Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4MP en toch klein

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4MP en toch klein

    Ik ben eens aant zoeken geweest naar 4 megapixel toestellen die toch relatief klein zijn.

    HP photosmart 812 (+-€700)
    Canon S40 (€1000)
    Olympus C40Z (+-€900)
    en de kleinste van allemaal (zeer licht en compact) de Minolta dimage F100
    Maar daar vind ik nergens een prijs van. Heeft iemand een idee?

    Tot nog toe lijkt de HP mij het meest interessant. Enig commentaar?

    Greetz Freeze


  • #2
    Hallo Freeze,

    Met een relatief klein autotripje is veel geld te verdienen, met een postordertje natuurlijk ook. Kijk eens even naar deze site. Voor bijvoorbeeld de Canon S40 is al snel ~ €250 'te verdienen'.

    http://www.tweakers.net/pricewatch/21537

    Groetjes,
    Willem


    Canon PowerShot S40
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3

      Ik ben eens aant zoeken geweest naar 4 megapixel toestellen die toch relatief klein zijn.
      Pentax Opto 430 ?

      mvg, Z900

      Oly E-10+TCON-14B+MCON-35
      (Oly OM-2n)
      (Practika LTL 3)
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4

        en de kleinste van allemaal (zeer licht en compact) de Minolta dimage F100
        Maar daar vind ik nergens een prijs van. Heeft iemand een idee?
        Oh ja,

        727 Euro, bij www.koopdigitaal.nl

        mvg, Z900

        Oly E-10+TCON-14B+MCON-35
        (Oly OM-2n)
        (Practika LTL 3)
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          Hallo Freeze

          Kijk eens op www.dfip.nl
          Bij budget foto dimage F100 voor 695 euro

          Stamper

          Comment


          • #6
            'k heb mijne Minolta Dimage S404 (4megapixel) gekocht bij http://www.fotomeile-shop.de/cgi-bin/fotomeile.storefront 630 €

            Minolta Dimage S404
            BD0235BE

            http://www.pbase.com/macchap

            We do what we can with what we have and where we are

            Comment


            • #7
              Max. prijs België voor Dimage F 100 899 euro

              René


              Comment


              • #8
                Freeze, ik heb mij een Photosmart 812 aangeschaft, weet nog van wat kinderziektes (macro opnames) maar tof toestel.Zie enkele foto's : http://users.pandora.be/vandenbruwaene.rik/
                geef eens uw mening...

                Comment


                • #9
                  kan moeilijk mijn mening zeggen. Ben zelf ma beginner. De kleuren vind ik wel mooi. Maar het zijn allemaal foto's in dezelfde trend. Als ge nog wa actie-foto's getrokken hebt laat ge nog ma iets weten.
                  Ik heb nog steeds gene gekocht. Ben aan t twijfelen tss HP en minolta F100 (->zeer compact)

                  Greetz Freeze

                  Comment


                  • #10
                    zie ook eens
                    http://personal.inet.fi/cool/batcave/hp/
                    ook met HP812 getrokken
                    groeten,

                    Comment


                    • #11
                      ik dacht dat de zoeker (freese) een compacte camera wou en die HP is nu toch niet echt compact vind ik , niet !En als hij dan toch zo groot mag zijn dan lijkt me een minolta S404 een veel beter keuze (niet dat ik HP wil afbreken hoor)en die heeft 4x zoom er nog bovenop voor ongeveer de zelfde prijs (in amerika).Moet het toch compact zijn en 4 MP dan kan ik u van harte de Canon powerschot S40 aanraden maar die is wel wat duurder !

                      Hopend u van dienst geweest te zijn , let wel dit is mijn mening erover hé !

                      CanOn pOwershOt S 3O

                      Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                      Fujifilm Finepix F31fd

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Freeze,

                        Wat dacht je van een Kodak dx4900 4MP. Heb er zelf zo een gekocht bij Mediamarkt in duitsland voor 369€. Voor mij is dit toestel ok maar ik ben dan ook maar een leek.

                        Comment


                        • #13
                          Beste Twido,
                          bedankt vr de reply, maar heb toch een aantal opmerkingen. Compact was idd een vereiste. Als ge de S40 compact noemt, is de HP dat ook. Bereken het volume maar eens van deze twee toestellen. Bijna identiek. Maar de S40 weegt een 100g meer. De HP is dus goedkoper vr evenveel pixel en even compact (zelfs nog lichter). Met een dockingstation, inbegrepen in de prijs. Wat me wel interessant lijkt. De S404 noem ik inderdaad niet meer compact. De F100 lijkt me dan veel interessanter.

                          Greetz Freeze

                          Comment


                          • #14
                            Hey Dave,

                            Hoe is de kwaliteit van de foto's met die Kodak? De prijs valt idd reuze mee, maar wat me tegenzit is dat het toestel slechts over een 2x optische zoom beschikt en al niet meer zo compact is.

                            Tot nu toe spreken de HP photosmart en de Minolta F100 mij het meest aan.
                            Maar ben nog beetje aant afwachten...

                            Comment


                            • #15
                              Hallo Freeze,

                              Gewicht is altijd lastig als het gedragen moet worden. In de fotografie is gewicht zo lastig nog niet omdat het bewegingsonscherpte tegengaat.

                              Is dat nu zo'n punt zul je je afvragen. Het antwoord is JA. Speciaal in de digitale fotografie waarin zulke kleine beeldsensors worden gebruikt is elke beweging of trilling van de camera genadeloos snel te zien.

                              Een lichte camera is dus fijn voor vervoer maar heeft daarna alles tegen.

                              Verder denk ik dat je de toestelbeoordelingen of test naast elkaar moet leggen om een echt vergelijk te maken want je zult toch wel andere eisen willen stellen dan gewicht of volume. Beeldkwaliteit bijvoorbeeld maar dan anders uitgedrukt dan in slechts pixels.

                              Groetjes,
                              Willem


                              Canon PowerShot S40
                              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                              Comment

                              Working...
                              X