Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 63

Discussie: A7iii

Standaard Re: A7iii

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Hands on review:

http://www.albertdros.com/single-pos...n-Review-Tests

Wel niet onbelangrijk dat deze persoon Sony "ambassadeur" is :-)
    Hoog ISO gedrag lijkt volgens zijn filmpje wel indrukwekkend te zijn
    https://www.youtube.com/watch?v=qlUHz9KucF0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    Hoog ISO gedrag lijkt volgens zijn filmpje wel indrukwekkend te zijn
    https://www.youtube.com/watch?v=qlUHz9KucF0
    Ben eens benieuwd hoe deze tov de Fuji X-H1 gaat zijn...

De X-H1 kan niet het niveau halen van de A7III.. net zoals de X-T2... wat heel normaal is.
    X-H1, VPB-XH1, X-T20, X-E3, 16-55 2.8, 50-140 2.8, 56 1.2, 23 2.0, 35 2.0, Nissin i40 GoPro Hero 5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Lijkt dat het verschil tussen de A7Riii en A7iii bijzonder klein is geworden.
    Ik zie enkel deze verschillen:
    - lagere resolutie sensor
    - lagere resolutie EVF
    - geen pixelshift

Als je die hogere resolutie niet nodig hebt, waarom zou je dan nog 1500 euro meer betalen voor een A7R iii?
    Blijkbaar nog 2 verschillen:
    - achterkant van body is kunststof i.p.v. magnesium
    - sluiter zou nog de vorige generatie zijn (200000 clicks ipv 500000 clicks)

(en het verschil is "slechts" 1200 euro)
    Laatst gewijzigd door SteefD; 6 maart 2018 om 08:54 Reden: typo
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM
    500px - Instagram

Is volgens mij niet te vergelijken met een fuji x-h1, dat is eerder a6500 niveau.

Lijkt wel dat de A7III heel veel te bieden heeft voor zijn geld, ze willen het de concurrentie wel heel moeilijk maken.

Is volgens mij niet te vergelijken met een fuji x-h1, dat is eerder a6500 niveau.
    a6500 niveau is voor mij persoonlijk voldoende hoor...
    Ik had eerder meer twijfels met dat Xtrans gedoe maar na het lezen van volgende test is dit minder een issue...(x-t2 vs A7II)
    http://thephotofundamentalist.com/fu...il-comparison/

Lijkt wel dat de A7III heel veel te bieden heeft voor zijn geld, ze willen het de concurrentie wel heel moeilijk maken.
    Ik vermoed dat vooral de AF een stuk beter zal zijn en ook high iso beter.. en vooral batterijduur....enkel die FF lenzen zijn me te zwaar...
    Maar de lenzen van Fuji zijn lichter en diegenen die ik zou willen ook goedkoper 18-55 & 10-24 & 16mm/1.4 behalve de 80mm Macro
    De 100-400 zou minder goed zijn volgens forumgebruikers hier...

Anderzijds kijk ik ook nog naar M43 (E-M1.2 of Panasonig G9) maar ben een beetje bang voor het verschil in IQ...
    Die lenzen zijn qua gewicht dik in orde...
    Laatst gewijzigd door Dpix; 6 maart 2018 om 10:54 Reden: typo

Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de A7MK3 na het bekijken van al die mooie specs en filmpjes. Als ik deze vergelijk met mijn huidige 6D heeft deze alle features die ik graag wilde hebben bij 'n upgrade en dit voor een correcte prijs. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huidige lenzen met de Sigma adapter gaan samenwerken met deze body. De toekomst zal dan wel uitwijzen of we verder met Sony zullen gaan...

Groetjes, Marchristan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
    Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de A7MK3 na het bekijken van al die mooie specs en filmpjes. Als ik deze vergelijk met mijn huidige 6D heeft deze alle features die ik graag wilde hebben bij 'n upgrade en dit voor een correcte prijs. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huidige lenzen met de Sigma adapter gaan samenwerken met deze body. De toekomst zal dan wel uitwijzen of we verder met Sony zullen gaan...

Groetjes, Marchristan.
    Succes met uw nieuwe aanwinst, en ... houd ons op de hoogte. Ben ook wel benieuwd.
    Canon 5dmkiii |17-40L | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 28 1.8 TE KOOP !! | 70-200 2.8 IS II L| 24-70 2.8 II L | 35 F2 IS | 70-300 L IS
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Groetjes, Marchristan.
    Ik heb momenteel ook een 6D en kijk toch al een aantal maanden uit naar een opvolger. Met mijn 16-35mm 2.8, 24-70mm 2.8 en 50mm 1.8 is er binnen Canon voor mijn budget niet meteen een grote eye catcher.
    Hou ons zeker op de hoogte want het kriebelt enorm hard om op die pre order knop te klikken 😄

Nog maar eens een nieuwe adapter canon EF-EFs -> E-mount, mooi op papier maar praktijk zal dit al dan niet bevestigen.
    http://www.commlite.com/product/16.html

Heb sinds deze middag de A7M3 in mijn bezit. Ik heb hem dus nog maar heel even kunnen testen want de batterij opladen duurde alleen al iets meer dan 4 uur (volgens handleiding 285 minuten en dat zal dus niet veel schelen). Eenmaal opgeladen, heb ik hem al eens getest met de Sigma MC 11 adapter en o.a. de Sigma 35mm 1.4. De autofocus werkt echt super goed en Eye-AF werkt ongelooflijk goed. Ik heb het wel nog maar enkel even binnen getest maar wel bij weinig licht. Ik heb altijd met Canon DSLR toestellen gefotografeerd dus de EVF is voor mij iets compleet nieuws. Het lijkt op 't eerste zicht super om mee te werken. Leuk om al die info in de zoeker te zien en de foto 'zoals ie wordt' te zien. Wat ik ook knap vind, is de mogelijkheid om je foto's te bekijken in de VF. Het doet me denken aan de viewmaster van vroeger en geeft bij sommige foto's een wat 3D-achtig beeld. Ik ben zeer benieuwd naar wat dit toestel allemaal gaat presteren de komende tijd maar met wat ik tot hiertoe even snel heb kunnen uittesten, belooft het alvast veel goeds voor wat ik wil. Bij de camera zit natuurlijk 'n batterij met laadkabel maar deze kan je enkel opladen als je de batterij in de camera plaatst en via de USB aansluiting aansluit. Wil je de batterij opladen zonder camera moet je nog een aparte lader kopen. Toch wel handig om te hebben als je nog reserve batterijen wil opladen zonder dat je telkens je camera moet missen.

Groetjes, Marchristan.

Proficiat met je nieuwe aanwinst.

Dat van die batterijlader wist ik nog niet. Dat is dus ook nog een verschil met de A7Riii. Daar zit namelijk wel een aparte lader bij.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM
    500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Proficiat met je nieuwe aanwinst.

Dat van die batterijlader wist ik nog niet. Dat is dus ook nog een verschil met de A7Riii. Daar zit namelijk wel een aparte lader bij.
    Ja inderdaad. Heb ondertussen een duo accu lader van Jupio aangekocht hiervoor. Handig is dat je de progressie van het laden procentueel kunt opvolgen, 2 accu's tegelijk opladen, via apart te kopen frontjes verschillende accu's hiermee kunt opladen en er ook een 12V aansluiting bij is voor in de auto. Prijs is ongeveer de helft van 'n originele Sony oplader voor 1 accu.

Sigma adapter werkt trouwens ook met mijn Tamron SP 70-200 F2.8 VC USD. Hoewel volgens de adapter de lens niet compatibel is (lampje brandt niet bij aanzetten toestel), doet de AF het prima en zelfs met Eye-AF.

Groetjes, Marchristan.

IQ zal zeker dik in orde zijn;...

https://www.dpreview.com/articles/33...ts-predecessor

Begint toch ook te kriebelen hier. Jarenlang met a6000 en dan a6300 gewerkt en vond die fantastisch. Verleid door Fuji xt2 en daar heel tevreden van maar ergens mis ik het Sony systeem en vooral de eyeaf en prachtige video. Heb de a7ii gehzd maar verkocht omdat ik die niet voldoende beter vond dan de a6000 toen, maar de a7iii lijkt ferme stap vooruit. Zou sowieso de xt2 houden hoor. Eindelijk mijn rx100 verkopen, en dan de a7iii bestellen (psychologische grens voor mezelf dzt ik geen 3 camerzs in bezit wil )
    Gear list :
    Fujifilm X-T2 + 18-55/2.8-4 + 56/1.2 + 23/1.4 + 55-200 || Sony rx100m4

Ja inderdaad. Heb ondertussen een duo accu lader van Jupio aangekocht hiervoor. Handig is dat je de progressie van het laden procentueel kunt opvolgen, 2 accu's tegelijk opladen, via apart te kopen frontjes verschillende accu's hiermee kunt opladen en er ook een 12V aansluiting bij is voor in de auto. Prijs is ongeveer de helft van 'n originele Sony oplader voor 1 accu.

Sigma adapter werkt trouwens ook met mijn Tamron SP 70-200 F2.8 VC USD. Hoewel volgens de adapter de lens niet compatibel is (lampje brandt niet bij aanzetten toestel), doet de AF het prima en zelfs met Eye-AF.

Groetjes, Marchristan.
    Hoe werkt de autofocus in video?
    En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video 😄

Dit is volgens mij een vrij neutrale video review
    https://www.cinema5d.com/sony-a7-iii...lowlight-king/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Begint toch ook te kriebelen hier. Jarenlang met a6000 en dan a6300 gewerkt ....
    LOL ... typisch "fotografische vrijheid" .... Sony alpha A6000 "announced Feb 12, 2014" ... let wel "announced" ...

Ja sorry, zal me misschien iets meer in detail moeten uitdrukken dan. Ben indertijd op de NEX kar gesprongen, als ik me niet vergis was dat toen de Sony NEX-5N, dan de NEX-6, dan de A6000 en dan de A6300 en tussendoor ook (kort) even de A7II gehad. Denk dat ik mag zeggen dat ik het Sony systeem toch méér dan voldoende ken.

Ben eigenlijk altijd behoorlijk tevreden geweest over de NEX/A6x toestellen, zeker qua scherpte, gewicht en snelheid AF. Maar de lenzen en (nog meer) de performantie in minder licht (zowel ruis als AF) vond ik doorgaans wat minder, waardoor ik toch ook altijd ben blijven werken met een fullframe (5D3 en nadien Nikon D750). De fullframe was echt niet zo vaak in gebruik, was echt heel specifiek als het echt 'nodig' was. Uiteindelijk overgestapt naar Fuji omdat Sony (ook nu nog) heel weinig bleek te investeren in APS-C lenzen en Fuji het op dat vlak super doet.

De XT2 is zéér goed, de lenzen zijn optisch dik ok, maar voor video is de Fuji icm de primes niet echt goed (heb het dan over de 23/1.4 en 56/1.2). De autofocus motor is luid, traag en geen ibis. En de beeldjes die uit de XT2 komen zijn altijd wel heel mooi qua kleuren, maar die ultieme scherpte van de Sony mis ik toch vaak. Net als de fantastische EyeAF en face detection.
    Laatst gewijzigd door lapino; 26 maart 2018 om 12:50
    Gear list :

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RutgerVO Bekijk bericht
    En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video ��
    Hoe ik het zie is dat de autofocus tijdens video niet goed werkt met een adapter (metabones of mc11). Voor foto's kan het wel goed werken inclusief eye af, maar niet voor video.

Met Sony lenzen is de autofocus zowat het beste wat je kan krijgen. De dual pixel AF van Canon is ook goed voor video maar die mist de snelheid om daar ook (actie)foto's mee te nemen. De Sony is snel voor foto's en toch ook vloeiend tijdens video.
    Laatst gewijzigd door alex606; 26 maart 2018 om 12:52
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Ja sorry, zal me misschien iets meer in detail moeten uitdrukken dan. Ben indertijd op de NEX kar gesprongen, als ik me niet vergis was dat toen de Sony NEX-5N, dan de NEX-6, dan de A6000 en dan de A6300 en tussendoor ook (kort) even de A7II gehad. Denk dat ik mag zeggen dat ik het Sony systeem toch méér dan voldoende ken.
    Met alle respect maar sommigen gaan hier wel erg kort door de bochten met hun camera ervaringen zowel als met hun geheugen ... Op het einde van 2015 stond hier uw A6000 te koop, ik heb toen nog geinformeerd omdat ik er zelf eentje wou, tenzij ge ze dus meerdere keren gekocht/verkocht hebt ... (en irrelevant maar mijn eerste Sony was de H1 en vandaar "up" ... of men daarmee een "Sony systeem" kent blijft maar zeer de vraag) .. oh well, in se irrelevant ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RutgerVO Bekijk bericht
    En de rest van de video? Lees veel over de foto-functies en IQ van foto, AF bij foto maar nog niets indepth over video
    Ik heb nog niet veel gefilmd, enkel even i.c.m. met de Sigma 35mm F1.4 en dat werkte mooi met de autofocus. Maar ik ben absoluut een leek in filmen en nieuw in de Sony wereld dus daar kan je beter bij anderen informeren .
    Ik heb vorige week met de camera nog eens geoefend te Planckendael en daar toch weer wat bijgeleerd. Mijn Tamron 70-200 F2.8 had toch redelijk wat focusproblemen in combinatie met de Sigma adapter. Dit zowel in AF-C als in AF-S modus en bij de verschillende focusgebieden. Dikwijls wilde hij niet focussen, kreeg ik de focusgebieden niet te zien. Wanneer ik eerst manueel scherpstelde, werkte de autofocus nadien wel. Afstand van het onderwerp speelde geen rol en belichting ook niet.
    Camera is ook 1 maal vastgelopen. Reageerde totaal niet meer, zelfs bij afzetten met de knop bleef de camera gewoon aanstaan. Met de batterij even te verwijderen, werkte hij nadien terug perfect.
    We blijven alvast verder oefenen en ontdekken.

Groetjes, Marchristan.

@regulus

Begrijp dan nog altijd uw probleem niet, ik heb de a6000 hier indertijd inderdaad te koop gezet en hij is uiteindelijk ook verkocht en vervangen door de a6300. Het gebeurt wel al eens dat ik een toestel te koop zet, daar weinig interesse voor krijg (of mijn prijs niet haal) en dat ik het dan houd om dan x tijd later alsnog te koop aan te bieden (meestal voor lagere prijs). Denk dat ik daarin niet alleen ben niet?

Zo heb ik mijn Fuji XT2 ook een tijd gebruikt naast mijn D750 en A6300. Was nogal snel duidelijk dat de A6300 op de duur stof zou vangen, en die dan verkocht (toch stuk met spijt in het hart, dat zal koper kunnen beamen). Weet niet meer wie het gekocht had toen, maar weet wél nog dat die persoon enorm blij was met de staat van het toestel (zo goed als nieuw). Zoek gerust gelijk wie die hier eens iets kocht van mij en zich achteraf 'bekocht' voelde. De D750 is overigens verkocht omdat ik die echt véél te weinig gebruikte én ik de sluiter véél te luid vond (als ik al eens betalend werk doe is dat heel vaak van geboortes, of doopsels ed).

En met ouder worden is die 'twijfel' soms nog groter. Ik besef heus wel dat een andere camera niet per sé zorgt voor betere foto's, maar soms zijn technische verbeteringen wél een hulpmiddel om net dat te krijgen wat je mist in camera x of y. De Sony cameras hebben zeer goede AF, ook voor video en de lenzen zijn quasi altijd heel stil en snel qua AF. Dat is bij Fuji niet het geval, en met een gezin wissel ik nogal vaak tussen filmen en fotografie en daar vind ik de Fuji soms tekort komen (gisteren nog bij paardrijden dochter, AF video van de Fuji ging vaak de mist in).

Maar goed, laten we het on-topic houden. Ik werk momenteel enkel met mijn Fuji XT2 (en RX100 die stof vangt) maar de Sony FF's blijven me aanspreken en heb ook heel bewust gewacht tot de A7III die er qua specs toch verdomd knap uitziet. Ik zou de Sony dan ook quasi uitsluitend gebruiken voor video en portretfotografie (vandaar keuze ook voor de 28-70 kitlens voor video en de 85/1.8 voor portretten). En de Fuji zal niet zo snel de duur uit gaan, denk dat ik eerder de tragere portretlenzen zoals de 56/1.2 zal vervangen voor hun Sony alternatief). Maar icm met de snellere AF lenzen is de Fuji echt een zalig toestel.
    Gear list :

Ik heb ook interesse om een systeemcamera aan te schaffen als bijkomende camera , de Sony A7iii of de Fuji X-H1. Ik heb nu een Nikon D7100 met wel wat lenzen. Is het zo dat ik al deze lenzen niet kan gebruiken op deze systeemcamera's ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten