Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: la douce Semois

Standaard la douce Semois

Majestueuze rivier, slingerend door een schitterende vallei, één van mijn favoriete plekjes in ons enige landje...
    f9
    1/80
    ISO 100
    exp. comp -1/3
    18mm

Laatst gewijzigd door PMRS; 23 december 2007 om 23:16 Reden: resizing in fotopic geannuleerd (betere scherpte)
    zoeker met hart en ziel

Standaard Re: la douce Semois

Er is iets mis met de compressie.

Dit ziet er uit als een foto die een paar keer na elkaar is opgeslagen als jpeg, met te veel kwaliteitsverlies als gevolg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
    Er is iets mis met de compressie.

Dit ziet er uit als een foto die een paar keer na elkaar is opgeslagen als jpeg, met te veel kwaliteitsverlies als gevolg.
    Dat is inderdaad zo gebeurd... ik wist niet dat dat invloed had op de kwaliteit. Bedankt voor de tip. Waaraan merk je dat? Heeft "tussentijds opslaan" aan hoogste kwaliteit eveneens invloed op het uiteindelijk resultaat?
    Ben aldus opnieuw vertrokken van het origineel, wat bijgewerkt (levels, saturatie, contrast, verscherpt, geresized, nogmaals verscherpt) en dan pas opgeslagen < 400kB.
    Persoonlijk zie ik nauwelijks verschil... maar dat kan uiteraard aan mij liggen .
    zoeker met hart en ziel

hmm daar zou ik nu ook wel eens het fijne van willen weten.
    Als je een jpg aan het bewerken bent, en je doet bv 10 acties na elkaar, en je doet na elke actie "save" is er dan een verschil met de foto die je uiteindelijk maar pas op het einde 1x gesaved zou hebben ?
    Maw, steeds werken in psd (of andere uncompressed) en pas op het laatste een jpg versie maken ?
    En als je bv als van jpg vertrekt, gewoon niet te veel saven ?
    Wordt er dus elke keer opnieuw het compressiealgoritme losgelaten op de foto of onthoudt ie nog welke pixels ie gecompressed had ?
    Bekie
    Canon 5D MII - Canon 24-70 f/2.8 IS L - Canon 70-200 f/2.8 IS L USM - Canon 50 f/1.4 -Sigma 8mm fish-eye, f/3.5 EX DG - Lensbaby Composer

Na elke actie doe je gewoon verder met de foto die de PC in geheugen heeft, niet de opgeslagen jpeg (met kwaliteitsverlies).
    10x saven vanaf origineel geeft dus geen probleem.

En ik zie ook geen verschil in de twee foto's. Misschien is dit gewoon een moeilijk te comprimeren foto ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
    Na elke actie doe je gewoon verder met de foto die de PC in geheugen heeft, niet de opgeslagen jpeg (met kwaliteitsverlies).
    10x saven vanaf origineel geeft dus geen probleem.

En ik zie ook geen verschil in de twee foto's. Misschien is dit gewoon een moeilijk te comprimeren foto ?
    Het is winter..... (maar weinig wit en verder ook niet veel kleur)

hg,
    karel

Regels voor berichten