|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
deze discussie ga ik volgen want daar heb ik me ook al vragen over gesteld...
persoonlijk verkies ik de 5D vanwege de full-frame, net betere ruis-prestaties (dacht ik toch) en de kleinere, mindere zware body... voordeel van de 1D-reeks is dan weer de snelheid en imo de betere AF... denk dat veel afhangt hoeveel ze kosten en hoeveel kliks op de teller ook...
|||
|
de huidige prijzen van een 1dmkII en een 5D liggen wel bij elkaar in de buurt hoor.
ik denk dat jij Maarten meer een 5D type bent maar das gewoon mijn gevoel, echte sluitende argumenten kan ik er niet voor geven. Ik denk gewoon dat de voordelen van een 1DmkII niet zo belangrijk voor jou zijn (robuustheid,snelheid)als je die dingen niet echt zoekt in een toestel, dan is de keuze wel sneller gemaakt (5D dus) maar het kan natuurlijk zijn dat je effectief wél een tank van een body, pijlsnelle AF en ratelende fps wilt
|
Voor de 5D: vooral de fullframe, gemakkelijker hanteerbaar
Voor de 1D nogiets: beter weersbestendig, sneller en naargelang je smaak een helderdere zoeker In mijn geval heeft die fullframe de doorslag gegeven. |
|
||||
|
5D 5D 5D 5D 5D !!!
![]() Ik denk ook dat die beter bij jouw fotografiestijl past...
|||||
|
Voor actiefotografie zal een 1D voordelen hebben, voor modelfotografie of landschappen is de 5D in het voordeel.
Concertfotografie is eigenlijk ook voor een groot deel actiefotografie, maar ik weet niet hoe goed de hoge iso van de 1D MKII is in verhouding met de 5D. Ik heb pas gekozen voor een 1D MKIII in plaats van een 5D MKII omdat ik in verhouding vrij veel actie fotografeer. En ik heb dit jaar ook een paar keer in de regen gestaan tijdens het fotograferen, daarover moet ik mij ook geen zorgen meer maken (ik moet alleen de juiste lenzen gebruiken, want niet al mijn lenzen zijn spatwaterdicht). Dit is voor jou niet direkt van toepassing, maar om de veel grotere bestanden van de 5D MKII te kunnen bewerken had ik ook nog een nieuwe PC moeten kopen, nu ben ik in totaal ongeveer even veel geld kwijt .
|
|
||||
|
bedankt alvast voor jullie feedback!
ik wil er wel nog even bijzeggen dat àls het een 5D wordt, het zeker mét grip gaat zijn ... in ieder geval twijfel ik er niet aan dat het een verbetering wordt op de 10D. zowel op vlak va ruis, AF als fps ... m m
|
|
||||
|
is er op zich trouwens heel veel verschil tussen een 1D mkII en een 1D mkIIn qua prestaties (AF, ruis, ...)?
Sharkdog, dat gij bijna zou trouwen met uwe 5D weet ik ondertussen ook al maar ja, het is nu eenmaal een zalige camera ![]()
|||||
|
Citaat:
![]() .Al nieuws van uw 40D ? Ik heb gisteren in een fotozaak nog eens de bevestiging gekregen dat er met de 40D blijkbaar toch veel problemen zijn.
|
Citaat:
niet de moeite dus
|
Citaat:
||||
|
Wilde zelf ook wel eens het verschil zien.
Effe naar beneden toe. http://www.topproduct.nl/hardware/ca...non_EOS_1D.htm |
|
|||
|
Citaat:
|
manman, daar moet jij toch niet over twijfelen
? Een 5D zal zeker jouw ding zijn, want ik vermoed dat je niet al te veel actiefoto's neemt en dat je vooral baat hebt bij de hogere IQ en lager ruisniveau.Wil je anderzijds een 1D testen? Altijd welkom. |
|
||||
|
Bij de MkIIN versie kan je van eenzelfde opname jpeg en raw bestanden op verschillende kaartjes (CF en SD) laten schrijven. Indien dan je CF kaart met RAW opnames om zeep is, staan de backup jpegs tenminste nog op de onaangetaste SD.
|
De 1DII(n) is een DSLR...
De 5D is een begrip. Zeker na de meest recente Canon prestatie met de 5DII. Geen 1 maar 2 beeldfouten. ![]() Ik denk dat de tweedehands 5D nog wat beter en langer waarde kan houden. ![]() 5D is 12 MP. 1DII(n) is 8 MP. Maar beide zijn een grote stap vooruit vanaf de 10D. Maar ik vind de 1D reeks nog altijd te groot en te zwaar: De 5D en de 10D zijn hiervoor volledig gelijk. |
|
||||
|
Citaat:
De 1DmkII(N) is een heel andere camera, snel, snel snel.. Maar de beelden van de 5D blijven beter. Ik heb de 5D vervangen door een 1DmkIII, geen optie voor jou, maar dan heb je wel het beste van de 2 werelden, beeldkwaliteit en snelhied. De 5DmkII kon ik niet meer gewoon worden, wegens teveel verschil in bouw met een full pro body zoals de 1D reeks is. Laatst gewijzigd door Rudy; 20 december 2008 om 07:51 |
|
|||||
|
Citaat:
Hmm de oude 5D is inderdaad iets om over na te denken..Das iets voor volgend jaar hoop ik.
|
Citaat:
een oude 5D vind je tussen de 800 en de 1000 euro een oude 1DmkII, daar krijg je tegenwoordig ook maar tussen de 800 en de 1000 euro voor veel verschil zit er dus niet op, ik snap niet vanwaar jij haalt dat er een serieus verschil op zit...
|
Citaat:
Voor al het overige wat je zou kunnen wensen in een camera is de 1D de betere. Razendsnelle en correcte autofocus (zelfs in mindere lichtomstandigheden), langere levenduur batterij (makkelijk tot 1500 foto's), robuust gebouwd (niet zwaarder dan een 5D met grip). Weather sealed. Cf en sd kaarten (één van beiden kan je bv als backup gebruiken.) Autofocus tot f8 waardoor het mogelijk is om lenzen met tc's te gebruiken en toch autofocus te behouden. Het gevoel om een stuk degelijk materiaal in je handen te hebben is erg aangenaam .
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mijn voorlopige mening aangaande de 5D MK II | j@n | Camera's | 63 | 18 februari 2009 20:26 |
| ISO, AF en Pixels van 5D, 1Ds mk2 en 1D mk3 | b-@rt | Camera's | 38 | 19 augustus 2007 21:06 |
| Vraag voor 5D gebruikers | GroovBird | Camera's | 21 | 20 december 2006 15:12 |
| Misverstand Canon 5D, 20D en croppen | Leonidas | Ter Zake | 13 | 4 maart 2006 09:40 |
![]() |