Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

    Al een hele tijd was ik niet 100 % tevreden met de scherpte in m'n foto's. Sinds dit weekend stelt de AF helemaal niet meer scherp, en ook manueel kan ik niet scherpstellen<; Lens gewisseld, maar het probleem bleef, vriend amateurfotograaf ook eens laten proberen, geen oplossing. Enkele weken geleden op vakantie rook de flits verbrand en werkte niet meer; na een tijdje weer wel, maar ik ben nu tocht wel ongerust...

    Iemand tips?
    Canon 450D

  • #2
    Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

    Heb je misschien een imitatie accu met een andere voltage gebruikt?
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

      Oorspronkelijk geplaatst door jo-beelen Bekijk bericht
      Enkele weken geleden op vakantie rook de flits verbrand en werkte niet meer; na een tijdje weer wel,
      Ben je er mee naar Jomanda of één van haar collega's geweest of was het een spontane healing?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

        nee, alleen originele batterij.

        Als ik zeg "de flits rook verbrand", rook ik in de buurt van de flits de opvallende geur van verbrande elektronica... en de anderen in mijn gezelschap ook, ik heb het me helaas niet ingebeeld :-)
        Canon 450D

        Comment


        • #5
          Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

          Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
          Heb je misschien een imitatie accu met een andere voltage gebruikt?
          Dat is totaal onmogelijk, elke lithium-ion cel heeft een maximale spanning van 4,2V net na het laden (als de spanning tijdens het laden hoger wordt, dan krijg je explosiegevaar).
          In zo'n pakketje kan je onmogelijk drie cellen steken als er in de originele maar twee zitten, het "namaak" pakketje zou dan gewoon niet meer in de camera passen. (alleen in de professionele camera's zoals de 1D MKIII worden er drie lithium-ion cellen gebruikt in de accu, de andere hebben bijna altijd twee cellen).

          Als je te kort na elkaar de flitser op volle sterkte gebruikt, dan kan die stuk gaan.
          Maar ik dacht dat er daarvoor een soort beveiliging in de camera was ingebouwd.

          Als de camera niet automatisch kan scherpstellen, dan zou ik eerst het schakelaartje op de lens (AF-MF) bekijken, als daar niets verkeerd is ingesteld, en je hebt al een ander objectief getest, dan is er wat mis met de camera en zal die binnen moeten voor een reparatie.

          Maar als je handmatig ook niet meer kan scherpstellen, dan zou er in de camera iets verschoven kunnen zijn (matglas bijvoorbeeld), daardoor kan je niet juist controleren of er op het juiste punt is scherpgesteld. In dat geval is het mogelijk dat de camera gevallen is, en dat er door de klap iets losgekomen is...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

            Bedankt, daar vreesde ik al voor... Gevallen is hij nochtans bij mijn weten niet...
            Canon 450D

            Comment


            • #7
              Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

              Hoe bedoel je eigenlijk, manueel scherpstellen lukt ook niet? Uiteindelijk kun je toch gewoon een de focusring draaien tot het beeld scherp is? Lukt het ook niet met liveview?
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

                Het beeld wat je door de zoeker ziet kan je ook niet langer manueel scherp stellen .....misschien heb je per ongeluk de kleine correctieknop net naast de zoeker een stuk verdraaid.De camera kan dan nog wel scherpe foto's maken .....maar door de zoeker zie je alles in beeld wazig. Indien je geen aanpassingen hebt moeten maken(aanpassingen voor brildrager) staat het bolletje op het instelwiel mooi tussen het plus en min teken. Zoals eerder reeds gezegd kijk ook eens na of het matglas (boven de spiegel) nog mooi op zijn plek zit....of in het ergste geval niet ontbreekt. Je zou niet de eerste zijn met een body waarin dit matglas is losgekomen en uit de camera gevallen tijdens een lenswissel.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: 450 D stelt niet scherp + verbrande flits?

                  Bedankt voor de reacties. Ik heb er wel eens in gekeken, maar weet sowieso niet wat waar hoe hoort te zitten :-)

                  Ondertussen heb ik hem binnengedaan voor herstelling, zit zo'n week of vier zonder en dinsdag begint module 3 van m'n opleiding digitale fotografie... balen...
                  Canon 450D

                  Comment

                  Working...
                  X