Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1dxMKII aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1dxMKII aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Prijzen staan ondertussen ook al online, zoals ik verwacht had ..... bij Art & Craft 6399 €

    Wat ik wel heel frappant vind is dat hij bij B&H 5999 $ kost, dus eigenlijk omgerekend naar de huidige koers zou dit dan 5484 € moeten zijn
    En dat is dan toch een kleine 900€ verschil

    grts
    Sieg

    Is toch iets goedkoper dan toen de 1Dx op de markt kwam, stond toen rond de 6500 euro
    Instagram

    Comment


    • #17
      Re: 1dxMKII aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Prijzen staan ondertussen ook al online, zoals ik verwacht had ..... bij Art & Craft 6399 €

      Wat ik wel heel frappant vind is dat hij bij B&H 5999 $ kost, dus eigenlijk omgerekend naar de huidige koers zou dit dan 5484 € moeten zijn
      En dat is dan toch een kleine 900€ verschil

      grts
      Sieg
      Tax nog bijtellen Sieg.

      Comment


      • #18
        Re: 1dxMKII aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
        Is toch iets goedkoper dan toen de 1Dx op de markt kwam, stond toen rond de 6500 euro
        Heeft de 1Dx ooit 6500€ gekost Raf ? Heb ik er in het begin in ieder geval niet voor betaald meen ik (hoop ik )
        Er bestaat wel ergens zo'n site waar je de prijsevolutie kan zien van camera's meen ik ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: 1dxMKII aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Tax nog bijtellen Sieg.
          Zijn dat prijzen zonder btw soms Johan ? heb ik eigenlijk geen erg in gehad dan ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: 1dxMKII aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Zijn dat prijzen zonder btw soms Johan ? heb ik eigenlijk geen erg in gehad dan ?

            grts
            Sieg
            In de USA is het altijd zonder tax . Zelfs bij een fles melk bv. moet je aan de kassa nog tax betalen.

            Comment


            • #21
              Re: 1dxMKII aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              In de USA is het altijd zonder tax . Zelfs bij een fles melk bv. moet je aan de kassa nog tax betalen.
              Ok Thanx, dan zal er geen verschil meer opzitten vermoed ik

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: 1dxMKII aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                als de 1dxII uitkomt neem ik aan dat ze toch nog de accu en lader voor de 1Dx (en 1dc) zullen blijven maken omdat de 1dx II weer al een andere accu zal gebruiken ?
                Ik zie net dat er toch een andere accu in zit, hier is de uitleg van dpreview:

                The Canon EOS-1D X Mark II ships with a new battery, which allows for 1210 shots on one charge. The nice thing is, the battery compartment remains backwards compatible with the older 1D X battery. However, if you use the older battery, frame rates will drop to 1D X levels (12 fps with AF, 14 fps in live view or with the mirror locked up). Heartbreakingly slow, we think you'll agree.


                je kan dus oudere accu's gebruiken, maar dan wordt de camera wat trager.
                De nieuwe accu zal dan waarschijnlijk zo gemaakt zijn dat ze niet meer in de oudere modellen past...


                De accu voor de 1DX zal nog wel een tijd beschikbaar blijven, als je zo'n accu niet mishandelt, dan gaat ze ook heel lang mee.
                Ik gebruik nog altijd de reserve-accu die ik heb gekocht voor de 1D MKIII, en die werkt nog altijd prima.
                Last edited by Black B@ndit; 2 februari 2016, 16:43.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: 1dxMKII aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Voor zover ik tot nu toe heb gezien wordt er nergens iets vermeld over een nieuwe accu..
                  Toch wel Bart, ik heb het type hierboven trouwens al vermeld #13

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 2 februari 2016, 16:43.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1dxMKII aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Toch wel Bart, ik heb het type hierboven trouwens al vermeld #13

                    grts
                    Sieg
                    Ik had het ondertussen al aangepast...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1dxMKII aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De accu voor de 1DX zal nog wel een tijd beschikbaar blijven, als je zo'n accu niet mishandelt, dan gaat ze ook heel lang mee.
                      Ik gebruik nog altijd de reserve-accu die ik heb gekocht voor de 1D MKIII, en die werkt nog altijd prima.
                      ik zou zeker nog een accu ( Lp-E4n ) willen bestellen voor de 1d mark 4 maar hoe hou ik de accus's in orde, oa. bij langere tijd niet gebruiken ? of is het beter van de accu's om beurt te gebruiken ? en dan diegene die niet gebruikt worden op 50 % laden ?

                      Ik heb nu 2 Lp-e4 accu's voor mijn 1d 4. allen 2 nog in perfecte staat maar eentje meer kan geen kwaad denk ik , ook al omdat misschien de Lp-e4n binnenkort niet meer gemaakt wordt ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1dxMKII aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                        ik zou zeker nog een accu ( Lp-E4n ) willen bestellen voor de 1d mark 4 maar hoe hou ik de accus's in orde, oa. bij langere tijd niet gebruiken ? of is het beter van de accu's om beurt te gebruiken ? en dan diegene die niet gebruikt worden op 50 % laden ?

                        Ik heb nu 2 Lp-e4 accu's voor mijn 1d 4. allen 2 nog in perfecte staat maar eentje meer kan geen kwaad denk ik , ook al omdat misschien de Lp-e4n binnenkort niet meer gemaakt wordt ?
                        Lithium-ion accu's verouderen het snelst als ze 100% geladen zijn, en de veroudering gaat nog sneller als de temperatuur hoger wordt.
                        Mijn ervaring is dat zelfs 100% geladen lithium-ion accu's bijna niet verouderen als ze in de koelkast bewaard worden.
                        Normaal wordt er voor een lithium-ion accu aangenomen dat de capaciteit zo'n 5% per jaar vermindert, maar als je ze koel bewaart, dan is dat een heel stuk minder.
                        Een andere manier om ze lang goed te houden is ervoor te zorgen dat ze nooit 100% geladen worden gestockeerd.
                        Daarom is het beter dat je de accu niet meteen terug bijlaadt als je de camera gebruikt hebt (tenzij je de camera dagelijks gebruikt), het is beter om de accu telkens terug te laden voor je aan een fotoshoot begint.
                        Heel diep ontladen is ook niet zo goed, als de accu onder de 20% zit dan kan je ze best een beetje bijladen voor je ze weglegt.

                        Zolang een lithium-ion cel niet boven de 4V zit is de veroudering heel laag, tussen de 4,1 en 4,2V (95-100% geladen) is het verlies per jaar het grootst.
                        Hou de accu dus nooit helemaal geladen voor je ze voor een langere periode weg legt, tenzij je ze bewaart in een koelkast.

                        Als je veel tijd hebt, en je wil meer weten over lithium-ion technologie, dan is dit heel interessant https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
                        Tijdens die lezing zegt hij zelf ergens dat je lithium-ion accu's best kan bewaren in een koelkast.
                        Verder gaat het over de invloed van temperatuur op de levensduur, en over de toevoegingen aan het elektrolyt waardoor de veroudering vermindert.
                        Het gaat ook over de invloed van de spanning op de levensduur.
                        Dat is de korte uitleg, want er zullen er hier niet zoveel zijn die de hele lezing willen bekijken.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1dxMKII aangekondigd

                          Hey Bart,

                          Wat als je eigenlijk je accu steeds in de oplader laat zitten ?
                          Heb me dit eigenlijk al veel afgevraagd wat dat eventueel zou doen met de batterij

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1dxMKII aangekondigd

                            Het is nu ook de moment om de prijsevolutie van de 1DX op te volgen. Met een beetje geluk zakt hij snel in prijs nu
                            mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1dxMKII aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Hey Bart,

                              Wat als je eigenlijk je accu steeds in de oplader laat zitten ?
                              Heb me dit eigenlijk al veel afgevraagd wat dat eventueel zou doen met de batterij

                              grts
                              Sieg
                              In dat geval wordt een lithium-ion accu geladen tot de maximale spanning (4,2V per cel) en dan schakelt de lader uit.
                              Als de spanning terug een beetje zakt (door zelfontlading of een andere oorzaak), dan zal de lader terug inschakelen om de spanning weer op 4,2V per cel te krijgen.
                              Het is nooit aan te raden om een accu altijd in de lader te laten zitten, want dan wordt constant de hoogst mogelijke spanning aangehouden, en dat is de conditie waardoor een lithium-ion accu het snelst veroudert.
                              Het kan geen kwaad dat je de accu niet meteen uit de lader haalt, maar je moet die er niet het hele jaar door in laten zitten.
                              Dat is trouwens ook helemaal niet nodig, want de zelfontlading van lithium-ion accu's is erg laag.

                              Een ander probleem is dat elk stuk elektronica ooit wel kan falen, als dat gebeurt, en de lader blijft bijvoorbeeld continu laden, dan zal de accu vroeg of laat wel exploderen.
                              Hoe korter de tijd dat de accu in de lader blijft steken, hoe kleiner de kans dat er iets mis loopt.
                              Vooral bij accu's met meerdere cellen in serie zonder een goede "balance" regeling en zonder een overspanningsbeveiliging op elke cel gaat het gegarandeerd mis als de lader om een of andere reden niet tijdig uitschakelt.
                              Ik heb nog geen camera-accupack uit elkaar gehaald, maar ik vermoed dat er toch wel overal een beveiligingschip inzit.
                              Die voorkomt dat het echt mis loopt als de lader defect raakt.
                              Er is dus een dubbele veiligheid, de lader kan maar laden tot een bepaalde spanning, als die toch te hoog wordt, dan moet de beveiliging in de accu zelf voorkomen dat de boel in brand vliegt.
                              In laptops hebben ze daar ooit problemen mee gehad. https://www.youtube.com/watch?v=Mb_sv8Wjnn0
                              Het zijn dus niet altijd de "namaak" accu's die in brand vliegen, "merk-accu's" zijn er in het verleden ook al in brand gevlogen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1dxMKII aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door david_deman Bekijk bericht
                                Het is nu ook de moment om de prijsevolutie van de 1DX op te volgen. Met een beetje geluk zakt hij snel in prijs nu
                                Als er nog in voorraad zijn, dan zullen ze die inderdaad wel voor een iets lagere prijs moeten verkopen.
                                Maar bij de vorige "1" modellen is de prijs van de "uitverkoopmodellen" toch nog altijd vrij hoog gebleven.
                                Ik denk dat de voorraad van dat soort camera's nooit zo groot is, de meeste winkels zullen er toch niet veel in stock hebben (toch zeker niet als het model al wat langer uit is).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X