Beetje flets en druk. Vind hem niet bijzonder.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
idem.
Foto is een beetje zonder nadenken getrokken.
Weet echt niet waar eerst te kijken. Veel te druk deze foto.
Maar het positieve is dat het alleen maar beter kan worden bij een volgende post van je
Zeker en vast stukken beter.
Veel minder rommelig, en de sfeer van het beeld die je trachtte vast te leggen wordt veel beter weergegeven.
Je zult het ongetwijfeld zelf zien dat de tweede veel beter is.![]()
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
is eigenlijk wel beter.hoelanger ik meer naar de eerste post kijk en vergelijk.
maar op de eerste wou ik perse die twee fietsers erop krijgen maar het gaf geen meerwaarde uiteindelijk.
toch bedankt om de reactie.
Inderdaa: eerste veels te druk en geen echt onderwerp dat eruit springt.
De tweede is veel rustiger en beter.
Stel je kritieken niet te scherp...
Sony a200 + Minolta 50mm 1:1.7 + Sigma 105mm 1:2.8 MACRO + Sony 18-200/3.5-6.3 DT + LCW Fader ND Filter Mark II + Hama POL circular (IV) + Minolta 3500 xi
Waarom in godsnaam een f/4 bij 1:1.000ste?
Je diafragma had veel hoger gemoeten en je sluitersnelheid veel meer naar omlaag.
Te flets?
Men vergeet dat die foto genomen is met een 200mm. Hoe meer lucht tussen onderwerp en lens hoe meer de luchtvervuiling erop te zien zal zijn. Een UV filter kan hierbij waarschijnlijk helpen.
Te druk?
Ik vind van niet. Het dek van de boot is druk, niet de foto.
Had je een paar stappen naar links gezet, stond waarschijnlijk die hoogspanningsmast achter de boom verdoken.
Had je een paar seconden gewacht, zou het nu niet lijken alsof dat aangemeerd bootje op de stuurhut van de boot stond.
De tweede foto is mooi maar past niet meer bij uw titel.
Probeer zo min mogelijk te werken op de uitersten van uw lens in de toekomst.
Grtz, RF
de aardige schoten van die boten, welk type van camera u daar gebruikten!?
meer dan terechte opmerkingen!
het was die dag zeer warm en er hing inderdaad een soort van smog boven aan de bomen.
plus bij nadere controle(dankzij jou) van de fotogegevens stel ik vast dat ik de foto genomen heb op 'portret stand' (had voordien nog close ups genomen)
nogal lui kwestie van de juiste sluitertijd en diafragma te zoeken.![]()