Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands canon 5dmkiii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de hands canon 5dmkiii

    Beste,

    Op wat moet ik letten als ik een 2de hands 5d mk3 wil kopen.


    Philip.
    canon D400- 17-85 IS USM.

  • #2
    Re: 2de hands canon 5dmkiii

    - uitvoerig testen van het toestel (zowel binnen als buiten) en neem ook eens een foto met een hoog diafragma. Neem ook eens enkele foto's met een zeer snelle sluitertijd om de shutter te controleren.
    - controle van het aankoopfactuur (ivm eventuele garantie) en of dat de serienummer overeenkomt met de nummer op het toestel.
    - controle van de clicks (je kan hiervoor een programmatje op een laptop zetten)
    - controle op valschade of andere krassen, heeft het toestel veel afgezien? (zijn er deukjes zichtbaar dit kan wijzen op een val)
    - kijken of de sd/cf kaart correct wordt ingelezen op de body

    Natuurlijk blijft het altijd wel goed uitkijken bij een aankoop en hang je altijd af van de eerlijkheid van de verkoper.
    Canon 50D - Batterijgrip - Canon 24-70L f2.8 - Canon 70-200L f2.8 - Tokina 11-16 f2.8 - Speedlite 580EX

    Comment


    • #3
      Re: 2de hands canon 5dmkiii

      de autofocus testen met eigen en/of bijgekochte lens met AF testblad
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: 2de hands canon 5dmkiii

        Een AF-testblad heb je nodig voor een nauwkeurige test om vast te stellen maak je gewoon een foto met duidelijke scherpe onderwerpen en kijk je op de max vergroting op je monitor en je ziet gelijk of die er naast zit en dan is het niet belangrijk of het veeel of weing is.

        Daarbij zou ik als ik een camera zou verkopen deze goed inregelen met de lens, die erop zit. Wil je met je eigen lens testen en die is dan niet 100% scherp, kan je toch opnieuw inregelen op de camera.

        Ik vind het verhaal van verkoper veel belangrijker, l*lverhaaln gewoon niet kopen, aannemelijk verhaal(te zwaar, te goed/moeilij voor mij, gestopt met fotograferen, 1Dx gekocht enz.) verder onderzoeken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 2de hands canon 5dmkiii

          zeker wat ook altijd opvalt:
          als de verkoper tijd heeft, geen kort, eventueel gejaagd gedoe,
          een fijne gemoedelijke babbel zegt al veel
          iemand die gehaast is en erg vlug to the point komt, dat voel je, dat werkt niet
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment

          Working...
          X