Nieuwe poging. nu met aangepaste bestandsgrootte;
Deze is in HDR getrokken en met een filter bewerkt in photomatix.
Ik vond het wel kunnen. Of is hij erover?
Het stelt de ruïne voor van een voormalig minoïsch paleis, omringd door bergen in een avondzonnetje.
Onderstaande zonder filter erop
Dewelke vinden jullie het beste en wat zou er eventueel nog moeten aan veranderen?
Laatst gewijzigd door Red Falcon; 27 juli 2012 om 10:05
Zou die 1e wel eens willen zien op een wat meer natuurlijke manier geblend. Vind de HDR er nu over heen, zitten ook behoorlijke halo`s in.
Vind het kwa compo en licht wel een pracht van een foto, zou hier dus zeker nog eens tijd in steken.![]()
Nikon D7000+ Tokina 11-16mm f2.8 + Nikkor 16-85mm f 3.5-5.6g + Nikkor 35mm 1.8 + Tamron 70-300mm f4-5.6 Di VC USD + Tokina 100mm f2.8
Canon Powershot S100 + onderwaterbehuizing.
Dus je zou zonder HDR werken? Ik heb helaas de foto's niet getrokken in RAW dus veel bewerkingsmogelijkheden heb ik niet..
dank voor de opmerking.
foto 2 vind ik de betere omdat daar minder halo's zijn. Naar compo en licht zijn deze echt top!
Maar de HDR is er over...als je kijkt naar de onderkant van de kruin van de boom dan is die heel licht, wat eigenlijk niet kan gezien dit in de schaduw moet liggen. Daarom komt de foto wat onnatuurlijk over. Ik heb hier even snel gewoon wat delen met ene brush donkerder gemaakt waardoor de foto imho natuurlijker overkomt ('t is natuurlijk een quick'n'dirty methode en het trekt op niet veel natuurlijk, maar 't is gewoon om je een idee te geven)
link
ik zou het zeker nog eens bekijken, want de foto is het echt waard!
HDR kan op vele manieren eh...je hoeft niet per se een HDR programma te gebruiken. Je kan ook zelf "blenden" door met maskers delen van 2 of meer foto's samen te voegen, maar da's niet altijd even simpel. Raw is idd een groot voordeel, maar het kan ook met jpg hoor...
Update is al een heel pak beter, halo`s zijn veel minder, en de kleuren zijn ook veel mooier.
Moest gisterenavond gaan werken, en had ook je laatste foto bewerkt in PS, had ook de schaduwdelen veel donkerder gemaakt. Had echter geen tijd meer om te reageren en hem te uploaden.
De versie van Mathias is ook wel zoals ik het in gedachte had.
Zeg zeker niet dat je zonder HDR moet werken, ik heb geen tot weinig ervaring met photomatix, maar ik weet zeker dat je ook hiermee ook een natuurlijk ogend resultaat kunt behalen.
Wat ik met kan herinneren heb je 2 opties Exposure blending, en tone mapping, zou zowiezo voor de 1e kiezen, en dan is het een kwestie van de schuivers gewoon niet te ver doortrekken.
Uiteindelijk moet je natuurlijk wel doen wat je zelf mooi vind. Sommige houden ook van een beetje overdreven HDR look.
Nikon D7000+ Tokina 11-16mm f2.8 + Nikkor 16-85mm f 3.5-5.6g + Nikkor 35mm 1.8 + Tamron 70-300mm f4-5.6 Di VC USD + Tokina 100mm f2.8
Canon Powershot S100 + onderwaterbehuizing.
Heel mooi compo, helaas zoals bijna bij elke HDR de halo's.
Met Oloneo heb je dat niet, het is ook niet goedkoop.
De tweede vind ik nog de mooiste, maar dan is er helaas die halo rechts van de boom.
Grtz, RF
Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.
De HDR-bewerking lijkt al het contrast uit je foto geperst te hebben. De lucht is erg grauw. De zon bevindt zich achter de kruin en toch zoveel detail in de voorste takken? De update is in ieder geval beter: daar storen deze punten minder dan in de originele post.
Photography is a way to see the world in detail.
Bedankt aan allen die langs geweest zijn op Salon Camera Libra!!
Men blog Men portfolio.
Wat de schauwen betreft; ik ben me er van bewust dat dit niet natuurlijk overkomt. Dit was dan ook niet mijn bedoeling. Deze is er inderdaad ver over, wat hem volgens mij wat surrealistisch maakt. Fotografie hoeft toch niet altijd een perfecte weergave van de werkelijkheid te zijn?
In ieder geval bedankt voor de opmerking en de update, ik ga er alleszins nog mee aan de slag, gezien ik de foto uiteindelijk wil inzenden voor een wedstrijd op mijn werk. Ik vermoed dat ze daar een wat meer realistisch beeld verwachten gezien de winnende foto's gebruikt worden voor de bedrijfskalender.
Ik weet dat er meer mogelijkheden zijn als je in raw formaat fotografeert. Maar gezien het werk achteraf en de grootte op je geheugenkaart werk ik altijd in JPEG. Fotograferen jullie dan altijd in Raw, ook op een, pak weg doordeweekse gezinsuitstap?