Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20 verkopers en 100 verschillende meningen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

    panasonic gh 4, geen dslr maar voldoet wel aan alle eisen die je wil en hij filmt in 4k. buiten de absolute top dslr's zal er geen enkele in 4k filmen en betaalbaar zijn. oerdegelijk gebouwd, dust and water resistant. welke lenzen aan te raden weet ik niet, zit nog altijd aan de klassieke spiegelcamera vast
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #17
      Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

      Ik vind het een beetje een chaotisch verhaal.
      Als ik er ergens een rode draad in moet vinden dan lees ik vooral dat je veel wil reizen naar onontgonnen/ontoegankelijke gebieden in moeilijke omstandigheden en daar wat verslag van wil maken.

      Je legt een verhaal voor met 100 vragen en dan is het redelijk logisch dat daar 100 antwoorden uit komen.
      Maar je stelt niet de juiste vragen.
      De perfecte cameras (of de best passende) bestaan wel degelijk.
      Je moet vooral enkele (juiste) vragen stellen:
      - wat is mijn budget?
      - welk doel heb ik?
      - wat kan ik?

      En afhankelijk van die wensen komen al snel een kleine selectie naar boven van wat een passend toestel is.

      Nu op aanvoelen denk ik dat je die echte "pro" kwaliteit van de beter slr en lenzen niet echt nodig hebt. Je bent trouwens geen fotograaf in de jungle maar een surviver die wat goede fotos wil. De norm is niet dat je voor NatGeo een reportage moet vastleggen. Trouwens die kennis heb je niet en het is ook niet je uitgangspositie.

      En dan is mijn inziens een SLR niet een slimme keuze.
      Gewicht, kosten, omvang,... spelen allemaal in je nadeel en de voordelen die SLR toestellen wel hebben zal je eerst een degelijke opleiding en veel ervaring moeten opdoen VOOR er echt knallers van fotos gaan uitkomen. Dan kan je evengoed een betere waterdichte compact kopen. Ik denk dan bv aan Panasonic die zoiets heeft.
      Zit je in de jungle en word hij extreem vuil, pis er eens op en hij is terug gebruiksklaar. Je kan hem even afwassen in een beekje of zo. Geen gewicht, geen omvang, betaalbaar en er komen nog goede fotos uit ook.
      Wil je wat klimmen en door waters gaan dan is dat allemaal geen probleem. Met die SLR heb je meer zorgen aan je been.

      Ik vond een website met wat voorstellen voor je https://www.ephotozine.com/article/t...ras-2015-17302
      Last edited by buurmanBert; 5 februari 2016, 23:51.

      Comment


      • #18
        Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

        Laat ons beginnen met lenzen:
        1. Een macrolens zoals de Tamron 90mm : http://www.fotocoudenys.be/objectiev...28-di-macro-11 --> €450
        2. Een telelens zoals de Nikon 200-500mm : http://www.fotocoudenys.be/objectiev...00-f-56e-ed-vr --> €1.600

        Dan nog een lens voor je toursime en die zou ik dan bv. icm je body kopen zoals deze D7200 met de 18-105mm
        http://www.fotocoudenys.be/cameras/r...7200--18-105vr --> €1.200

        Dit maakt je bankrekening €3.250 lichter. Vergeet niet de "verborgen kosten". Een extra batterij, eventueel een Lens Coat, een flitser, geheugenkaartjes, een tas om al het moois in op te bergen, ... en je bent al snel weer honderden €'s kwijt. Ik ga natuurlijk de zoektocht niet doen voor jou naar mooi 2de handsmateriaal maar hier toch een start: http://www.fotocoudenys.be/2de-hands/

        PS: even een welgemeende tip. Lees je tekst toch even na alvorens te posten en controleer op leesbaarheid. Ook het gebruik van hoofdletters gaat al een heel eind

        Comment


        • #19
          Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

          En ook hier verschillende meningen... ik denk dat TS er niet veel wijzer van geworden is ondanks de goede bedoelingen van velen hier.
          De chaos is nog iets groter geworden voor hem.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

            beste allen, dank u voor uwe reacties. idd zoals de meesten al zeggen ..misschien heb ik mijn warhoofd verkeerd geuit op het forum. excuses. ik dacht dat ik het nogal 'intelligent' overbracht lol.

            feit is ik ben idd een beginner. ben wel al langere tijd online aan het zoeken, bij foto speciaalzaken en verkopers aan het informeren. door bepaalde omstandigheden is het allemaal wat blijven liggen ook.

            ik wil in Azië survival trainingen gaan geven en wil graag mooie foto's willen maken voor mijn website en travelblog. en mooie 4k films als mogelijk ook. als ik dan denk aan foto's /films maken in de jungle omgeving of bijvoorbeeld Africa ..dan zou het wel zo fijn zijn dat mijn foto/video camera waterdicht/ stofvrij is. althans zo ver mogelijk.

            omdat ik ook graag wil gaan leren hoe mooie foto's te maken ga ik zeker verschillende cursussen volgen. neen mijn doel is niet om mijn foto's in national geographic te laten plaatsen...maar mochten er mooie foto's bij zijn dan ben ik niet bang om ze beschikbaar te stellen (of verkopen) aan magazines/ travel magazines etc.

            ik wil snelle beelden kunnen gaan schieten met de camera (insecten of andere dieren blijven immers niet altijd mooi stilzitten) van bv een king cobra die in defensieve houding gaat en/of aanvalt. of een tijger of leeuw ..noem maar iets op.

            macro fotografie heb ik altijd zeer bewonderd. hierin wil ik ook cursussen gaan volgen zodat ik de basisbeginselen leer om mooie foto's te kunnen maken.

            ik wil er in de toekomst echt serieus mee aan de gang. helemaal omdat het voor mijn eigen website zal zijn en hiermee nieuwe klanten voor mijn outdoor survival training school wil gaan lokken.

            ja liefst loop ik niet te zuilen met veel lenzen en camera's , tripod etc.

            voor het filmen in 4k zat ik al te denken om een semi profesionele videocamera aan te schaffen. maar ik dacht (hoopte) eigenlijk dat als ik een goede semi prof dslr koop , dat die dan mooie filmpjes konden maken in 4k?? dus alleen de veel duurdere profesionele toestellen schijnbaar. 4k omdat mijn partner die hier in B blijft wonen een 4k televisie heeft en als ik met de tijd weer terug naar B reis, dat ik alle beeldmateriaal op de tv kan laten zien. en zo nodig met mijn laptop bewerken.

            zoals gezegt een vast budget heb ik niet..ik weet ge kan het zo duur en goedkoop maken natuurlijk als ge zelf wilt. maar ik geef liever geld uit aan kwaliteit éénmalig, dan chinese prul te kopen die na een jaar kapot is. of eerder. maar ik ben verre van een expert of profesional..dus het nieuwste en duurste hoef ik echt niet.

            die kennis van me in NL 'rozemeijer fotografie'..die gebruikt een canon 7D onder andere.

            een goede relatief nieuwe tweedehands model is voor mijn ook een goede optie.

            ik heb verschillende merken zoals NIkon, Canon, Pentax, Sony etc gevraagd wat in hun mening voor bv 3000 euro het beste aangekocht kan worden. ben op antwoord aan het wachten.

            Comment


            • #21
              Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

              Ik denk dat je beter het 4k filmen laat vallen voor de dslr maar dan extra Gopro neemt om in 4k te filmen.
              All around the world GoPro users are capturing incredible experiences, from the heart-stopping to the heartfelt. Into the caldron of an active volcano, the n...

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment


              • #22
                Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                Er staat net een 7D in onze koopjeshoek. Misschien een mooi begin voor jou.

                Comment


                • #23
                  Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                  Vergeet 4k video Johnathan, er is een spreekwoord die zegt dat je eerst moet leren stappen alvorens te willen lopen. Je zal met mijn voorstel van €3.250 niet veel lager kunnen vrees ik als je een DSLR wil die actie kan vastleggen en je dan ook nog eens glas wil die snel kan focussen.

                  PS: ik lees op je profiel dat je gepensioneerd bent en dat op 41-jarige leeftijd. Hoe doe je dit ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

                    PS: ik lees op je profiel dat je gepensioneerd bent en dat op 41-jarige leeftijd. Hoe doe je dit ?
                    Dat doet hij niet, dat doet de legerleiding, ttz. de overheid : vervroegd rustpensioen om medische redenen. Er zijn al twintigers die zo op pensioen gestuurd worden. Militair pensioen.

                    Pensioen wegens definitieve lichamelijke ongeschiktheid

                    In welke gevallen ? U kunt gepensioneerd worden wegens lichamelijke ongeschiktheid in volgende gevallen :

                    • U wordt definitief lichamelijk ongeschikt bevonden door de bevoegde medische dienst (in veel gevallen Medex).
                    • U werd ambtshalve gepensioneerd de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin u, sinds uw 60ste verjaardag, in totaal 365 kalenderdagen ziekteverlof en/of disponibiliteit wegens ziekte telt (opeenvolgend of verspreid over het jaar).

                    Leeftijds- en loopbaanvoorwaarden

                    • als het om een hoofdambt gaat is er geen enkele leeftijds of loopbaanvoorwaarde .

                    Opgelet ! Volgens de pensioenwetgeving wordt een ambt als hoofdambt beschouwd als de prestaties minstens 50 % uitmaken van de prestaties van een voltijdse hoofdbetrekking.

                    • als het om een bijambt gaat (de prestaties maken minder dan 50 % uit van een hoofdbetrekking) :

                    - moet u aan geen enkele leeftijdsvoorwaarde voldoen;
                    - moet u minstens 10 aanneembare dienstjaren hebben.

                    Afwijkingen :

                    - er is geen enkele duur vereist als uw lichamelijke ongeschiktheid te wijten is aan een arbeidsongeval, een ongeval van en naar het werk of een beroepsziekte ;
                    - is uw ongeschiktheid toe te schrijven aan aandoeningen die te wijten zijn aan de uitoefening van uw werk, dan moet u minstens 5 dienstjaren hebben.

                    De berekening van het pensioen wegens lichamelijke ongeschiktheid is dezelfde als die van het gewone rustpensioen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                      bedankt voor uwe berichten. ik heb besloten dat ik een separate 4k videocamera ga kopen en een aparte dslr (nieuw of tweedehands nieuw). merk/ type?? daar ben ik nog niet over uit om eerlijk te zijn. heb de tijd dus geen haast geboden.

                      idd ben al met pensioen om er even op te reageren...en neen empe.. geen insinuaties maken. . voor mijn bewezen diensten na x jaren krijg ik een mooi x bedrag. maar daarbuiten heb ik ook genoeg verdiend in de privaat security. maar af en toe doe ik nog opdrachten en zo..werk freelance alleen voor mijnzelf nog. en ben van plan een bedrijf te starten in survival trainingen ..dus mochten er geïnteresseerden zijn die met de tijd zichzelf eens goed in de spiegel willen bekijken..be my guest. het is nog in opstart fase dus ga nog niet dieper op in, over max 1-2 jaar operationeel en opereren vanuit Thailand.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johnathan Bekijk bericht
                        bedankt voor uwe berichten. ik heb besloten dat ik een separate 4k videocamera ga kopen en een aparte dslr (nieuw of tweedehands nieuw). merk/ type?? daar ben ik nog niet over uit om eerlijk te zijn. heb de tijd dus geen haast geboden.

                        idd ben al met pensioen om er even op te reageren...en neen empe.. geen insinuaties maken. . voor mijn bewezen diensten na x jaren krijg ik een mooi x bedrag. maar daarbuiten heb ik ook genoeg verdiend in de privaat security. maar af en toe doe ik nog opdrachten en zo..werk freelance alleen voor mijnzelf nog. en ben van plan een bedrijf te starten in survival trainingen ..dus mochten er geïnteresseerden zijn die met de tijd zichzelf eens goed in de spiegel willen bekijken..be my guest. het is nog in opstart fase dus ga nog niet dieper op in, over max 1-2 jaar operationeel en opereren vanuit Thailand.
                        Ik ga regelmatig naar Thailand (volgende maand terug naar de jungle van Bangkok ) en kan je nu al zeggen dat Nikon daar zeker 20% goedkoper is dan in België, zelfs op de luchthaven. Canon is daar niet zo populair, mogelijks door het feit dat Nikon daar een fabriek heeft (en laat ons wel wezen, beiden zijn prima merken).

                        Ik lees dat je niet gehaast bent. Dan zou ik voorstellen dat je toch eenvoudigweg een €3.000 in rekening neemt op je budget en dan pas over 1-2 jaar je gerief koopt. Wat nu hot is zal over 2 jaar nog steeds prima zijn maar zal er mogelijks al een D500s of een D7500 zijn verschenen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                          en neen empe.. geen insinuaties maken. .
                          Waar zou ik iets insinueren ?

                          Ik gaf enkel een plausibele uitleg om een pensioen op jonge leeftijd te verklaren.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                            Prijzen van bij Kamera-Express

                            - Panasonic Lumix DMC-GH4 : € 1179 (weerbestendig)
                            - Olympus 12-50mm : € 249 (weerbestendig + "macro"-stand) (gelijkaardig aan de Panasonic 14-45mm , € 259 )
                            - Olympus 75-300mm : € 499 (gelijkaardig aan de Panasonic 100-300mm , € 579 )
                            - Olympus 60mm macro lens : € 519 (enigste macro lens die er is voor m43)

                            Totaalprijs, varieert tussen € 2446 en € 2536.

                            Voordeel voor de Pana-lenzen : ze hebben stabilisatie ingebouwd.
                            Olympus kiest voor stabilisatie in de camera. Ze hebben ook nog geen camera met 4k video.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                              allen bedankt voor uwe reacties. empe excuseer idd. verkeerde woordspeling van mijn misschien. ben ook nooit naar school gegaan lol. althans school heeft ook niets van mijn geleerd!

                              sultana bedankt voor de info. met het oog om toch in thailand te gaan wonen en werken kan ik misschien beter daar alles kopen. ik hoef ook niet het beste, duurste en nieuwste...een iets ouder model boeit me eigenlijk ook totaal niet.

                              ik ben toch al iets verder in mijne keuze denk ik..budget kan ik gemak optrekken als mogelijk. optie is misschien om daar alles te kopen daar ik toch van plan ben om daar komende jaren 6-8mnd per jaar daar te gaan wonen. en kan me geld besparen. een kennis van me die heeft een eigen fotografie bedrijf en die is de jungle van Thailand in geweest en gebruikt een canon eos 7d en canon eos 7d mark II. (met canon lenzen)..

                              is geen full frame maar wel hele goede camera vernomen. ook kan ik die met gemakt 2dehands ergens kopen en dan meer geld besteden aan goede lenzen.
                              Last edited by Johnathan; 9 februari 2016, 15:41. Reden: update

                              Comment


                              • #30
                                Re: 20 verkopers en 100 verschillende meningen

                                Gelet op de reactie van Sultana (nr 26) zou ik eveneens de aankoop pas binnen enkele jaren doen.
                                Koop nu een instap-DSLR en gebruik die om enkele cursussen fotografie te gaan volgen.
                                Binnen 2 jaar koop je het nieuwste spul (DSLR, hybride, ...) en heb je de belichtingsdriehoek reeds onder de knie.

                                Comment

                                Working...
                                X