Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D... nog niemand?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D... nog niemand?

    Is er nog niemand van de wachtenden in bezit van de 10D???
    Ben zeer nieuwsgierig naar de eerste ervaringen.

    Ik geef mijn toestel morgen een tweede test in de 3-daagse De Panne-Koksijde. Als de resultaten tegenvallen, ligt hij vrijdag terug in de winkel. De AF-klachten in de states rijzen de pan uit
    Luc

  • #2
    Originally posted by clash
    Is er nog niemand van de wachtenden in bezit van de 10D???
    Ben zeer nieuwsgierig naar de eerste ervaringen.

    Ik geef mijn toestel morgen een tweede test in de 3-daagse De Panne-Koksijde. Als de resultaten tegenvallen, ligt hij vrijdag terug in de winkel. De AF-klachten in de states rijzen de pan uit
    Oops, neen, ik denk niet dat iemand hem al heeft ?
    Tja, dat ziet er niet goed uit.
    Eerst wachten op 25 camera's en dan weer 25 camera's inleveren...
    Kan je ons misschien reeds een voorbeeld geven om onze camera daar op te testen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      'de AF-klachten in de states' ????

      Je hebt er zelf toch één. Heeft die er ook zo'n last van ?

      Niet teveel afgaan op andermans mening zonder dat je zelf de jouwe hebt kunnen vormen. Ik ben indertijd gestopt met lezen op dpreview omdat daar mensen waren die meer foto's namen in allerlei tests, vergelijkingen, metingen en wat weet ik nog allemaal dan effectief om de kunst of tenminste de lol. Enkel mijn bescheiden raad hoor.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Originally posted by tom314
        'de AF-klachten in de states' ????

        Je hebt er zelf toch één. Heeft die er ook zo'n last van ?

        Niet teveel afgaan op andermans mening zonder dat je zelf de jouwe hebt kunnen vormen. Ik ben indertijd gestopt met lezen op dpreview omdat daar mensen waren die meer foto's namen in allerlei tests, vergelijkingen, metingen en wat weet ik nog allemaal dan effectief om de kunst of tenminste de lol. Enkel mijn bescheiden raad hoor.
        Nee Tom, op dpreview wordt idd veel gezeverd, maar deze info komt van Fredmiranda's Forum... meer professionelen en minder zeveraars
        Het probleem dat zich stelt is vooral front- en backfocussing.
        Ook wordt geklaagd over zeer softe pictures, maar dit is imo simpel op te lossen door meer in-camera sharpening toe te passen. Werkt perfect en wordt ook door Canon zelf aangeraden.
        Wat mij meer zorgen baart is de AI Servo (waar ik nochthans veel van verwachtte). Ik had zondag bij de Brabantse Pijl véél te veel uit-focus foto's. Misschien moet ik nog wat wennen aan de camera, we zullen morgen zien.
        Hieronder een test die ik vanmorgen deed met de Sigma 70-200 f2.8
        Diafragma wijd open en volledig ingezoomd, AF met het center-focuspunt op de "e" van Adobe. Zoals je ziet heeft ook mijn camera een beetje last van "frontfocussing".
        Over de scherpte heb ik echter NIET te klagen nadat ik de sharpening +2 instelde.
        Misschien maak ik me zorgen om niets... zal het morgenavond weten.

        Voor alle duidelijkheid : Er zijn ook een PAK 10D gebruikers die WEL zeer tevreden zijn over de camera, verbaasd over de kwaliteit zelfs!




        Luc

        Comment


        • #5
          Ben ook eens gaan kijken op dpreview en eveneens op fredmiranda, maar eigenlijk zijn er evenveel personen die wel tevreden zijn als die niet tevreden zijn...
          Afwachten he...en mekaar trachten te helpen... We zijn toch al met +25 die in hetzelfde schuitje zitten.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Heb je die reset al eens geprobeerd Clash. Het schijnt dat dit bij vele mensen tot hele goeie resultaten geeft.

            Comment


            • #7
              Originally posted by slipstream
              Heb je die reset al eens geprobeerd Clash. Het schijnt dat dit bij vele mensen tot hele goeie resultaten geeft.
              Yep, heb ik geprobeerd en geeft zeker betere resultaten, maar voor alle zekerheid wil ik morgen de AI servo testen.

              groeten,
              Luc

              Comment


              • #8
                Originally posted by clash
                Originally posted by slipstream
                Heb je die reset al eens geprobeerd Clash. Het schijnt dat dit bij vele mensen tot hele goeie resultaten geeft.
                Yep, heb ik geprobeerd en geeft zeker betere resultaten, maar voor alle zekerheid wil ik morgen de AI servo testen.

                groeten,
                Heb op een van die post gelezen dat die AI servo toestond om optrekende raceauto's te volgen dus een fietser zou toch ook moeten lukken. Zou je denken maar je kan dat altijd maar beter zelf testen natuurlijk.

                Comment


                • #9
                  1. houdt er rekening mee dat (en dat liedje kennen we ondertss wel) dat er mensen zijn die niks liever doen dan een camera afbreken, de gekende merken-warzone

                  2. Uiteraard zal men de 10D zeer kritisch benaderen, omdat de D60 zo goed was, en men van die D60 enkele punten verbeterd wou zien, het zou kunnen dat net daar enorm veel verwachtingen ontstaan

                  3. Uiteraard zal ook de 10D enkele ruwe kantjes hebben, meestal is het raadzaam niet direct een aankoop te doen bij het uitkomen v.e. model, maar een 6tal maanden te wachten, dan heb je veel meer feedback (heb ik met de D100 gedaan) en dan kan je beter afwegen.

                  4. Ook zeer raadzaam is een camera uit te proberen, 2000 tot 2500 euro uitgeven aan een body is nie niks (of je hebt de lotto gewonnen ja) en ik heb eerst zowel de D60 als de D100 naast elkaar 'gevoeld', getest,enz ... en dan pas m'n beslissing gemaakt om de voor mezelf (EN NIET DOOR ANDEREN) opgelegde redenen.

                  5. de softness daar werd eerst over de D100 ook over geklaagd, nochtans is de lens hier zeer belangrijk, en het blijkt dat canon ingenieurs nu ook de richting van de D100 inslaan, zeer technische redenen zijn hier mss niet van toepassing maar ze willen waarschijnlijk ook zeer natuurlijke overvloeien, en zoals clash zegt, in camera settings of post processing, er zijn tal van mogelijkheden.
                  Je hoort mij bv ook zeker niet klagen over scherpte, ik ben zeer tevreden over de D100 op dat vlak, wat sommige ook met een foto willen bewijzen, dus dit zal voor de 10D ook wel loslopen.

                  6. last but not least, ik blijf erbij, kijk, test en vergelijk, alleen zo ga je met een goed gemoed slapen

                  Ik zit ook te wachten op de ervaringen van alle BD'ers, nog effie geduld marc

                  Clash mercie voor uw verdere reacties, we volgen je op de voet

                  Comment


                  • #10
                    Luc, kan zijn dat je een slechte lens/body hebt, maar misschien leg je de lat te hoog?? Je moet van een simpele low-budget body geen 1d resultaten verwachten!!! En om eerlijk te zijn, de lenzen die je nu hebt, zijn niet direkt toppers, ik heb ze beide gehad / getest, en de 28-135 is geen wonder ivm beeldkwaliteit en snelheid, de sigma al helemaal geen snelheidswonder!! (om het zacht uit te drukken).
                    Ik lees enorm veel lovende kritiek over de d10, en heb zelf ook beslist om er eentje uit te testen, maar wel met een andere kwaliteit van lens. Ik ga zeker voor de 70-200 2.8L, en de 24-70 2.8L, beide canon glas, de autofocus is gewoon subliem, (de scherpte moet je gewoon niet over praten) Maar, als de d10 tegenvalt, dan is het de 1d die ik koop, die prijzen duikelen nu naar beneden.
                    Suc6
                    Rudy

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      Luc, kan zijn dat je een slechte lens/body hebt, maar misschien leg je de lat te hoog?? Je moet van een simpele low-budget body geen 1d resultaten verwachten!!! En om eerlijk te zijn, de lenzen die je nu hebt, zijn niet direkt toppers, ik heb ze beide gehad / getest, en de 28-135 is geen wonder ivm beeldkwaliteit en snelheid, de sigma al helemaal geen snelheidswonder!! (om het zacht uit te drukken).

                      Rudy,
                      akkoord met je stelling over de 28-135.
                      Echter... heb gewerkt met de D30 + Sigma. Dit gaf me een 30 tot 50% zeer scherpe foto's. De 10D zou een STERKE verbetering moeten zijn, en zou ik zeker geen simpele low-budget body noemen.
                      Wat de Sigma lens betreft, hier ben ik zeker niet mee akkoord. Diverse testen tonen aan dat de lens qua beeldkwaliteit en focussnelheid naast de Canon mag staan. Heb trouwens al vele schitterende actiefotos gezien (en gemaakt trouwens) met gebruik van deze lens. 't Is niet omdat er geen "Canon" opstaat dat het rommel is hoor...

                      groeten,
                      Luc
                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        Nope Luc, de sigma kan mij persoonlijk niet bekoren, al eens de canon 70-200L geprobeert?, DAN weet je wat Autofocus snelheid is. Maar, er is meer, het zou wel eens kunnen dat er een probleem is tussen de nieuwere d10 en de reeds bestaande lenzen (zeker vreemdmerken) in verband met compatibiliteit. Kijk, voor het geld dat ik voor de 70-200 uitgeef, kan ik de 50-500 van sigma kopen (jajas superlens?) Maar, ik verkies de 70-200 toch!! (al eens gezien waar de meeste canon profs mee rondlopen??) Die zullen dat toch niet voor niets kiezen??
                        En de d10, is gewoon een low budget body (zelfs al is die niet goedkoop, er zit zelfs geen spotmeting op, stel je voor!!!, tenminste is de af verbeterd), sorry voor wie het niet wil horen, het is de goedkoopste digitale canon reflex, zo simpel is het. En Canon zal die echt niet op 1d niveau tillen hoor. Lees daar de vergelijkende tests maar eens van, ik ben gewoon steil achterover gevallen!! Neem eens een d1 of 1d in je handen, en je weet gelijk wat ik wil zeggen. De d1(nikon) heb ik ook een keer mogen proberen, wow man, DAT is kwaliteit.
                        Waarmee ik absoluut niet wil zeggen , dat ik me geen d10 ga kopen, ik zal er misschien tevreden mee zijn.
                        Maar, met deze stelling, ben jij niks hé, ik zou toch eens een andere lens testen, dit is tenslotten belangrijker dan de body!!
                        En nu maar hopen , dat het peleton de juiste route volgt hé!!

                        Rudy
                        Originally posted by clash
                        Originally posted by Rudy
                        Luc, kan zijn dat je een slechte lens/body hebt, maar misschien leg je de lat te hoog?? Je moet van een simpele low-budget body geen 1d resultaten verwachten!!! En om eerlijk te zijn, de lenzen die je nu hebt, zijn niet direkt toppers, ik heb ze beide gehad / getest, en de 28-135 is geen wonder ivm beeldkwaliteit en snelheid, de sigma al helemaal geen snelheidswonder!! (om het zacht uit te drukken).

                        Rudy,
                        akkoord met je stelling over de 28-135.
                        Echter... heb gewerkt met de D30 + Sigma. Dit gaf me een 30 tot 50% zeer scherpe foto's. De 10D zou een STERKE verbetering moeten zijn, en zou ik zeker geen simpele low-budget body noemen.
                        Wat de Sigma lens betreft, hier ben ik zeker niet mee akkoord. Diverse testen tonen aan dat de lens qua beeldkwaliteit en focussnelheid naast de Canon mag staan. Heb trouwens al vele schitterende actiefotos gezien (en gemaakt trouwens) met gebruik van deze lens. 't Is niet omdat er geen "Canon" opstaat dat het rommel is hoor...

                        groeten,
                        Luc

                        Comment


                        • #13
                          Nog een opmerking, misschien, en dat zeggen toch een aantal mensen , vereist de d10 (zoals alle dslr's)nog betere lenzen, en loop je tegen een bepaalde "limiet"?
                          Nu kan ik me voorstellen, zeker bij AI servo, dat er een bepaalde inteligentie in de body is, die een af punt gaat voorspellen, en de lens gaat sturen. Als daar dan een lens op zit die net iets anders reageert, kan je het zitten hebben.?? De eisen stijgen altijd maar, en zouden vooral op digitaal veel hoger liggen?

                          R

                          Comment


                          • #14
                            Hallo,

                            Het zijn hier "DPR-achtige discussies" aan het worden .
                            De ene helft zweert daar bij de witte L lenzen, de andere helft bewijst dan vaak (terecht of onterecht) weer het tegendeel.
                            De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik ...
                            Met de 28-135mm zijn al de meest prachtige foto's getrokken ...
                            De Sigma 50-500 wordt door "goeroe" Lee Rothman van beeldkwaliteit net zo goed bevonden als een Canon L100-400mm.
                            De 10D als het "onderste uit het DSLR segment" bestempelen, dat is niet helemaal terecht.
                            Ik heb hier posters liggen - uit de fotocentrale - met de D60 en de 28-135 en 50-500, en die zijn gewoon perfect. En de 10D beschikt over dezelfde kwaliteiten, dus ... .

                            Wat wil je nog meer?
                            Akkoord, de pure "pro's" willen het allerbeste - en da's begrijpelijk - maar da's een keuze die iedereen uiteraard voor zichzelf moet maken, en dan is het goed dat die keuzemogelijkheid er is.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15

                              Sigma- en Canon-lenzen vergelijken gaat niet op, vind ik. Appelen vergelijk je niet met peren. Bovendien vergelijkt men Sigma's dan nog het vaakst met het L-glas van Canon. Dat houdt echt geen steek.

                              De EX-reeks van Sigma zijn simpelweg lenzen die veel waar voor hun geld leveren. Dat betekent echter niet dat je ze met Canon-lenzen kunt vergelijken. Die kosten gemakkelijk twee of drie keer zo veel. Als je kiest voor Sigma is dat gewoon omdat je je het L-glas van Canon niet kunt veroorloven, anders wist je wel beter.

                              Het punt is dat Sigma de afgelopen jaren een aantal lenzen op de markt heeft gebracht die betaalbaar zijn en een naar amateurmaatstaven uitstekende kwaliteit leveren.

                              Frank

                              Comment

                              Working...
                              X