Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D en 24-105 mm f4 L is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6D en 24-105 mm f4 L is usm

    hallo, ik zou geen flash gebruiken op deze camera , is het een probleem om bij weinig licht te fotograferen met deze combo (in huis ) , of is een flash niet echt nodig ??

  • #2
    Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

    Het hangt er vanaf hoeveel licht er in huis is of je met de 6D + 24-105 f4 L IS foto's kan maken zonder flits.
    Als er weinig licht is, dan heb je met een f2,8 lens nog wat meer kans om foto's te kunnen maken zonder flits, maar uiteindelijk zal je toch moeten flitsen als er nog minder licht is.

    Een full-frame camera presteert behoorlijk goed op hoge iso, maar verwacht geen mirakels...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het hangt er vanaf hoeveel licht er in huis is of je met de 6D + 24-105 f4 L IS foto's kan maken zonder flits.
      Als er weinig licht is, dan heb je met een f2,8 lens nog wat meer kans om foto's te kunnen maken zonder flits, maar uiteindelijk zal je toch moeten flitsen als er nog minder licht is.

      Een full-frame camera presteert behoorlijk goed op hoge iso, maar verwacht geen mirakels...
      zou het dan beter zijn van een cropcamera te nemen ? 70D met flits, ?? maar ik heb al gehoord dat deze lens niet zo ideal is voor een cropcamera.

      Comment


      • #4
        Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
        zou het dan beter zijn van een cropcamera te nemen ? 70D met flits, ?? maar ik heb al gehoord dat deze lens niet zo ideal is voor een cropcamera.
        Je kan toch een opzetflitser zoals de Speedlite 430 II gebruiken in combinatie met de 6D? Ik meen dat er momenteel een cash-back is voor deze flitser

        Comment


        • #5
          Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

          Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
          <knip> ik heb al gehoord dat deze lens niet zo ideal is voor een cropcamera.
          Sorry maar dat is totaal verkeerd. Op 24mm heeft deze lens enorme vervorming op een FF camera en geen op een crop camera.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

            Het enige probleem met de 24-105 op een crop camera is dat de 24mm te weinig breedhoek heeft om ze als standaardlens te gebruiken, een 18-135 heeft bijvoorbeeld een veel handiger zoombereik.
            Maar als je lichtsterke lenzen wil, dan zal je meer hebben aan een 17-55 f2,8 of iets in die aard (Tamron en Sigma hebben ook lenzen met ongeveer hetzelfde bereik).
            Er is ook nog de Sigma 18-35 f1,8 DC HSM ART, dat is een extreem lichtsterke zoomlens (alleen geschikt voor crop camera's), dan heb je nog minder snel een flitser nodig (als de beperkte scherptediepte geen probleem is, want op f1,8 zal die wel beperkt zijn).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

              Bij statische opnamen zie ik geen enkel probleem met de 24-105 en heb je geen flitser nodig.
              Ik heb zelf de 5DMKII en die doet het op High Iso zelfs minder goed dan de 6D.
              Het IS geeft hier zeker zijn bijdrage.
              Zelfs bij schemerlicht.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: 6D en 24-105 mm f4 L is usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Sorry maar dat is totaal verkeerd. Op 24mm heeft deze lens enorme vervorming op een FF camera en geen op een crop camera.
                De 24-105 geeft idd veel vervorming en op APS valt dit minder op door de sweet spot.
                Ook lichtafval in de hoeken is sterk (alhoewel weggewerkt in camera)
                Toch sluit ik me aan bij de mening van erik staf.
                Deze lens is gemaakt om op fullframe te werken en komt hier kwa volledige rendering hier het best tot zijn recht.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment

                Working...
                X