Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D kopers gezocht - samen sterk!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Indien een samenaankoop een goeie prijs zou opleveren ben ik evt. wel geinteresseerd.
    Voor wanneer zou de samenaankoop zijn?
    Heb je al info wat de prijzen zouden zijn met x-aantal mensen?

    Groetjes, en tof idee joh!

    Comment


    • #17
      @ allen: intussen heeft ook een zeker Guy (met nick Vagy, ik zal daar maar geen flauwe grapjes over maken zeker ) zich bij me gemeld als kandidaat

      @superfly: ik stel voor dat we van die zoomdiscussie een andere thread maken?

      @loesje & allen: ik heb nog nergens geïnformeerd naar prijzen als we met een bepaald aantal zijn. Dat zou ik eigenlijk willen uitstellen tot we met een concreet en ernstig aanbod kunnen komen, ttz iets in de aard van "Wij willen met X aantal mensen een 10D kopen, op voorwaarde dat die tegen datum Y geleverd is, etc etc...". Momenteel zijn er me iets te veel mensen die het houden bij "misschien".

      Ik stel dus voor dat we nog effe wachten om bijkomende kandidaten de kans geven zich aan te melden en dat we dan eens proberen concreet af te spreken wie onder welke voorwaarde mee wil doen (het heeft immers geen zin om te gaan vragen wat de prijs is om met z'n tienen te kopen als je uiteindelijk met twee bent), wie waar gaat informeren, waar er mag geïnformeerd worden (beperken we ons tot België, pakken we Nederland en Duitsland erbij, wil iemand de toestellen dan ginder gaan halen, pakken we de US erbij, ...). Ik denk dat we minimum met vijf moeten zijn om er iets af te krijgen, tien zou beter zijn...

      Wat mij betreft kan dat het gemakkelijkst gebeuren door eens bij pot en pint af te spreken - niet iedereen zal zich op hetzelfde moment vrij kunnen / willen maken, maar zo kunnen we tenminste een aantal concrete afspraken maken, op basis waarvan de anderen dan kunnen beslissen of ze definitief meedoen)

      Natuurlijk zijn alle opmerkingen / suggesties meer dan welkom...

      Wim
      Canon EOS 10D; 50E
      Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
      Tamron 28-200 LD IF

      Comment


      • #18
        Hallo Wim, Duitsland en Nederland zijn volgens mij ook evenwaardige alternatieven, maar de US, dat zie ik niet zitten hoor: iemand met vijf tot tien camerabody's in zijn handbagage...
        Dat is te doen als je maar 1 camera meeneemt en dan nog... die mannen weten ook wel wat nieuw is en ze kennen ook zeer goed de prijzen denk ik. ( of kunnen het alleszins snel te weten komen )
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Ahum, zou Jaja niet meedoen ???
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            zoals eerder vermeld ben ik mede kandidaat koper voor de 10d, tevens wil ik er nog een Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm lens bij nemen, hier even mijn mening, graag had ik dat de aankoop in belgie zou gebeuren dan elders in het buitenland, van zodra de camera leverbaar is zou ik geen maanden meer willen wachten maar zo vlug mogelijk tot aankoop willen overgaan,voor mij part is die 1875€ al een goede prijs maar lager mag altijd natuurlijk.

            digiron

            Comment


            • #21
              Hallo Wim (en de anderen ook natuurlijk)

              Ik ben ook wel geïnteresseerd, maar op voorwaarde dat de aankoop in België gebeurt, of elders in Europa, met een garantie die minstens in heel Europa geldig is.

              Moet eerlijk toegeven dat ik eerst mijn vrouw nog moet overtuigen
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #22
                Originally posted by pgordebeke
                Hallo Wim (en de anderen ook natuurlijk)

                Ik ben ook wel geïnteresseerd, maar op voorwaarde dat de aankoop in België gebeurt, of elders in Europa, met een garantie die minstens in heel Europa geldig is.

                Moet eerlijk toegeven dat ik eerst mijn vrouw nog moet overtuigen
                Da's natuurlijk het moeilijkste !
                Tip: gewoon kopen en dan zeggen "potverdekke, vrouwtje, ze hebben er geen lens bijgestoken !!! "
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Marc
                  Da's natuurlijk het moeilijkste !
                  Tip: gewoon kopen en dan zeggen "potverdekke, vrouwtje, ze hebben er geen lens bijgestoken !!! "
                  DOH! Jij hebt er blijkbaar al meer ervaring mee. Ik heb nu toch wel gezegd dat het een systeem met verwisselbare lenzen is zeker

                  Maar langs de andere kant ben ik niet van plan om een supersnelle lens, L-glas of superfly z'in 35-350 te kopen, dus dat scheelt een stukje. (Enfin, ik zou wel willen, maar mijn portemonee niet zo.)

                  Maar dat was een andere discussie zeker?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Kan je best begrijpen dat je niet gaat bestellen met alleen een aantal "misschiens".
                    Het is anderzijds ook moeilijk om een GO te geven zonder de verkoopsvoorwaarden te kennen wb prijs/leverdatum.
                    Als we bv een planning hadden om de toestellen aan te kopen, laten we bv zeggen juni, kunnen al meer mensen zeggen ik doe mee of ik doe niet mee.
                    Iedereen die "misschien" geinteresseerd is zou kunnen melden of ze een snelle levertijd preferen (= hogere prijs) of een lagere prijs (dus latere datum) preferen.
                    Op die basis kan een concrete planning worden opgemaakt.

                    Ikzelf verkies een lagere prijs

                    Groetjes!

                    Comment


                    • #25
                      Loesje,

                      ik betwijfel alleen dat latere levering equivalent zou zijn met lagere prijs. Ik zie geen enkele reden voor Canon om binnen de zes maanden zijn prijs te laten zakken...

                      Misschien kunnen we gewoon met een nog concreter voorstel naar een aantal winkels stappen: we kopen X 10 D's tegen € Y als jullie die kunnen leveren voor datum Z.

                      X: zal afhangen van aantal kandidaten
                      Y: 1800?
                      Z: 15/5/2003?

                      Wat is de mening van alle 'kandidaten' hierover?

                      Groeten,

                      Wim
                      Canon EOS 10D; 50E
                      Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                      Tamron 28-200 LD IF

                      Comment


                      • #26
                        Wim,
                        ik denk dat je gemakkelijk naar een verkoper kan stappen om prijzen te vragen in de aard van per stuk, per 5, per 10, ... en vanaf hoeveel bodies je een bepaalde percentuele korting krijgt op accessoires.

                        Ik zelf heb een D60 en ga voorlopig niet upgraden maar ik vind het wel een intelligent idee van je. Samen sterk inderdaad. Ik overweeg wel om een batterygrip en extra batterij en geheugen aan te schaffen en als de condities zeer goed zijn ook de Sigma 15-30.

                        Instaan voor het transport naar Nl of Duitsland wil ik gerust doen.

                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by WimW
                          Loesje,

                          ik betwijfel alleen dat latere levering equivalent zou zijn met lagere prijs. Ik zie geen enkele reden voor Canon om binnen de zes maanden zijn prijs te laten zakken...

                          Misschien kunnen we gewoon met een nog concreter voorstel naar een aantal winkels stappen: we kopen X 10 D's tegen € Y als jullie die kunnen leveren voor datum Z.

                          X: zal afhangen van aantal kandidaten
                          Y: 1800?
                          Z: 15/5/2003?

                          Wat is de mening van alle 'kandidaten' hierover?

                          Groeten,

                          Wim
                          Y: 1800 is OK voor mij. ( minder mag natuurlijk ook )
                          Z: kan ik ook mee leven

                          PS: ik heb ook nog een lens nodig, want ik bezit niets bruikbaars meer. Zoek dus 1 lens(je) om mee te beginnen.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by WimW

                            Misschien kunnen we gewoon met een nog concreter voorstel naar een aantal winkels stappen: we kopen X 10 D's tegen € Y als jullie die kunnen leveren voor datum Z.

                            X: zal afhangen van aantal kandidaten
                            Y: 1800?
                            Z: 15/5/2003?
                            Klinkt best goed, als je het mij vraagt.
                            Mogen we weten over welke winkel(s) we het eigenlijk hebben? Jouw eerste prijs van 1875 euro was al niet onaardig.

                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by pgordebeke
                              Originally posted by WimW

                              Misschien kunnen we gewoon met een nog concreter voorstel naar een aantal winkels stappen: we kopen X 10 D's tegen € Y als jullie die kunnen leveren voor datum Z.

                              X: zal afhangen van aantal kandidaten
                              Y: 1800?
                              Z: 15/5/2003?
                              Klinkt best goed, als je het mij vraagt.
                              Mogen we weten over welke winkel(s) we het eigenlijk hebben? Jouw eerste prijs van 1875 euro was al niet onaardig.


                              Oh, we hebben intussen reeds een aantal adressen !
                              Kijk f in je mailbox !
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                X: zal afhangen van aantal kandidaten
                                Y: 1800?
                                Z: 15/5/2003?

                                Wat is de mening van alle 'kandidaten' hierover?
                                Y: 1800€ een mooie prijs, hoe lager de prijs ,hoe meer accessoires ik er kan bijkopen
                                Z: deze datum lijkt me ver weg

                                wat ik me wel afvraag indien we met tien of meer zullen zijn en dan met ons voorstel naar de winkel stappen dat deze winkel wel de aantal cameras tegelijkertijd zou kunnen leveren, want als canon de verkooppunten maar met mondjesmaat voed zoals het met de canon d60 ging dan zullen misschien enkele van ons nog maanden kunnen wachten.


                                digiron

                                Comment

                                Working...
                                X