X-H1.
    De EVF van de X-H1 met de X-T2 is dag en nacht verschil.
    Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien een referentie.. is passé nu.

Sony brengt binnenkort nieuwe 5.6 Oled paneeltjes op de markt.. dus nog hogere resolutie en heel zuinig in verbruik volgens Sony.

Als je iets leest dan moet je ook proberen het te begrijpen.. want ik schrijf duidelijk dat het geen slechte EVF is en ook geen dealbreaker .. niet ?
    Voor velen goed genoeg.. voor mij kleine teleurstelling (ik mag dat toch vinden niet?)

Ik schrijf ook niet "Teleurstelling" zoals jij dat wil laten overkomen ... maar meer in de zin dat ik er liever de EVF van de A9/A7RIII zag in zitten maar gezien de prijsonderdrukking begrijp ik dat.

Dus grappig ? Denk het niet..
    Ik vind die VF in de X-H1 inderdaad wel iets beter dan de X-T2 (die Leica's nooit gebruikt), maar die van de X-T2 toch ook wel heel goed, kan me niet herrineren dat ik ooit last gehad heb van de resolutie. Ben benieuwd of die in de A7III gaat voldoen. (want het lcd scherm gebruik ik niet zo veel meer, dat is voor mij passé)
    En natuurlijk mag jij teleurgesteld zijn in de VF. Maar voor mij gaat het ook om de prijs, de A7III is een "instapper", zo bezie ik hem ook.
    Dus grappig, ik vind het wel, maar misschien kwam het wat verkeerd over omdat ik de X-T2 goed vond. ;-)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Regels voor berichten