Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: A7iii

    Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    Is volgens mij niet te vergelijken met een fuji x-h1, dat is eerder a6500 niveau.
    a6500 niveau is voor mij persoonlijk voldoende hoor...
    Ik had eerder meer twijfels met dat Xtrans gedoe maar na het lezen van volgende test is dit minder een issue...(x-t2 vs A7II)


    Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    Lijkt wel dat de A7III heel veel te bieden heeft voor zijn geld, ze willen het de concurrentie wel heel moeilijk maken.
    Ik vermoed dat vooral de AF een stuk beter zal zijn en ook high iso beter.. en vooral batterijduur....enkel die FF lenzen zijn me te zwaar...
    Maar de lenzen van Fuji zijn lichter en diegenen die ik zou willen ook goedkoper 18-55 & 10-24 & 16mm/1.4 behalve de 80mm Macro
    De 100-400 zou minder goed zijn volgens forumgebruikers hier...

    Anderzijds kijk ik ook nog naar M43 (E-M1.2 of Panasonig G9) maar ben een beetje bang voor het verschil in IQ...
    Die lenzen zijn qua gewicht dik in orde...
    Last edited by Dpix; 6 maart 2018, 10:54. Reden: typo

    Comment


    • #32
      Re: A7iii

      Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de A7MK3 na het bekijken van al die mooie specs en filmpjes. Als ik deze vergelijk met mijn huidige 6D heeft deze alle features die ik graag wilde hebben bij 'n upgrade en dit voor een correcte prijs. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huidige lenzen met de Sigma adapter gaan samenwerken met deze body. De toekomst zal dan wel uitwijzen of we verder met Sony zullen gaan...

      Groetjes, Marchristan.

      Comment


      • #33
        Re: A7iii

        Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
        Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de A7MK3 na het bekijken van al die mooie specs en filmpjes. Als ik deze vergelijk met mijn huidige 6D heeft deze alle features die ik graag wilde hebben bij 'n upgrade en dit voor een correcte prijs. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huidige lenzen met de Sigma adapter gaan samenwerken met deze body. De toekomst zal dan wel uitwijzen of we verder met Sony zullen gaan...

        Groetjes, Marchristan.
        Succes met uw nieuwe aanwinst, en ... houd ons op de hoogte. Ben ook wel benieuwd.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #34
          Re: A7iii

          Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
          Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de A7MK3 na het bekijken van al die mooie specs en filmpjes. Als ik deze vergelijk met mijn huidige 6D heeft deze alle features die ik graag wilde hebben bij 'n upgrade en dit voor een correcte prijs. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huidige lenzen met de Sigma adapter gaan samenwerken met deze body. De toekomst zal dan wel uitwijzen of we verder met Sony zullen gaan...

          Groetjes, Marchristan.
          Ik heb momenteel ook een 6D en kijk toch al een aantal maanden uit naar een opvolger. Met mijn 16-35mm 2.8, 24-70mm 2.8 en 50mm 1.8 is er binnen Canon voor mijn budget niet meteen een grote eye catcher.
          Hou ons zeker op de hoogte want het kriebelt enorm hard om op die pre order knop te klikken 😄

          Comment


          • #35
            Re: A7iii

            Nog maar eens een nieuwe adapter canon EF-EFs -> E-mount, mooi op papier maar praktijk zal dit al dan niet bevestigen.
            www.polartha.com

            Comment


            • #36
              Re: A7iii

              Heb sinds deze middag de A7M3 in mijn bezit. [emoji2] Ik heb hem dus nog maar heel even kunnen testen want de batterij opladen duurde alleen al iets meer dan 4 uur (volgens handleiding 285 minuten en dat zal dus niet veel schelen). Eenmaal opgeladen, heb ik hem al eens getest met de Sigma MC 11 adapter en o.a. de Sigma 35mm 1.4. De autofocus werkt echt super goed en Eye-AF werkt ongelooflijk goed. Ik heb het wel nog maar enkel even binnen getest maar wel bij weinig licht. Ik heb altijd met Canon DSLR toestellen gefotografeerd dus de EVF is voor mij iets compleet nieuws. Het lijkt op 't eerste zicht super om mee te werken. Leuk om al die info in de zoeker te zien en de foto 'zoals ie wordt' te zien. Wat ik ook knap vind, is de mogelijkheid om je foto's te bekijken in de VF. Het doet me denken aan de viewmaster van vroeger en geeft bij sommige foto's een wat 3D-achtig beeld. Ik ben zeer benieuwd naar wat dit toestel allemaal gaat presteren de komende tijd maar met wat ik tot hiertoe even snel heb kunnen uittesten, belooft het alvast veel goeds voor wat ik wil. Bij de camera zit natuurlijk 'n batterij met laadkabel maar deze kan je enkel opladen als je de batterij in de camera plaatst en via de USB aansluiting aansluit. Wil je de batterij opladen zonder camera moet je nog een aparte lader kopen. Toch wel handig om te hebben als je nog reserve batterijen wil opladen zonder dat je telkens je camera moet missen.

              Groetjes, Marchristan.

              Comment


              • #37
                Re: A7iii

                Proficiat met je nieuwe aanwinst.

                Dat van die batterijlader wist ik nog niet. Dat is dus ook nog een verschil met de A7Riii. Daar zit namelijk wel een aparte lader bij.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #38
                  Re: A7iii

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Proficiat met je nieuwe aanwinst.

                  Dat van die batterijlader wist ik nog niet. Dat is dus ook nog een verschil met de A7Riii. Daar zit namelijk wel een aparte lader bij.
                  Ja inderdaad. Heb ondertussen een duo accu lader van Jupio aangekocht hiervoor. Handig is dat je de progressie van het laden procentueel kunt opvolgen, 2 accu's tegelijk opladen, via apart te kopen frontjes verschillende accu's hiermee kunt opladen en er ook een 12V aansluiting bij is voor in de auto. Prijs is ongeveer de helft van 'n originele Sony oplader voor 1 accu.

                  Sigma adapter werkt trouwens ook met mijn Tamron SP 70-200 F2.8 VC USD. Hoewel volgens de adapter de lens niet compatibel is (lampje brandt niet bij aanzetten toestel), doet de AF het prima en zelfs met Eye-AF.

                  Groetjes, Marchristan.

                  Comment


                  • #39
                    Re: A7iii

                    ISO test
                    CameraCreativ bietet aktuelle Meldungen, FAQ und Kaufberatungen zu Digitalkameras, Smartphones und Objektiven dazu Kameravergleiche, Tests und Grundlagenartikel zur digitalen Fotografie
                    www.polartha.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: A7iii

                      IQ zal zeker dik in orde zijn;...

                      On paper, the Sony a7 III is a tempting option for photographers who've been considering a switch to full-frame mirrorless. But how does its image quality stack up? We compare it to the Mark II and a few of its other peers.

                      Comment


                      • #41
                        Re: A7iii

                        Begint toch ook te kriebelen hier. Jarenlang met a6000 en dan a6300 gewerkt en vond die fantastisch. Verleid door Fuji xt2 en daar heel tevreden van maar ergens mis ik het Sony systeem en vooral de eyeaf en prachtige video. Heb de a7ii gehzd maar verkocht omdat ik die niet voldoende beter vond dan de a6000 toen, maar de a7iii lijkt ferme stap vooruit. Zou sowieso de xt2 houden hoor. Eindelijk mijn rx100 verkopen, en dan de a7iii bestellen (psychologische grens voor mezelf dzt ik geen 3 camerzs in bezit wil )
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: A7iii

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
                          Ja inderdaad. Heb ondertussen een duo accu lader van Jupio aangekocht hiervoor. Handig is dat je de progressie van het laden procentueel kunt opvolgen, 2 accu's tegelijk opladen, via apart te kopen frontjes verschillende accu's hiermee kunt opladen en er ook een 12V aansluiting bij is voor in de auto. Prijs is ongeveer de helft van 'n originele Sony oplader voor 1 accu.

                          Sigma adapter werkt trouwens ook met mijn Tamron SP 70-200 F2.8 VC USD. Hoewel volgens de adapter de lens niet compatibel is (lampje brandt niet bij aanzetten toestel), doet de AF het prima en zelfs met Eye-AF.

                          Groetjes, Marchristan.
                          Hoe werkt de autofocus in video?
                          En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video 😄

                          Comment


                          • #43
                            Re: A7iii

                            Dit is volgens mij een vrij neutrale video review
                            www.polartha.com

                            Comment


                            • #44
                              Re: A7iii

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Begint toch ook te kriebelen hier. Jarenlang met a6000 en dan a6300 gewerkt ....
                              LOL ... typisch "fotografische vrijheid" .... Sony alpha A6000 "announced Feb 12, 2014" ... let wel "announced" ...

                              Comment


                              • #45
                                Re: A7iii

                                Ja sorry, zal me misschien iets meer in detail moeten uitdrukken dan. Ben indertijd op de NEX kar gesprongen, als ik me niet vergis was dat toen de Sony NEX-5N, dan de NEX-6, dan de A6000 en dan de A6300 en tussendoor ook (kort) even de A7II gehad. Denk dat ik mag zeggen dat ik het Sony systeem toch méér dan voldoende ken.

                                Ben eigenlijk altijd behoorlijk tevreden geweest over de NEX/A6x toestellen, zeker qua scherpte, gewicht en snelheid AF. Maar de lenzen en (nog meer) de performantie in minder licht (zowel ruis als AF) vond ik doorgaans wat minder, waardoor ik toch ook altijd ben blijven werken met een fullframe (5D3 en nadien Nikon D750). De fullframe was echt niet zo vaak in gebruik, was echt heel specifiek als het echt 'nodig' was. Uiteindelijk overgestapt naar Fuji omdat Sony (ook nu nog) heel weinig bleek te investeren in APS-C lenzen en Fuji het op dat vlak super doet.

                                De XT2 is zéér goed, de lenzen zijn optisch dik ok, maar voor video is de Fuji icm de primes niet echt goed (heb het dan over de 23/1.4 en 56/1.2). De autofocus motor is luid, traag en geen ibis. En de beeldjes die uit de XT2 komen zijn altijd wel heel mooi qua kleuren, maar die ultieme scherpte van de Sony mis ik toch vaak. Net als de fantastische EyeAF en face detection.
                                Last edited by lapino; 26 maart 2018, 12:50.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X