Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: winters landschap

Standaard winters landschap

Hoor graag wat jullie er van vinden.
    Alvast bedankt voor de moeite.

ISO 200
    1/100
    F11
    85mm
    canon 30D

Standaard Re: winters landschap

Schitterend sfeerbeeld !!! Misschien een ietsje meer water in het beeld (met reflectie van het riet en de bomen), maar desalnietemin: dit is een zeer mooie weergave van de sfeer op dat moment, en die is soms zeer moeilijk vast te leggen.

Mooie postkaart, niet meer niet minder.
    Ik bedoel: nogal gewone benadering / registratie van een overbekend en mooi natuurverschijnsel, levert weinig boeiend beeld op.
    Meer gebruik maken van groothoek, van doortekende luchten enz. Of met dat riet bijvoorbeeld vallen er foto-grafisch interessante dingen te doen als je er vlak bij staat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Mooie postkaart, niet meer niet minder.
    Ik bedoel: nogal gewone benadering / registratie van een overbekend en mooi natuurverschijnsel, levert weinig boeiend beeld op.
    Meer gebruik maken van groothoek, van doortekende luchten enz. Of met dat riet bijvoorbeeld vallen er foto-grafisch interessante dingen te doen als je er vlak bij staat.
    Soms zijn de gewone plaatjes ook de mooiste. Het weinig boeiende vertaal ik naar sereen.

Op zich vind ik het een poging waard en met die lucht kon je nu eenmaal niets beters aanvangen.. maar ik mis wel wat diepte in de foto. Nu kijk je tegen een rij bomen aan en daar stopt het. Ook heb ik wat het gevoel dat ie niet 100% _____ staat, maar dat kan je bij dit soort foto nooit met zekerheid zeggen.

Bedankt voor jullie reaktie's. Ik zal de opmerkingen in mijn achterhoofd houden bij de volgende poging.

Mvg Lilian

Ik vind dit een prachtig beeld. Zeer subtiel en bijna achterloos, maar het springt er toch uit. Enkele bewuste keuzes bij het bepalen van de beeldelementen en het kadreren aken hier het verschil.

Regels voor berichten