Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

    Voor portretten met natuurlijk licht lijkt me een D3 (de tweede laat je lekker thuis ...) + 85 mm F/1.4 een droomset die niet al te veel weegt. En wat natuurfotografie betreft denk ik dat je in het telebereik (400 mm of meer) beter uit bent bij Nikon dan bij Fuji of Sony. Een overstap lijkt me dus niet direct voor de hand te liggen.

    Comment


    • #17
      Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

      Hallo,

      Misschien heb je iets aan mijn antwoord in dit topic
      Mijn mening kort samengevat : overstappen JA - helemaal: NEEN ...


      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #18
        Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

        Merci voor de reacties !
        Misschien ben ik nog niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil niet alleen lichter, maar ook compacter. DSLR is voor mij eigenlijk geen optie meer en al helemaal niet als de body bijna geheel van plastic is zoals de D3xxx of D5xxx.

        De AF-snelheid van de Fuji X-T1 schijnt wel enorm verbeterd te zijn na de 4.0 firmware update.
        2x Nikon D3 en wat glas :)

        Comment


        • #19
          Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

          Ben onlangs overgestapt naar full frame en ik kan je dat alleen maar aanraden. Beeldkwaliteit is echt wel beter, meer contrast/mooiere diepere kleuren/hogere scherpte enz ... . Alleen voor de vogeltjes heeft een APS-C sensor een voordeel vanwege de cropfactor. Maar voor al het andere werk zou ik full frame kiezen. Dus zeker de Sony A7II.

          De A7RII lijkt ook de moeite, met 42mp is het echt dolle pret.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

            Ik heb nu ook fullframe, dus ken de voordelen. Maar het grote nadeel van de a7 II vind ik het beperkte lenzenaanbod en de prijzen van de lenzen zijn duurder dan vergelijkbaar materiaal van fabrikant x en y.
            Last edited by nikon.; 25 juli 2015, 22:05.
            2x Nikon D3 en wat glas :)

            Comment


            • #21
              Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

              Hallo,

              Als je zonder een DSLR kan, ga dan resoluut voor de Fuji X-T1. Sinds firmware-update 4.0 is het autofocus-issue ook grotendeels weggewerkt.
              Aan beschikbare kwaliteitslenzen geen gebrek, net zoals aan enthousiaste gebruikers

              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
              Ik heb nu ook fullframe, dus ken de voordelen. Maar het grote nadeel van de a7 II vind ik het beperkte lensenaanbod en de prijzen van de lenzen zijn duurder dan vergelijkbaar materiaal van fabrikant x en y.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                Op gebied van beeldkwaliteit kan de Fuji zeker niet op tegen de Sony met zijn 24 MP FF sensor.
                Voor de rest heb ik geen idee,ik heb nog nooit een Fuji in mijn pollen gehad
                Ja en je kan er zelfs sportfoto's mee maken die met een DSLR onmogelijk zijn ! Alé , ik lees dat hier toch http://forum.belgiumdigital.com/f80/...a7-514500.html Kwestie van het niveau op BD op peil te houden...

                Naar de TS toe, onlangs was er een gelijkaardig draadje : http://forum.belgiumdigital.com/f9/o...ef-516777.html mijn relaas staat daar beschreven.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                  Op gebied van beeldkwaliteit kan de Fuji zeker niet op tegen de Sony met zijn 24 MP FF sensor.
                  Voor de rest heb ik geen idee,ik heb nog nooit een Fuji in mijn pollen gehad
                  Misschien zou je best toch eens een Fuji in je pollen nemen en ermee fotograferen vooraleer je een mening geeft over de beeldkwaliteit.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
                    Ik heb nu ook fullframe, dus ken de voordelen. Maar het grote nadeel van de a7 II vind ik het beperkte lenzenaanbod en de prijzen van de lenzen zijn duurder dan vergelijkbaar materiaal van fabrikant x en y.
                    Volgens mij houdt het bij Fuji bij de tele-objectieven op bij 230 mm. Dat lijkt mij voor bepaalde vormen van natuurfotografie- vogels bijvoorbeeld- toch wel een serieuze beperking. Of zijn er voor Fuji langere alternatieven beschikbaar?

                    Comment


                    • #25
                      Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                      Misschien heb je hier wat aan nikon, een fotograaf (en niet van de minste) die ook volledig is overgestapt op Fuji.
                      http://www.johanvvfoto.com/ Of de hier op het forum actieve Björn Moerman http://bjornmoerman.blogspot.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        Volgens mij houdt het bij Fuji bij de tele-objectieven op bij 230 mm. Dat lijkt mij voor bepaalde vormen van natuurfotografie- vogels bijvoorbeeld- toch wel een serieuze beperking. Of zijn er voor Fuji langere alternatieven beschikbaar?
                        spijtig genoeg is de 100-400 uitgesteld ...dus ik denk dat we deze dit jaar niet meer moeten verwachten
                        spijtig ...heel spijtig want voor de olympus is de 300F4 nu ook al uitgesteld ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                          Hoef geen 400mm Werk nu ook met FF met lenzen tussen de 16 en 200mm.
                          Ga volgende week eens langs een fotozaak om de X-T1 en andere systeemcamera's uit te proberen. Jammer dat de kortingsacties van Fuji 31 juli aflopen in Nederland.
                          Maar ik ga geen overhaaste beslissingen nemen. Desnoods wacht ik tot de volgende kortingsronde.
                          2x Nikon D3 en wat glas :)

                          Comment


                          • #28
                            Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                            Aan RDB,mijn woorden niet verdraaien he makker;ik heb niet gezegd dat ik dit niet kan met een reflex.ik heb geschreven ,met mijn DSLR(Sony A580),heb ik dit nog niet zo scherp kunnen maken.Ik heb niet geschreven dat dit met een canikon niet zou kunnen,want dat weet ik niet.Overigens,weet u hoe ik vroeger met mijn minolta x700 OF XD7 bv.sportfoto's maakte( in de jaren 80),Ik stelde scherp op een bepaald punt en zodra de motor of de auto daar op dat punt was,drukte ik af.Toen was er nog geen AF toestel op de markt.En toen werden er ook mooie sportfoto's gemaakt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                              Back to Topic: Nikon to Fuji. Ik heb me doodgevloekt op de trage AF van de X-Pro 1 en de bediening vond ik ook allesbehalve. Mijn handen zijn gewoon te groot voor die buttons. Ik heb die X-Pro 1 dan ook weggedaan na enkele maanden. Over de beeldkwaliteit wel geen kwaad woord. Dit weekend een X-T1 in handen gehad. Veel verbeteringen maar die navigatiebutton en de instelschijf ISO, nee... Bij mij valt of start alles bij de vlotte manuele bediening van een toestel. Als ik dan een paar seconden later de D800 of de D700 in handen neem is alles meteen duidelijk. Wie naar minder gewicht gaat, om het even welk merk, raad ik dan ook aan een hele tijd alle knoppen en instellingen vlot uit te proberen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 2x Nikon D3 inwisselen voor Fuji X-T1 of Sony a7 II?

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Ja en je kan er zelfs sportfoto's mee maken die met een DSLR onmogelijk zijn ! Alé , ik lees dat hier toch http://forum.belgiumdigital.com/f80/...a7-514500.html Kwestie van het niveau op BD op peil te houden...
                                Je kan er op zijn minst ook sportfoto's mee maken
                                Mvg,
                                Gregory
                                www.gvg-photo.com

                                Comment

                                Working...
                                X