Pagina 26 van 26 EersteEerste ... 162223242526
Weergegeven resultaten: 626 t/m 643 van 643

Discussie: 5D mark III

Standaard Re: 5D mark III

Canon servicemelding over het licht-lek probleem en er is nieuwe firmware te downloaden...

http://nl.fotovideo.nu/nieuws/27362/...on-5d-mark-iii

Ik blijf er bij, beiden hebben hun sterke kanten... zowel in vergelijking 5DIII-D800 als in vergelijking 5DII-5DIII.
    En testen met het pushen van ISO's en zo??? Asjeblief: leer fotograferne en belicht van de eerste keer correct. Punt uit.

Wat nog steeds overeidn blijft terwijl de Nikon zelfs nog in prijs daalt:

Or rather, Canon has body-slammed itself with greed and mediocrity. Which is fine— the market will vote with its wallet, which is the way it ought to work a lot more these days in every area— let people make their own decisions with their own money in a free market on what constitutes value.
    En evrder kijk ik al uit naar de afdaling van de prijzen om binnen x tijd een betere tool in handen te hebben voor mijn concertfotografie. Want zoals gezegd: de 40D is ook een ferm toestel, en was dat detijds bij het uitkomen. maar als ik nu in slechte lichtomstandigheden sta, ben ik maar wat blij dat ik mijn 5DII bij heb. Behalve wanneer je niet frontstage mag en van opzij of van bij de PA moet schieten...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Gewerkt met 8000 iso... in sportzaal. Alleen neonlicht aanwezig. Wel nabewerking in raw.
    http://www.manageyoursite.be/galleri...%20Boom&dt=678

Precies niet veel last van ruis he . Goei speelgoed.

Autofocus is blijkbaar beter dan bij de voorganger.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Er is wel ruis maar best aanvaardbaar. Elke nieuwe camera is wat beter wat ruis betreft maar ook niet zonder ruis. Autofocus: ok denk ik want basket is niet gemakkelijk want het gaat zeer snel en er lopen steeds verschillende speelsters door elkaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Er is wel ruis maar best aanvaardbaar. Elke nieuwe camera is wat beter wat ruis betreft maar ook niet zonder ruis. Autofocus: ok denk ik want basket is niet gemakkelijk want het gaat zeer snel en er lopen steeds verschillende speelsters door elkaar.
    ik zal wel nog wat wachten om een upgrade van de mkII te doen , wel veel plezier met de MKIII .Bij mij zit eerst de 70/200f2.8 isII usm in de pipeline.
    eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm

7. Standaard Re: 5D mark III

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

De allerbeste ? Heb je dan alle toestellen die op de markt zijn uitgeprobeerd ?

Sluitertijden van 1SEC. ? Fotografeer jij niet concerten ? verklaar u nader

Nogmaals ...heb je met deze toestellen dan ook allemaal gewerkt ...? want je zegt zelf dat je niet kan oordelen over een toestel waarmee je zelf nog niet gewerkt hebt
    oeps, even het een en ander verduidelijken...

ik heb inderdaad met verschillende toestellen gewerkt alvorens ik er zelf gekocht had. zelfs hasselblad analoog en digitaal.. (jammer genoeg te duur voor mij en heb ik nu die mogelijkheid niet meer om die te gebruiken)

voor mij inderdaad de beste (specs.) die er toen was . plus een menu en knoppen waar ik snel mijn weg in vond.. Voor mij dus het allerbeste, en ik bedoel niet DE allerbeste in het algemeen.

Ik fotografeer zeer zelden concerten, maar vooral architectuur, diafragma's van f8 en hoger met ISO 50 of 100 en ND filters. dus sluitertijden van 1sec of veel meer. en wat voor mij vooral belangrijk was bij aankoop was de resolutie..21 megapixels.

voor de rest oordeel ik tegenwoordig niet over andere toestellen alvorens ik ze in mijn handen gehad heb om er mee te werken..

ik hoop dat deze uitleg één en ander duidelijk maakt.
    Laatst gewijzigd door LesC; 25 april 2012 om 21:17 Reden: Quote verbeterd
    grts Peter
    BD1754BE / 500D, 50D, 5D MkII, en nog veel meer soortgelijk analoog spul ... i love rode randjes ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Gewerkt met 8000 iso... in sportzaal. Alleen neonlicht aanwezig. Wel nabewerking in raw.
    http://www.manageyoursite.be/galleri...%20Boom&dt=678
    Had toch graag eens de foto's gezien jpeg rechtstreeks uit camera op zelfde iso stand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    oeps, even het een en ander verduidelijken...

ik heb inderdaad met verschillende toestellen gewerkt alvorens ik er zelf gekocht had. zelfs hasselblad analoog en digitaal.. (jammer genoeg te duur voor mij en heb ik nu die mogelijkheid niet meer om die te gebruiken)

voor mij inderdaad de beste (specs.) die er toen was . plus een menu en knoppen waar ik snel mijn weg in vond.. Voor mij dus het allerbeste, en ik bedoel niet DE allerbeste in het algemeen.

Ik fotografeer zeer zelden concerten, maar vooral architectuur, diafragma's van f8 en hoger met ISO 50 of 100 en ND filters. dus sluitertijden van 1sec of veel meer. en wat voor mij vooral belangrijk was bij aankoop was de resolutie..21 megapixels.

voor de rest oordeel ik tegenwoordig niet over andere toestellen alvorens ik ze in mijn handen gehad heb om er mee te werken..

ik hoop dat deze uitleg één en ander duidelijk maakt.

heel duidelijk en alles opgehelderd !!!!
    Laatst gewijzigd door LesC; 25 april 2012 om 21:15 Reden: Quote verbeterd

[Mod-LesC]Een paar quotes verbeterd. Opgelet, gasten, dat je elkaar geen "woorden in de mond gaat leggen". Voor je het weet, explodeert zo'n discussie om iets dat je niet gezegd zou hebben.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

11. Standaard Re: 5D mark III

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    [Mod-LesC]Een paar quotes verbeterd. Opgelet, gasten, dat je elkaar geen "woorden in de mond gaat leggen". Voor je het weet, explodeert zo'n discussie om iets dat je niet gezegd zou hebben.[/Mod]
    Toch ne goeie scheidsrechter dat we hier hebben heee ;-)
    grts Peter
    BD1754BE / 500D, 50D, 5D MkII, en nog veel meer soortgelijk analoog spul ... i love rode randjes ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Toch ne goeie scheidsrechter dat we hier hebben heee ;-)
    Oeps ... ik wist niet dat je iets mis zou geschreven hebben

Ik zit nog altijd te wachten op mijn exemplaartje..
    Zo vervelend dat ze maar 1 per 1 binnenkomen in de winkel(s).

Quote van Canonrumors op FB:
    Talked to a major retailer today. It turns out the 5D Mark III has outsold the Nikon D800 25 to 1. Preorders favoured the 5D Mark III 15 to 1. I guess those are the only numbers that matter.

Denk niet dat die "cijfers" kloppen. Geloof wel dat er meer vraag is naar de mkIII maar niet in die mate, het blijft een dure camera waar relatief gezien niet zoveel van verkocht wordt als de low end modellen.

15. Standaard Re: 5D mark III

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Oeps ... ik wist niet dat je iets mis zou geschreven hebben
    Ik weet het ook niet direct hoor , maar ze houden het wel in de gaten... en zogauw ze iets in de smiezen hebben ..... ( in de smiezen = turnhoutse uitdrukking voor in de gaten )
    grts Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Is er dan ergens een knopje voor Autofocus bij de 5D II?

Neen, grapje, ik denk dat de AF van de III niet zomaar een stapje vooruit is, maar een heuse zevenmijls-sprong. Ik heb die niet echt van doen, dus blijf ik voorlopig bij de II.

@Funcky, ik weet niet wat dat voor verschil zou maken, als de opname goed is, dan is ze dat ook in jpg volgens mij.

Ch.
    Once a master in one trade, one should become a student in another. 'k gebruik 'n hele zak Canon gerief. www.charlemagne-art.be - blog - www.renderhouse.eu

Er is blijkbaar wel nog steeds een probleem met het aanleveren van de 5D M3 voor de Belgische winkels.

Regels voor berichten