Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D kopers gezocht - samen sterk!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D kopers gezocht - samen sterk!

    Hallo allen,

    bij deze zou ik een oproep willen doen aan alle (ernstige!) kandidaat 10D-kopers om zich te melden. Na overleg met een aantal mensen op de lijst (idee is eigenlijk van Marc) zijn we tot de conclusie gekomen dat we misschien een stukje van de prijs kunnen laten afdoen als we met een aantal mensen tegelijk kopen... Zeker het proberen waard, niet?

    Momenteel zou er al één plaats zijn in België waar we hem aan €1875 kunnen krijgen, misschien krijgen we dat nog wel tot €1800 of minder gereduceerd...

    Groeten,

    Wim
    Canon EOS 10D; 50E
    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
    Tamron 28-200 LD IF

  • #2
    Hallo Wim,

    Ik heb zeker interesse, maar ik dien nog eerst enkele stukken te verkopen. Binnen een week tot veertien dagen heb je van mij absolute zekerheid.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      yup,

      ben zeker geinteresseerd maar heb geen haast

      van de eerste reeks geproduceerde cameras uit een overigens volledig nieuwe chipfabriek zullen onvermijdelijk nog een aantal kinderziektes aan de oppervlakte komen

      bovendien, als je nog een beetje geduld hebt, na de eerste hype en op voorwaarde dat de camera in grote hoeveelheden beschikbaar wordt (en daar ziet het er deze keer wel naar uit) en na de prijsaanpassingen die de concurrentie zal gedwongen worden toe te passen zal de prijs nog dalen

      en anders ga ik tegen de zomer wel zelf naar NYC, zodra de 10D daar ook effectief in de winkelrekken ligt

      aan de huidige koers van de dollar (0,928) kost de camera bij B+H omgerekend zo'n 1391 € (+ verkoopstax), dus het verschil is niet niks, als je daar nog een aantal extra's bijkoopt (objectieven, grip, batterijen, geheugenkaartjes, enz) is het toch wel de moeite

      maar een ernstig bod hier in belgie heeft ook zo zijn voordelen

      cheers

      jpm

      Comment


      • #4
        nog even iets aan toevoegen
        wil behalve de 10D ook een 50/1.4, batterijgrip, extra batterijen, eventueel een 20/2,8 en een 100/2,8 USM macro aankopen
        zoek ook hiervoor natuurlijk de beste prijs
        dus kan eventueel wel een leuk pakketje worden voor samenaankoop

        Comment


        • #5
          Jpm,

          je mag ons natuurlijk ook uit NY één en ander meebrengen he Enig idee waneer je dan zou gaan?

          Verschil is inderdaad behoorlijk als je naar ginder gaat, maar dat moet je ook bij de kost rekenen he. En het vervelendste is dat je een US-garantie krijgt...

          Wim
          Canon EOS 10D; 50E
          Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
          Tamron 28-200 LD IF

          Comment


          • #6
            Dag WimW en andere bd'ers, ook ik ben kandidaat 10d koper en kijk vol spanning uit wanneer deze op de markt komt, ik heb me al bij twee verkooppunten vrijblijvend ingeschreven ! maar wel tegen een veel hogere prijs dan die 1875€, ik wil zeker met jullie mee doen maar met de aankoop wil ik toch geen maanden meer wachten, van zodra de camera leverbaar is zou ik deze dan ook zo snel mogelijk willen aankopen.

            digiron

            Comment


            • #7
              En toen waren ze al met vier !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                vooruit met de geit

                rekening houdend met een europese waarborg is een aankoop in de prijsklasse rond de 1800 € voor de camera niet zo'n slechte deal
                de rest (lenzen etc) valt altijd nog te bekijken

                wat valt er concreet af te spreken ?

                jpm


                Comment


                • #9
                  Extra batterijen zouden jullie dan misschien ook gezamenlijk kunnen kopen en wel hier bv.: http://www.sabahoceanic.com/return.html
                  Snelle levering (4 tot 5 dagen), goed en niet duur.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Thomas
                    Extra batterijen zouden jullie dan misschien ook gezamenlijk kunnen kopen en wel hier bv.: http://www.sabahoceanic.com/return.html
                    Snelle levering (4 tot 5 dagen), goed en niet duur.
                    Maar naar het schijnt gaan de batterijen vrij lang mee.
                    Hoe lang zouden ze het in een D60 uithouden ?
                    De 10D zou zuiniger met energie omgaan.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Heeft men een idee wanneer er zal geleverd worden. Wij vertrekken normaal gezien op 7 april naar Venetie. Vandaar!!

                      Groeten / Jan

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by samver
                        Heeft men een idee wanneer er zal geleverd worden. Wij vertrekken normaal gezien op 7 april naar Venetie. Vandaar!!

                        Groeten / Jan
                        En heb je reeds lenzen ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Jawel, om te beginnen de Sigma 28 - 300 (x1.6)

                          Groeten / Jan

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by samver
                            Jawel, om te beginnen de Sigma 28 - 300 (x1.6)

                            Groeten / Jan
                            Hoelala, da's reeds een mooie !!!
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Marc, is die Sigma niet bekend om zijn vervormingen in de extremen van de lens (op 28 mm en zeker op 300) ?
                              Heb er ook zo eentje gehad en heb deze terug verkocht omwille van deze problemen..
                              Heb nu een 35-350 van Canon en deze heeft dit veeeel minder. En hoe minder zoom, hoe beter de lens toch ? in het algemeen gesproken dan ...
                              Tegoei of ni !!Bike or Die !!

                              Comment

                              Working...
                              X