Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D externe HD ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30D externe HD ?

    Ik heb een vraagje :

    Kan iemand die een EOS 30D heeft, mijn vraag beantwoorden ?
    Wanneer je de EOS 30D aansluit op je PC (Windows XP), hoe krijg je dan je foto's van de camera af :
    Alleen via software van Canon ?
    Of ziet de windows verkenner hem als een externe schijf (krijg je er dan een driveletter bij), zodat je hem gewoon kan kopieren/verplaatsen/verwijderen, via de verkenner ?

    Vooral de laatste optie ben ik erg nieuwsgierig na, of dit kan ?

    Orca45
    ________________________
    ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

  • #2
    Re: 30D externe HD ?

    Helaas ziet windows deze niet als externe HD. Ik gebruik dan ook een kaartlezen omdat je dan zowel kan lezen als schrijven.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: 30D externe HD ?

      Normaal gesproken zie je camera als een externe HDD in de verkenner en kun je foto's gewoon verslepen.

      Gezien met div. Nikon's en Fuji en met een Powershot Sxx, dus ik neem aan dat een 30D niet anders zal zijn.

      Zelfs als je alleen een CF kaart in de computer doet ziet de computer dat als de camera. Pas geleden wat proefopnamen gemaakt met 350D en dat zag ik zo op de computer verschijnen. Dit openende wel mijn Nikon software, het geen met kaarten uit mijn Nikon niet gebeurd>?????
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 30D externe HD ?

        Kijk even in de settings van de camera of hij als communicatieprotocol op PTP staat ingesteld. Normaal zou het dan moeten lukken.

        Comment


        • #5
          Re: 30D externe HD ?

          Bij Nikon kun je in de menu op Mass Storage of PTP schakelen. Hij moet op Mass Storage staan om als externe schijf te kunnen werken.
          PTP is voor PictBridge en dan werkt het niet als externe schijf.
          Misschien is er ook zoiets in de menu's.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: 30D externe HD ?

            Het aansluiten van een DSLR op je PC om zo de beelden over te zetten is een noodoplossing! Gezien het comfort, en gezien de huidge prijzen is en blijft een kaartlezer aan te raden. Het vergroot je mogelijkheden en maakt dat de hele operatie sneller en veiliger verloopt. Geen rotzooi meer met kabeltjes en toestellen die plaats innemen op je bureau en aldus ook een risico worden op beschadiging door vallen of een douche van een Frisdrankje of iets beters! En uiteraard ook slijtage geven aan de batterijen van de toestellen die moeten ingeschakeld zijn om een overdracht te kunnen uitvoeren!

            Ik verbind de DSLR 1 maal met de PC om mijn naam in de Exif te plaatsen en misschien ooit een tweede maal om mijn naam uit de Exif te verwijderen als de body verkocht is.

            Een kaartlezer op USB 2 van 18 Euro geeft me toegang tot al mijn digitale camera's zonder extra geklungel, bovendien is dit een toegang die zowel lezen als schrijven toelaat naar de verschillende media!

            Was alles maar zo simpel !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: 30D externe HD ?

              Ik heb niet gezien toen ik mn camera op de computer aansloot, dat hij hem herkend als externe harddisk.
              Naar mijn weten is dit wel bij Nikons

              (aan mn avatar en handtekening kun je zien dat ik een 30D gebruiker ben )

              Comment


              • #8
                Re: 30D externe HD ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Het aansluiten van een DSLR op je PC om zo de beelden over te zetten is een noodoplossing! Gezien het comfort, en gezien de huidge prijzen is en blijft een kaartlezer aan te raden. Het vergroot je mogelijkheden en maakt dat de hele operatie sneller en veiliger verloopt. Geen rotzooi meer met kabeltjes en toestellen die plaats innemen op je bureau en aldus ook een risico worden op beschadiging door vallen of een douche van een Frisdrankje of iets beters! En uiteraard ook slijtage geven aan de batterijen van de toestellen die moeten ingeschakeld zijn om een overdracht te kunnen uitvoeren!

                Ik verbind de DSLR 1 maal met de PC om mijn naam in de Exif te plaatsen en misschien ooit een tweede maal om mijn naam uit de Exif te verwijderen als de body verkocht is.

                Een kaartlezer op USB 2 van 18 Euro geeft me toegang tot al mijn digitale camera's zonder extra geklungel, bovendien is dit een toegang die zowel lezen als schrijven toelaat naar de verschillende media!

                Was alles maar zo simpel !
                Waarom zou je nog een goedkope kaartlezer gaan kopen als er gratis ne hele dure ter beschikking hebt.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: 30D externe HD ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Waarom zou je nog een goedkope kaartlezer gaan kopen als er gratis ne hele dure ter beschikking hebt.

                  Hubert

                  Voor de plaatsbesparing bijvoorbeeld !
                  Of Om met meerdere camera's te kunne werken
                  Of Om beelden van de ene kaart naar de ander te sassen
                  Of Om MP3's te stockeren op een kaartje !

                  Echt ik gebruik een kaartlezer in het jaar 1998 van mijn eerste digitaaltje !

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30D externe HD ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Voor de plaatsbesparing bijvoorbeeld !
                    Of Om met meerdere camera's te kunne werken
                    Of Om beelden van de ene kaart naar de ander te sassen
                    Of Om MP3's te stockeren op een kaartje !

                    Echt ik gebruik een kaartlezer in het jaar 1998 van mijn eerste digitaaltje !

                    MVG, Jeff
                    Ze hebben beide voor- en nadelen.
                    - Via de camera worden ze automatisch geroteerd
                    - Je moet minder schrik hebben dat je een van de pinnetjes van de connectie in de camera beschadigt. Ik heb dit zelf nog niet voorgehad(je moet die kaartjes met de nodige zachtheid in het toestel steken en zeker geen druk uitoefenen) maar ik heb er reeds gehoord en ook gezien die dit wel voorhadden.
                    - Je bent zeker dan, indien je later snel je camera terug mee neemt, je kaartje er in zit . Als je anders op locatie komt en je merkt dan dat je kaartje nog thuis in je lezer zit.
                    - Je kan ook 2 camera's op je PC aansluiten e, je kan ze zo ook versassen.
                    - er zullen er nog wel zijn waar ik nu niet op kom.

                    MAW. Het hangt een beetje van je persoonlijke smaak af.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 30D externe HD ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Ze hebben beide voor- en nadelen.
                      - Via de camera worden ze automatisch geroteerd
                      - Je moet minder schrik hebben dat je een van de pinnetjes van de connectie in de camera beschadigt. Ik heb dit zelf nog niet voorgehad(je moet die kaartjes met de nodige zachtheid in het toestel steken en zeker geen druk uitoefenen) maar ik heb er reeds gehoord en ook gezien die dit wel voorhadden.
                      - Je bent zeker dan, indien je later snel je camera terug mee neemt, je kaartje er in zit . Als je anders op locatie komt en je merkt dan dat je kaartje nog thuis in je lezer zit.
                      - Je kan ook 2 camera's op je PC aansluiten e, je kan ze zo ook versassen.
                      - er zullen er nog wel zijn waar ik nu niet op kom.

                      MAW. Het hangt een beetje van je persoonlijke smaak af.

                      Hubert
                      Dat zijn allemaal vijgen na Pasen of hoe zeggen ze dat.
                      Ik doe het altijd zoals Digipics357 en heb nog nooit die problemen voorgehad die je hier opnoemt.
                      Ik heb steeds reserve geheugenkaartjes bij.
                      Een kaartlezer gaat vlugger.
                      Ik heb maar één camera.
                      Foto's worden automatisch geroteerd in mijn software programma.( als je het zo insteld )
                      Die pinnetjes hebben het bij mij in 3 jaar nog niet begeven.
                      Nog iets.
                      Last edited by Cois; 24 mei 2006, 19:40.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: 30D externe HD ?

                        Als ik mijn 30d aansluit op mijn windows xp pc, wordt deze herkend als externe HD en kan ik mijn foto's gemakkelijk kopieren en plakken via de verkenner!

                        ik snap niet dat dit bij jullie niet werkt???
                        grtz, Svano
                        Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
                        http://fotografie.svano.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 30D externe HD ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svano
                          Als ik mijn 30d aansluit op mijn windows xp pc, wordt deze herkend als externe HD en kan ik mijn foto's gemakkelijk kopieren en plakken via de verkenner!

                          ik snap niet dat dit bij jullie niet werkt???
                          Bij mij gaat dit ook,maar ik gebruik liever een kaartlezer.
                          Maar als je de 30D aansluit via usb,dan moeten je toch eerst de drivers die op de bijgevoegde software staan geinstalleren denk ik.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: 30D externe HD ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                            Bij mij gaat dit ook,maar ik gebruik liever een kaartlezer.
                            Maar als je de 30D aansluit via usb,dan moeten je toch eerst de drivers die op de bijgevoegde software staan geinstalleren denk ik.
                            Nope, niets moeten doen hiervoor!
                            USB2 kabeltje derin, automatisch berichtje van: nieuwe hardware gevonden. Automatische installatie (zonder cd-rom) en Kees is ready
                            grtz, Svano
                            Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
                            http://fotografie.svano.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 30D externe HD ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svano
                              Nope, niets moeten doen hiervoor!
                              USB2 kabeltje derin, automatisch berichtje van: nieuwe hardware gevonden. Automatische installatie (zonder cd-rom) en Kees is ready
                              Dat heb ik niet geprobeerd aangezien ik eerst al de software op de PC geinstalleerd heb.
                              Maar inderdaad normaal doet XP dat zelf,als het erkende software is.
                              Mijn kaartlezer en andere dingen heb ik ook zo aangesloten en klaar was kees.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X